Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rzekotka drzewna

zeleznicni varianta

Ten žel.navrh je fajn. Jestli dobre rozumim, D by protnulo C a o stanici dal by zatim koncilo v prostoru Synkac-nádr.Vrsovice. Novym tunelem by se pak zkapacitnila trasa na Hl.N. Navic by se vytvorilo propojeni z Hl.n. na Negreliho viadukt. Predpokladam ze to neni myslene, aby metro pokracovalo tim tunelem na Hl.n., ale spise jako prestup na posilene esko. Nebylo by ale lepsi pak cele Decko udelat zeleznicne kompatibilni, s tim ze se muze/nemusi uz za vrsovicemi rozpletat do 3-4 smeru(Smichov,Hl.n.,Eden/Jahodnice). A pak je tu nulove reseni na vytvoreni alternativy za Nuselák: zkapacitnit jizne od tunelu i trasu Vrsovice-Krc s pridanim kacerovske zastavky a domotat 2kolejku k nemocnici(dal uz jedine pod zemi)-to by muselo byt od nemocnice esko intervalem 5/10minut.

0/0
10.11.2010 10:45

Martin Šubrt

Re: zeleznicni varianta

Rozumíte správně, na D na Mírák a do centra dlouho mít nebudeme, ale železniční tunel se státním příspěvkem by se ralizovat dal poměrně rychle. D by ve výhledu pokračovalo na Žižkov. Celé D jako železnice nelze kapacitně zvládnout, u Krčské nemocnice je očekáváno 50 000 lidí v mentru v každém směru denně. Pro srovnání v Motole cca jen 10 000. Zatímco právě dejvice by vlak (rychlodráha) v pohodě odvezla, na jihu to už nezvládá. Právě to větvení by rozptýlilo tu kapacitu, která je na jihu potřebná.

0/0
16.11.2010 18:10

Rzekotka drzewna

Re: zeleznicni varianta

Premyslim kde je u zeleznici kap.problem. Ze by zadne zab.zař. nemohlo umoznit intervaly srovnatelne s metrem? Treba ve Frankfurtu je S mnohem kapacitnejsi nez U. Jen by mne zajimalo ktery z tech 2 systemu ma vyssi provozni naklady na km v usecich kde S vede pod zemi:) Nebyl by dopravni systemv  Praze efektivnejsi, kdyby misto metra vniklo nekolik prujezdnych castecne podzemnich žel.trati sikovne zapojenych do celostatni site. Projizdely by spise historickou periferii a do centra mely prestup na tramvaj. Beztak to hluboke farani do stanic v centru je dost neprakticke. Navic by se ted nemuselo dumat nad pripadnym NS2.

0/0
6.12.2010 10:00

Rzekotka drzewna

nesikovne umisteni planovanych stanic

Nadrazi Krc-asi nesmysl. Prestupni stanice mezi metrem a vlakem by byla asi jedina funkce a takova se nabizi na Kacerove. Nove dvory - tam nikdo nebydli a funkce terminalu by byla docasna, po dokonceni pisnice budou Nove Dvory stanice k nicemu. Po Olbrachtove by mohla byt dalsi stanice Sidliste Novodvorska:velmi zalidnene+dobra dostupnost od Modran, pak Sidliste Krc s vystupy modry pavilon+tempo a Sidliste Libus... Nemocnice-chapu skoda se ji vyhybat, takze je moznou variantou proti novodvorske (vystupy k nemocnici a k zalesi). O kolik by vlastne bylo drazsi prekonani krcskeho udoli v novodvorske proti nemocnicni variante(tusim ze jedno by bylo most a druhe prakticky povrchove vedeni)

0/0
10.11.2010 10:33

Martin Šubrt

Re: nesikovne umisteni planovanych stanic

Běmovo odsouvání plánování D ve prospěch A výrazně ublížilo funkčnímu vymezení a správnému využití trasy D na jihu...nakonec už v tomhle sektoru na diskusi o stanicích nezbývá čas...takže zase chyba...

0/0
16.11.2010 18:07

Rzekotka drzewna

Re: nesikovne umisteni planovanych stanic

Presne tak. JInak jak se Vam libi ta Mouserovská varianta pres sidliste Novodvorska a jak by se lisilo nakladove prekonavani krcskeho udoli nize po porudu oproti variante nadr.Krc?

0/0
6.12.2010 10:03

Rzekotka drzewna

mijeni centra

Stary plan mijel centrum, nebot existovala delnicka poptavka z jihu do Vysocan. V soucasne podobe by vsak velke casti lidi navazenych k metru busem pribyl prestup navic: z D na C. Spojeni zizkov-vrsovice severojizni by se hodilo, jenze metro je na to enormne kapacitni....

0/0
10.11.2010 10:16

Martin Šubrt

Re: mijeni centra

Ve východním segmentu je dle konceptu ÚP plošně očekáván nárůst osídlení 2-3x za dalších 15 let. Radiální systémy to nemají šanci odvézta a přes centrum už se to neprocpe, proto je D mimo centrum vize, jak cesty, které do centra nemusí, rozptýlit. Podobně trasované D se jeví 3-4x zatíženěji než aktuální metro do Motola.

0/0
16.11.2010 18:05

Rzekotka drzewna

Re: mijeni centra

Nicmene zatizeni teto casti D oproti useku krcske busove magistraly zanedbatelne. Ve srovnani s transportem vzduchu do Motola ovsem stale dost vytizene. Na metrowebu byly i napady vedeni z NM pres IP na NT(kompromis mezi NM-HN-NR a NM-IP-KN - to znamena uleva TT NM-KN + privedeni D do centra). ad Motol: dovolil jsem si zadat 2 dotazy k clanku "proc acko pred deckem".

0/0
6.12.2010 10:12

corvus frugilegus

sever

Díky za další přínosný článek.

Problematiku trasy D také příležitostně sleduji, ale po pravdě v poslední době jsem se ve všech těch různých změnách přestal už orientovat. Také mi přijde jako poněkud nesmyslná další linka do centrálního trojúhelníku a dost mě zklamala rezignace MHMP na tangenciální směr Jih - Žižkov - Severní město. Osobně se mi alternativa vycházející z projektu z roku 87 jeví jako velmi dobrá.

Co mi však v článku poněkud chybí je zhodnocení původních záměrů na pokračování Déčka ve směru severní město. Ačkoliv po "úžasném" natrasování trasy C v oblasti Letňan či spíše u Letňan je otázka, zda je nějaké smysluplné pokračování Déčka do této oblasti ještě vůbec možné. Přeci jen mi přijde množství bus linek a jejich vytíženost (resp. přetíženost) v tomto směru stále dost vysoká. Osobně jsem například nezažil, že bych si v linkách 177 nebo 195 po nastoupení na Spojovací ve směru Prosek nebo opačně mohl ve špičce alespoň pohodlně stoupnout (o sezení raději ani neuvažuji).

0/0
1.9.2010 15:00

Martin Šubrt

Re: sever

Něco v tomto směru je naznačeno v článku Causa Letňany. Z něho vyplývá, že vedení D je v tomto prostoru vlastně zabito. Nicméně přes Chmelnici na Nádraží Libeň a Vysočanskou a snad s dotykem C na Proseku či Střížkově... jenže to už je trochu z voleje...koncepce se po roce 1990 rozpadla. Prosek i Střížkov s ostrovními nástupišti an přestup ideální teda nejsou a už tak je tam těch stanic moc...  Jenže ani to vlastně není třeba řešit, povede-li D do centra...

0/0
1.9.2010 17:06

corvus frugilegus

Re: sever

... bohužel. Spíš to asi vypadá na další posílení dopravy do centra. V případě logičtější realizace tg směru Jih - Žižkov - Vysočany bych si dovolil nastínit jednu hypotetickou (možná až fantastickou)možnost jejího pokračování:

Trasa D by mohla pokračovat z Vysočanské na Prosek (výškově by to i mohlo vyjít, event s mírnou kličkou). Na Proseku by byla splítka se stávající tratí, po ní by Déčko pokračovalo až do Kobylis, kde by byl rozplet a pokračovalo do Bohnic kde by mělo konečnou. Samozřejmě je zde problém, že stanice Prosek a Kobylisy na toto nejsou uzpůsobeny a tak z hlediska technické náročnosti a investičních nákladů by se nejednalo o "maličkost" (pokud by to vůbec šlo). Při pásmovém provozu na C z Nádraží Holešovice na sever a na D z Vysočanské na S by to z hlediska kapacity při dobře sestaveném grafikonu mohlo i dobře fungovat. Nepříliš dobře vytížený úsek na severu města by tak dostal větší smysl. Zároveň by se vyřešila kvalitní obsluha Bohnic. ..........

0/0
1.9.2010 22:48

corvus frugilegus

Re: sever

.... z hlediska napojení severního města na centrum by se toho sice příliš nevylepšilo, ale alespoň by odpadla potřeba souběžných bus linek s Céčkem na severu města (177 ... ) a bus linek mezi Prosekem, Vysočany a Žižkovem. Rovněž by došlo ke komfortnímu spojení mezi Bohnicemi - Prosekem - Vysočany - Žižkovem - Vinohrady - Vršovicemi, které je momentálně stručně nedobré. Sice je to poněkud zoufalé řešení vyvolané nelogickou realizací Céčka na severu, ale mohlo by to situaci alespoň částečně zachránit.

Samozřejmě nelze opomenout fakt, že systémy na trase C a D by musely být plně kompatabilní, tudíž by bylo nutné opustit pro D nápady jako minimetro, metro na pneumatikách a podobně.

Je to celé však opravdu jen z voleje...

Někdy mi přijde, že po roce 90 se snad opustila veškerá logika při vymýšlení pokračování metra. Také mi nejde na rozum proč je ze starny MHMP dlouhodobě ignorován potenciál železnice v Praze. Ale to na delší úvahy.... Nebo na další pokračování dopr. apokalypsy :-)

0/0
1.9.2010 23:03

Ondřej Kališ

Re: sever

Tak nějaké autobusy v daných místech budou potřeba vždycky přinejmenším kvůli vzdálenosti stanic metra, navíc pro takovýto návrh C+D není v oblastech Proseka, Střížkova a Kobylis dostatečná výtěžnost, takže to považuji za naprostý nesmysl. Jediné, co mi zde připadá celkem použitelné je ukončení C na Proseku (kam by z Ládví jezdila cca polovina spojů), postavení stanice metra D na Proseku, kdy D by dále pokračovalo do Letňan do současné stanice C; možná by se dal částečně využít i stávající tunel metra C, ale obávám se, že praktičtější by bylo postavit nový (a kratší) tunel. K přestupu mezi C a D by zde nebyl problém využít společný vestibul, neboť stanice C je velmi mělká a vstup do D by bylo možné postavit z opačné strany podchodu pod Proseckou.

0/0
3.9.2010 11:51

jural

Re: sever

ad mestska zeleznice: to je jednoduche. Zeleznicni stavby nerealizuje a hlavne nezadava a neplati (to je to nejdulezitejsi) mesto, ale stat. Navic magistratni dotace na provoz vlaku po zeleznici netecou narozdil od provozu metra  pres magistratni firmu DPP.

0/0
10.9.2010 14:06

Mouny

Kolcevaja linija

V Moskvě jsem byl v r. 1976 a byl jsem nadšen z jejich okružní linky. Od té doby jsem nezaregistroval jedinou zmínku o něčem takovém v Praze, tak ji asi budu muset udělat sám. Trasu bych navrhoval třeba Modřany (vlak) - Libuš (D) - Opatov (C) - Hostivař (vlak) - Depo Hostivař (A) - Harfa (vlak) - Vysočanská (B, vlak) - Ládví (C) - Bohnice (:-)) - Podbaba (vlak) - ??? (vlak, A) - Nové Butovice (B) - Barrandov - Velká Chuchle (vlak) - Modřany.

0/0
1.9.2010 9:40

Martin Šubrt

Re: Kolcevaja linija

Ono v plánech na konci 80. a na začátku 90. let okružní linka E byla. její trasa měla vést z Pankráce na Kavčí Hory (maniakálně hluboko), Smíchovské nádraží, Anděl, Pohořelec, Hradčanskou, Letenské nám., Vltavskou, Dělnickou, Palmovku, Chmelnici a Strašnickou. Nicméně město se začalo rozvíjet rychleji a tenhle prstenec už je nyní překonaný a skutečně některé jeho segmenty, zejména ten východní, bude lépe uspokojit železniční dopravou. Obrázek okružní trasy v Praze je zde: http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg 

0/0
1.9.2010 11:34

Adam Major

Re: Kolcevaja linija

Hezký návrh. Metro na Barrandově by však kvůli kvalitnímu tramvajovému spojení bylo trochu zbytečné. Značným problémem by také bylo zdolávání velkého výškového rozdílu mezi Barrandovem a Velkou Chuchlí a překonání Prokopského údolí mezi Novými Butovicemi a Barrandovem. Efektivnějším řešením by mohlo být vynechání téměř zbytečné stanice na Barrandově a ražba tunelu Barrandovskou skálou v trase Nové Butovice - Velká Chuchle. Problém s Prokopským údolím by se dal vyřešit podobně jako úsek metra B Hůrka - Lužiny. O využitelnosti stanice metra ve Velké Chuchli by se také dalo spekulovat, zde by se však nabízel přestupový bod mezi metrem a linkami S ze směru Beroun.

0/0
6.9.2010 21:28

Hroznej_puberťák

Negrelliho viadukt

Mám takovou obavu, že dlouhodobým plánem některých skupin je mimo již profláklé snahy o uzavření Masarykova nádraží a jeho využití pro jiné účely také úplné zrušení trati vedoucí přes Negrelliho viadukt. On totiž ten areál býv. nádraží Bubny, v kterém je plánována výstavba, bude mít řádově větší hodnotu, když nebude přetnut tratí... Takže určitě tyhle tlaky budou - tuto trať zrušit a dopravu z trati od Kladna převést na nádraží Holešovice. Otázka je, která z těch zájmových a lobbystických skupin bude mít větší vliv.

0/0
31.8.2010 10:35

mubu

Re: Negrelliho viadukt

Nejsem žádný lobbista, ale myslím si, že třeba vedení rychlodráhy z Kladna a letiště  na hlavní nádraží (do spodního nástupiště, které by se teprve vybudovalo) je logičtější než tyto tratě ukončovat na Masaryčce.

0/0
31.8.2010 10:40

Hroznej_puberťák

Re: Negrelliho viadukt

To je z ohledu na využití toho viaduktu jedno. Nicméně co je logičtější moc roli nehraje, spíš jde o to, kdo bude mít větší vliv, bohužel.

0/0
31.8.2010 12:53

Martin Šubrt

Re: Negrelliho viadukt

I v konceptu nového ÚP se s viaduktem počítá a nová stanice Bubny je již také na papíře - ona se i k té zástavbě celkem hodí. Spíš je problém v malé kapacitě viaduktu pro to, co by tam ve výhledu mělo jezdit. A Masaryčku se pravděpodobně rovněž podaří zachránit.

0/0
31.8.2010 12:41

Hroznej_puberťák

Re: Negrelliho viadukt

Zatím se s tím počítá, ale nic se tam neděje a hned tak se asi dít nebude, takže tam to nebezpečí bude pořád. I když z Negrelliho viaduktu by byla hezká cyklostezka :-)

0/0
31.8.2010 12:52

-fn-

Souhlas a připomínka

Ztotožňuji se s názory autora. Myslím, že není třeba vést linku D za každou cenu do železničního uzlu, neboť i na tangenciální trase má vazbu na železniční linky, a pokud (snad) bude jednou realizován průjezdný systém, dostane se cestující i do vlakových zastávek na opačné straně města. Vazbu na železniční uzel zajistí přestup na linku C či vlaky v Krči. Jedinou připomínku mám k názvu stanice Vršovická, přejatému z tehdejšího sovětsky orientovaného názvosloví (Vršovickaja stancija). V navržené nové poloze leží dost daleko od Vršovické ulice. Naopak by zde (ale až na základě orientace a vyústění vestibulů) bylo konečně možno po právu využít názvu Moskevská, který byl u Anděla užit stejně nevhodně, jako by zde byla Vršovická (nemluvím o tvaru Vršovice, jenž by byl z logického hlediska správně).

0/0
31.8.2010 9:42

Martin Šubrt

Re: Souhlas a připomínka

Ještě by se to mohlo jmenovat Heroldovy sady :-). Nebo Nad Ďolíčkem (bývalým) :-( Jinak souhlasím, že už to Vršovice vlastně nejsou.

0/0
31.8.2010 12:45

mubu

Varianta trasy D

kterou navrhuje autor, je jistě velmi zajímavá a vyřešila by spoustu problémů. Nevýhodou by byla méně pohodlná dostupnost hlavního nádraží, které by se mělo stát (po dobudování spodního nástupiště, tak jak navrhuje autor) skutečným železničním uzlem. Ale domnívám se, že výhody navrhované (oranžové) trasy by celkově převážily. S budováním trasy D by se ale v jakékoliv variantě mělo začít co nejdříve, aby byla varianta objíždky při opravě Nuselského mostu.

0/0
31.8.2010 9:16

Martin Šubrt

Re: Varianta trasy D

Jenom dodám, že oranžová varianta není můj návrh, jen obnovení a připomenutí řešení v podobě, které bylo velmi důkladně prozkoumáno a k realizaci v minulosti doporučeno. Oranžová varianta je pouze částečně přizpůsobena dnešním požadavkům města.

0/0
31.8.2010 9:24

mubu

Re: Varianta trasy D

Mám jeden bláznivý nápad: u té oranžové trasy by se hodně vyřešilo výstavbou doplňkové jednokolejné trasy (něco jako lanovka na Petřín) mezi nám. Jiřího z P. přes hlavní nádraží, nám. Republiky  a Letenským náměstím (tam by stanice asi musela být dost hluboko). Ale to už je asi úplná fantasmagorie, která by ale dost pomohla lidem na Letné (podotýkám, že tam nebydlím :-) ). .

0/0
31.8.2010 9:38

Martin Šubrt

Re: Varianta trasy D

A co tramvaj z Vinohradské na Příkopy a Letenským tunelem :-) - je to o dost šikovnější a kromě toho tunelu již vyzkoušené :-). Jinak současné plánované D má určitou teoretickou ambici z Nám. Republiky pokračovat na Letnou a přípdně k ZOO a do Bohnic, nicméně by to bylo technicky strašně náročné postavit.

0/0
31.8.2010 12:44

mubu

Re: Varianta trasy D

Vážený autore, Vaše úvahy jsou opravdu velmi zajímavé. Ale k jejich prosazení musí mít člověk asi nějaké "mocné" nástroje. Máte nějaké spojence na oficiálních místech? Bylo by škoda, kdyby takové úvahy jen zapadly někam do šuplíku..

0/0
31.8.2010 9:54

Martin Šubrt

Re: Varianta trasy D

Abych použil Vaší terminologie, tak na oficiálních místech jsou zatím téměř výhradně nepřátelé... Nikoli moji, ale pražské dopravy, skutečné diskuse a zodpovědné koncepce. Ostatně proto tyto články vznikají, aby se před volbami určitá témata otevřela a nezapadla.

0/0
31.8.2010 12:47

mubu

Re: Varianta trasy D

Tak Vám držím palce, abyste našel vhodné stoupence na nejvyšších místech magistrátu nebo někde jinde.

 Myslím, že jste se v nějakém odstavečku zmiňoval o tramvajích v Letenském tunelu. Nedovedu si představit, jak by se tam tramvaj vešla spolu s auty. Takže jedině tunel nějak rozšířit, ale vyřešit nějak jeho vyústění na severu a hlavně na jihu by byl úkol prakticky neřešitelný. 

0/0
31.8.2010 13:19

Ondřej Kališ

Re: Varianta trasy D

Nebo postavit nový tunel jenom pro tramvaje... Každopádně jednokolejné metro v délce několika kilometrů, to je, promiňte, ukrutná šílenost.

0/0
31.8.2010 21:11



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.