Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondřej Kališ

Teorie sebezáchovy v dopravě

A co je na dopravě nejkrásnější? Čím mě doprava znovu dostala, i když mě měla v hrsti snad od narození?

Doprava je přirozená, pokud tuto přirozenost narušíme, pokud lidem začneme brát to, co ke svému cestování potřebují, zasáhne je to jednou dost na to, aby o sobě dali vědět!

Proto, až budete mít pocit, že už se vás to taky týká, bombardujte zastupitelské úřady, regionální organizátory, magistráty i kraje svými dopisy a budete-li mít čas, poctěte je svou návštěvou. Neuvidí vás rádi, ale právě proto tím můžete něco změnit.

A když přece nezměníte, nevolte je!

0/0
27.7.2009 0:03

-fn-

Silnice a dojíždění

 Jinak bych se také přimluvil za realizaci silničního okruhu - když už tedy někteří těmi auty mají potřebu jezdit - co nejblíže Praze, kde by byl přestup na libovolný druh veřejné dopravy (ne nutně metro, ale třeba městskou železnici či tramvaj jedoucí ve vlastním pásu), samozřejmě s možností jet veřejnou dopravou již z okolí Prahy. Jednak proto, že území uvnitř tohoto okruhu by už nemělo obsahovat automobilové magistrály, automobilista by z něj sjel na nejkratší cestu ke svému cíli ve městě, za druhé potom nevidím důvod, aby automobilovou "přitažlivost" Prahy odnášelo její okolí a daně z práce dojíždějících shrábla Praha. Optimální by samozřejmě bylo odstranění větší části dojíždění za prací mimo domovskou obec, což je primární příčina všech dopravních problémů Prahy, spolu s jejím zásobováním.

0/0
22.7.2009 14:12

-fn-

Účel obratiště Radlická

Není to tak úplně přesné, neboť nejbližší obratové koleje se nacházejí ve stanicích Smíchovské nádraží a Nové Butovice, nicméně jde o poslední stanici nad úrovní vltavské hladiny, kam lze jezdit od Butovic (a tím i od zličínského depa) kyvadlově po jedné koleji. Samotné prodloužení mělo především odstranit úvraťové obracení tramvajových souprav u Laurové a také obsloužit horní zástavbu Smíchova směrem k někdejším Radlicím.

0/0
22.7.2009 14:10

jita

pohled nepražana

Jezdím sem jen za prací. Vidím jako nelogické provedené protažení tramvajové linky ke stanici metra Radlická. Stálo to tolik peněz a tramvaje jezdí poloprázdné a budou jezdit poloprázdné i kdyby byl internval 20 minut. Lidi si v tom případě dojdou pěšky, než aby ztratili čtvrt hodiny, vyjde to nastejno. Myslela jsem, že linku budou využívat starší lidé z okolí, ale ti vystupují stejně na bývalé konečné a dál jezdí jen pár lidí.

Takových rozhodnutí je spousta. Mě osobně by dost pomohl okruh - konkrétně severní varitanta - ale jen pokud bude vést po hranici města. Pokud povede dál, je mi na dvě věci:-/.

Asi mám naivní představu o městě, kde po hranicích vede okruh. u něj velká parkoviště typu P+R a od něj linky k nejbližší stanici metra. Vypadá to logicky, ale lidé žijící uvnitř takto neuvažují.

0/0
13.7.2009 10:21

jural

Re: pohled nepražana

tak prodlouzeni tramvaji na Radlickou nebylo az tak z duvodu obsluznosti uzemi, ale z duvodu nahrady za metro v JZ casti mesta. Na Radlicke je totiz pro soupravy metra obratiste. Cili v nejhorsim se muze vse, co prijede od Zlicina na radlicke preskladat do tramvaje a pokracovat dale do centra. Po povdonich tato trat dost chybela.

0/0
15.7.2009 15:07



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.