Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

Bavil jsem se s Piráty a ti spočítali cílovou cenu ročního kuponu na 12 tis Kč- bez slev.

Ovšem bojí se tak razantního zvýšení takže to budou dávat obyvatelům metropole po kapkách.

:-)

0 0
možnosti
JV

Současná cena ročního kuponu je nemravná.

Zdražení o 100 procent by nemělo nikoho pohoršovat.

Otázkou zůstává, jak s veřejnými penězi nakládají zvolení představitelé.

Tyto dvě věci ale nelze srovnávat.

1 7
možnosti
ZZ

nějak jsem se ukliknul - máte pravdu.

0 0
možnosti
JS

Cena roční jízdenky je skutečně v porovnání s jinými městy v CZ směšná. /porovnávám průměrný příjem X cenu/ Ale zásadně nesouhlasím s tím, že na dotaci Praha nebude mít. Skutečně se nekrade? Nebo se nevyhazují peníze za kraviny? Nesmyslné zahraniční cesty , různé lavičky podivná výběrová řízení... Při rozpočtu 84 mld.. se minimálně 15% promrhá. Takže pláčete na špatném hrobě.

26 2
možnosti
Foto

Praha určitě na dotaci mít bude, má rezervy na budoucí stavby a tu může začít spotřebovávat.

Také myslím, že v článku nikde není napsáno, že se nekrade. Můj problém je ale v tom, že bohužel neumím zajistit, aby ještě letos byly všechny tyto nepravosti odhaleny, peníze navráceny, pachatelé odsouzeni a bylo možné tyto peníze využít. Ale musím zajistit, že se na příští rok podle přidělených peněz objedná nebo neobjedná nějaký počet spojů. Takže abstraktní povzdech vůči reálné potřebě.

7 1
možnosti
JH

J23a40n 38H20u74r36k47a

29. 7. 2020 23:58

suprově demagogicky napsáno takhle by měl každý prognostik spočítat kolik mají v této zemi lidé brát na výplatách tedy podle toho jak se na ně vrhají dravci všech možných i nemožných společností tedy někde kolem 175000 Kč ale...každá třetí rodina má finanční potíže každé šesté dítě nemá ani na oběd ...covid navíc statistiku znehodnotil daty které nejsou započteny a dlouho nebudou objektivní...a co se firem napojených na DP týče je to pár let co se provalilo že až 7 miliard jde kamsi do neznáma jen na podivných fakturách ohledně oprav údržby a souvisejících ...

a s platy přes 40000 Kč jděte někam neznám nikoho z mého okolí kdo dosahuje alespoň 2/3 vámi deklarovaného nesmyslu hlavně teď kdy většina národa zůstala na 60 procentech mzdy....(dcera 11 let HILTON 24 v hrubém...)...a ty předražený byty které jedinec nemá skoro šanci zaplatit a ruku na srdce v okamžiku 7000 ročně za jízdenku bych nedal tolik bych jako tisíce jiných ani autem ročně do práce neprojezdil...

4 8
možnosti
Foto

Já Vám rozumím, ale aby MHD jezdila, jak jezdí, musí to někdo zaplatit. Určitě by Vám nebylo příjemné, kdyby třeba za dva roky v pracovní dny jezdily spoje jen jako v neděli. Ostatně zrovna v dopravě pracují desetitisíce lidí, kteří pravě nijak velký příjem nemají, kteří řídí dopravní prostředky, opravují je, jezdí na zastávky, prodávají jízdenky, jsou na výpravnách, personálních odděleních, vyvážejí koše, uklízejí, vyměňují koleje, chodí je v noci navařovat, v tunelech se každou noc potýkají s výměnami pražců. Podíl dělnických profesí je v tomto oboru nadprůměrný a i tito lidé si zaslouží, aby byli zaplacení.

Když jsem byl ve své první práci, měl jsem jako vysokoškolák v Praze plat 10 290 Kč hrubého, tedy něco přes 7 000 čistého. A roční kupón na MHD tehdy stál 3 800 Kč. A poradit jsem si musel. Při platu 11 900 Kč cena ročního kupónu vzrostla na 4 150 Kč a také jsem to musel nějak vykouzlit.

Tomu, co bylo zcela běžné před 15-20 lety, by tedy při platu 24 000 Kč odpovídala cena ročního kupónu dnes 8 880 Kč... Bohužel. Protože prostě zdražuje všechno.

Kdyby máslo stálo stále 10 Kč jako v roce 1990 a stát do covid-19 doplácel výrobcům 30 Kč do celé jeho ceny, tak by taky bolelo, že kdyby stát neměl najednou peníze, že by se najednou zdražilo z 10 Kč na 40 Kč. Ale také by se nedalo nic dělat.

6 1
možnosti
Foto

Nechci polemizovat o autorových argumentech. Ale upozorňuji na volební program Pirátů, který určitě nesliboval zdražení MHD v Praze. Nyní jsou v koalici a mají primátora. Podvedou své voliče, nebo budou držet slovo? Abychom u příštích voleb věděli, jak se zařídit.

33 1
možnosti
Foto

Myslím, že volební program mohou věci jako covid-19 poměrně zásadně změnit. Protože je to něco naprosto bezprecedentního. Bez něj by se řešení letitého problému možná ještě dalo pár let diskutovat a řešení by pak tolik nebolelo, ale aktuální stav problém hodně zvýraznil.

Když už jsem u těch přirovnání. Rodiče slíbí dětem, že pojedou v létě k moři. Oba rodiče přijdou o práci a na tu cestu prostě nemají. Mají dilema. Dětem by rádi udělali radost, ale budou to muset za něco vyměnit. Buď k moři pojedou, ale děti nedostanou žádné nové věci do školy, dárek k narozkám a místo teplých večeří budou celý podzim jen studené. Nebo to zkusí dětem vysvětlit, moře nebude, ale děti dostanou výbavu do školy, dárky a rodina se na podzim uskrovňovat nebude. Slib je slib, ale někdy vnější okolnosti vedou k tomu, že jeho porušení je pro celkové fungování všech třeba lepší. Ovšem i jeho dodržení může být hodno respektu. Rozhodnutí je vždy na tom, kdo slib dal, jak se zachová.

4 4
možnosti
ND

Kdo to dočte až do konce je frajer. :-)

52 0
možnosti
Foto

Omlouvám se, ale po čase to chtělo podrobně projít všechny souvislosti ;-).

5 0
možnosti
DH

D87a73v48i32d 24H81o73r55á22k

29. 7. 2020 19:46

Prokrista, to je tak dlouhý, že jsem to nedočetl. Nicméně pokud nezvednou pokuty za jízdu bez lístku tak budu jezdit, jako už léta praktikuji zadarmo. Jen člověk musí být obezřetný a odhadnout, kdo ze spolucestujících může být revizor. A do takového vozu buď nenastupovat, nebo včas vystoupit.

Já platil pokutu naposledy v roce 2017 a předtím 2015 vždy na místě za 800,-Kč. A to se vyplatí, protože mě to vychází ročně na 320 (viz. 800+800=1600:5 = 320 Kč/rok)

5 8
možnosti
Foto

Max pokuta je daná legislativou na 1 500 Kč.

Jinak mít radost z toho, že člověk zaplatil málo, vede k jedinému, brzy přijde o řadu spojů, kterými jezdí.

4 0
možnosti
ZZ

tak to nedám, ale co tak chodit v praze do vzdálenosti 2km pěšky?

0 0
možnosti
RJ

A čemu by to pomohlo? Ušetřilo by to snad DPP nějaké peníze?

Většina lidí to má do práce dál, než 2 km. Ti, co to mají blízko, by si (možná) roční jízdenku nekoupili, tj méně tržeb.

Zaroveň byste stejně nemohl zrušit žádné spoje, protože v centru cestujících neubude (lid, co jezdí pracovat do centra, to mají dál, než 2km). A na okrajích (kde problémy s kapacitou nejsou) by po zrušení dalších spojů už byl interval příliš dlouhý.

Pomohlo by ale citelné zvýšení pokut a zavedení mýta pro vjezd autem do centra. Pak by prošla i vyšší cena rošního kupónu - koupili by si ji i mnozí černí pasažéři i mnozí řidiči.

1 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz