Děkujeme za pochopení.
Z57d90e45n76ě87k 42Z76a65v70a68d66i78l
Bavil jsem se s Piráty a ti spočítali cílovou cenu ročního kuponu na 12 tis Kč- bez slev.
Ovšem bojí se tak razantního zvýšení takže to budou dávat obyvatelům metropole po kapkách.
J65i22ř11í 11V21o71r22l69í31č43e59k
Současná cena ročního kuponu je nemravná.
Zdražení o 100 procent by nemělo nikoho pohoršovat.
Otázkou zůstává, jak s veřejnými penězi nakládají zvolení představitelé.
Tyto dvě věci ale nelze srovnávat.
Z17d65e23n15ě38k 56Z37a23v11a31d18i20l
nějak jsem se ukliknul - máte pravdu.
J21o34s92e61f 94S64o37u24k90u34p
Cena roční jízdenky je skutečně v porovnání s jinými městy v CZ směšná. /porovnávám průměrný příjem X cenu/ Ale zásadně nesouhlasím s tím, že na dotaci Praha nebude mít. Skutečně se nekrade? Nebo se nevyhazují peníze za kraviny? Nesmyslné zahraniční cesty , různé lavičky podivná výběrová řízení... Při rozpočtu 84 mld.. se minimálně 15% promrhá. Takže pláčete na špatném hrobě.
M25a96r80t12i95n 63Š20u50b97r14t
Praha určitě na dotaci mít bude, má rezervy na budoucí stavby a tu může začít spotřebovávat.
Také myslím, že v článku nikde není napsáno, že se nekrade. Můj problém je ale v tom, že bohužel neumím zajistit, aby ještě letos byly všechny tyto nepravosti odhaleny, peníze navráceny, pachatelé odsouzeni a bylo možné tyto peníze využít. Ale musím zajistit, že se na příští rok podle přidělených peněz objedná nebo neobjedná nějaký počet spojů. Takže abstraktní povzdech vůči reálné potřebě.
J23a40n 38H20u74r36k47a
suprově demagogicky napsáno takhle by měl každý prognostik spočítat kolik mají v této zemi lidé brát na výplatách tedy podle toho jak se na ně vrhají dravci všech možných i nemožných společností tedy někde kolem 175000 Kč ale...každá třetí rodina má finanční potíže každé šesté dítě nemá ani na oběd ...covid navíc statistiku znehodnotil daty které nejsou započteny a dlouho nebudou objektivní...a co se firem napojených na DP týče je to pár let co se provalilo že až 7 miliard jde kamsi do neznáma jen na podivných fakturách ohledně oprav údržby a souvisejících ...
a s platy přes 40000 Kč jděte někam neznám nikoho z mého okolí kdo dosahuje alespoň 2/3 vámi deklarovaného nesmyslu hlavně teď kdy většina národa zůstala na 60 procentech mzdy....(dcera 11 let HILTON 24 v hrubém...)...a ty předražený byty které jedinec nemá skoro šanci zaplatit a ruku na srdce v okamžiku 7000 ročně za jízdenku bych nedal tolik bych jako tisíce jiných ani autem ročně do práce neprojezdil...
M19a43r55t65i56n 56Š12u88b75r28t
Já Vám rozumím, ale aby MHD jezdila, jak jezdí, musí to někdo zaplatit. Určitě by Vám nebylo příjemné, kdyby třeba za dva roky v pracovní dny jezdily spoje jen jako v neděli. Ostatně zrovna v dopravě pracují desetitisíce lidí, kteří pravě nijak velký příjem nemají, kteří řídí dopravní prostředky, opravují je, jezdí na zastávky, prodávají jízdenky, jsou na výpravnách, personálních odděleních, vyvážejí koše, uklízejí, vyměňují koleje, chodí je v noci navařovat, v tunelech se každou noc potýkají s výměnami pražců. Podíl dělnických profesí je v tomto oboru nadprůměrný a i tito lidé si zaslouží, aby byli zaplacení.
Když jsem byl ve své první práci, měl jsem jako vysokoškolák v Praze plat 10 290 Kč hrubého, tedy něco přes 7 000 čistého. A roční kupón na MHD tehdy stál 3 800 Kč. A poradit jsem si musel. Při platu 11 900 Kč cena ročního kupónu vzrostla na 4 150 Kč a také jsem to musel nějak vykouzlit.
Tomu, co bylo zcela běžné před 15-20 lety, by tedy při platu 24 000 Kč odpovídala cena ročního kupónu dnes 8 880 Kč... Bohužel. Protože prostě zdražuje všechno.
Kdyby máslo stálo stále 10 Kč jako v roce 1990 a stát do covid-19 doplácel výrobcům 30 Kč do celé jeho ceny, tak by taky bolelo, že kdyby stát neměl najednou peníze, že by se najednou zdražilo z 10 Kč na 40 Kč. Ale také by se nedalo nic dělat.
R27a14d92k29a 67J82o50h25n34o35v59á
Nechci polemizovat o autorových argumentech. Ale upozorňuji na volební program Pirátů, který určitě nesliboval zdražení MHD v Praze. Nyní jsou v koalici a mají primátora. Podvedou své voliče, nebo budou držet slovo? Abychom u příštích voleb věděli, jak se zařídit.
M72a12r59t33i14n 95Š79u95b82r86t
Myslím, že volební program mohou věci jako covid-19 poměrně zásadně změnit. Protože je to něco naprosto bezprecedentního. Bez něj by se řešení letitého problému možná ještě dalo pár let diskutovat a řešení by pak tolik nebolelo, ale aktuální stav problém hodně zvýraznil.
Když už jsem u těch přirovnání. Rodiče slíbí dětem, že pojedou v létě k moři. Oba rodiče přijdou o práci a na tu cestu prostě nemají. Mají dilema. Dětem by rádi udělali radost, ale budou to muset za něco vyměnit. Buď k moři pojedou, ale děti nedostanou žádné nové věci do školy, dárek k narozkám a místo teplých večeří budou celý podzim jen studené. Nebo to zkusí dětem vysvětlit, moře nebude, ale děti dostanou výbavu do školy, dárky a rodina se na podzim uskrovňovat nebude. Slib je slib, ale někdy vnější okolnosti vedou k tomu, že jeho porušení je pro celkové fungování všech třeba lepší. Ovšem i jeho dodržení může být hodno respektu. Rozhodnutí je vždy na tom, kdo slib dal, jak se zachová.
N44a10ď33a 92D20u93b72c55o69v58á
Kdo to dočte až do konce je frajer. :-)
M12a22r59t69i52n 16Š33u51b16r18t
Omlouvám se, ale po čase to chtělo podrobně projít všechny souvislosti ;-).
D87a73v48i32d 24H81o73r55á22k
Prokrista, to je tak dlouhý, že jsem to nedočetl. Nicméně pokud nezvednou pokuty za jízdu bez lístku tak budu jezdit, jako už léta praktikuji zadarmo. Jen člověk musí být obezřetný a odhadnout, kdo ze spolucestujících může být revizor. A do takového vozu buď nenastupovat, nebo včas vystoupit.
Já platil pokutu naposledy v roce 2017 a předtím 2015 vždy na místě za 800,-Kč. A to se vyplatí, protože mě to vychází ročně na 320 (viz. 800+800=1600:5 = 320 Kč/rok)
M38a38r11t35i39n 92Š11u17b49r22t
Max pokuta je daná legislativou na 1 500 Kč.
Jinak mít radost z toho, že člověk zaplatil málo, vede k jedinému, brzy přijde o řadu spojů, kterými jezdí.
Z38d65e14n68ě20k 91Z61á43m98e71č13n50í98k
tak to nedám, ale co tak chodit v praze do vzdálenosti 2km pěšky?
R76a74d15e46k 55J50a40n86a83t56a
A čemu by to pomohlo? Ušetřilo by to snad DPP nějaké peníze?
Většina lidí to má do práce dál, než 2 km. Ti, co to mají blízko, by si (možná) roční jízdenku nekoupili, tj méně tržeb.
Zaroveň byste stejně nemohl zrušit žádné spoje, protože v centru cestujících neubude (lid, co jezdí pracovat do centra, to mají dál, než 2km). A na okrajích (kde problémy s kapacitou nejsou) by po zrušení dalších spojů už byl interval příliš dlouhý.
Pomohlo by ale citelné zvýšení pokut a zavedení mýta pro vjezd autem do centra. Pak by prošla i vyšší cena rošního kupónu - koupili by si ji i mnozí černí pasažéři i mnozí řidiči.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x