Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

V sociálním státě je doprava drahá a málo funkční, kvůli tomu není nutné psát tak dlouhý blog, to víme.

Chcete-li funkční a levnou dopravu, zajeďte se podívat do Číny na vlakovou dopravu a do Kolumbie do Bogoty na autobusovou a taxi dopravu - mají ram nejlevnější a nejvýkonnější autobusovou dopravu na světě.

Jak to dokázali ? Odpovědí jsou nízké daně, nízké regulace a velká konkurence - a to nejen v dopravě, ale zejména ve stavebním sektoru.

3 3
možnosti
VD

To je jak z předvolebního programu ultralevičáků od pirátů

7 2
možnosti

Ultralevičáci vám vymyslí daň z auta, mýto a jánevímco a z vybraných peněz budou záplatovat děsivou díru v MHD a ještě přidají dotované tříkolky a lyže.

4 0
možnosti
IH

Dnes se např. rozhoduje o nových barvách tramvají v Praze. Srovnání 2000/2020 je precizní, dovedl bych to ještě k roku 1980, kdy stál rohlík 30 haléřů a benzín 4,-Kčs. Ale opravdu smekám, je to rozebráno všestranně a důkladně.

2 0
možnosti
Foto

K těm barvám doplním, že pokud vím, jedná se o změnu pouze u nových vozidel, nebo těch přistavených po letech na nový lak. Tj. je garantováno, že by neměla generovat žádné vícenáklady. V aktuální situaci by aktivní přebarvování za nějaké peníze navíc bylo skutečně absurdní a to nastat nemá.

0 0
možnosti
TH

T49o89m32a59s 56H64n10y32k

3. 8. 2020 11:45

"Počet cestujících v hromadné dopravě v Praze sice od roku 2015 v průměru vzrostl o cca 10 %" - 1262945 (2015) vs 1281700 (2019 - zdroj dopravní ročenky TSK, cestující na území Prahy) přece nejsou ani dvě procenta? Jak jste na tenhle údaj přišel?

Dále by mě zajímalo, zda si nemyslíte, že je chyba mluvit pořád o výši ročního jízdného. Když se zlevnilo na 3650, koupilo si ho více lidí a výpadek tržeb byl na hranici statistické chyby (ono tehdy došlo k přesunu z roku 2016 na rok 2015 dopředu, v roce 2017 už byl tržby na úrovni 2015). Pokud nyní výrazně zvýšíme roční jízdné, koupí si ho méně lidí, takže výnos nebud tak závratný. Není cesta spíše zdražovat všechny ostatní typy jízdného (a možná omezit slevu pro lidi, co jim je 61 a ještě pracují)?

0 0
možnosti
Foto

Z celoročních počtů přepravených lidí se úplně nedá vycházet, je to výpočet, nikoli počet, tj. záleží na řadě koeficientů a např. u metra roční počet přepravených osob ovlivní uzavření řady významných vestibulů a u tramvají se do počtů nepropíše, když se přepočítávají z průzkumu z roku 2016 a k tomu se přidají nějaké koeficienty. Těch 10 % plyne z konkrétních porovnání nějakých profilů na tramvajích či autobusech a z denních porovnání metra, tam se dá dobrat nějakého objektivnějšího porovnání.

O ročce píši jako o základu. Když se zlevnila, třeba měsíční zůstala na stejné úrovni k ceně 4 750 Kč a to vedlo k útěku části lidí kupujících měsíční k té ročce, takže se to projevilo opět na propadu tržeb. Aby se měsíční kupovaly zase více, naopak by k 3 650 Kč bylo potřeba měsíční maličko zlevnit. Pokud by se bez změny ročky zdražily, tak je bude kupovat ještě méně lidí, za 550 na měsíc zaplatíte ročku za půl roku. Také jednotlivé jízdné nemá smysl teď zdražit, protože turisté nejsou a pro návštěvníky z Čech je 24/32 už celkem velká pálka na zaplacení.

Nicméně samozřejmě jakákoli úprava roční jízdenky je potřeba doplnit o proporční úpravy v celých segmentech jízdného, kam patří i určitá změna slevové politiky.

0 0
možnosti
Foto

Pro mě jediná motivace jet MHD jsou kolony a nemožnost pohodlne a rychle zaparkovat.

Pro mého muže neexistuje žádná motivace, aby jel MHD. A takových lidi je víc a víc, a tímhle krokem ještě přibudou.

1 0
možnosti

Nemějte obavy, na magistrátu je dost těch, kteří nenávidí individuální dopravu a dokážou vymyslet dost zákazů k jejímu zašlapání do země.

Stačí pár nesmyslných buspruhů, trocha zklidňování šikanami, omezení možností zaparkovat - a v tu chvíli by mýto bylo už jen ranou z milosti.

4 1
možnosti
AF

A68d65a51m 36F29a91l68b37r

3. 8. 2020 10:34

Současná cena nízká opravdu je, dovedl bych si představit zdražení na 4000, později možná i 4500. Pokud ale skokově zdraží o polovinu, řada lidí z principu přestane MHD jezdit nebo bude jezdit načerno a riskovat občasnou pokutu. Kromě toho, pokud je dost peněz na Prague Pride, vyvěšování homovlajek, přejmenovávání ulic, videomapping, ochranku pro starosty a další Hřibovy exhibice, měly by být i na dopravu. Chápu výpadek z turistů, ale nemůžeme spoléhat pouze na ně.

13 0
možnosti

Miliony utracené za nesmysly mne také štvou.

Tady ale jde o chybějící desítky miliard.

1 0
možnosti
PH

Možná, že kdyby nebyli na pražský DP nabalení různí "vysávači" peněz a neděly se nesmyslné pirátské experimenty (jako např přemalování tramvají...), jízdné by třeba tak vysoké být ani nemuselo. Zajímavé je, že v jiných městech dokáže MHD fungovat levněji.

8 4
možnosti
VK

Viz diskuse níže. Lidi proč je Vás většina tak hloupých?

5 0
možnosti
JP

Ne stačilo by netunelovat pražský dopravní podnik a mít tam všude frajery jako Březina,Hulinský atd

1 0
možnosti
VK

Těmhle dvěma vPraze před dvěma lety odzvonilo.

0 1
možnosti
PM

Hlavní problém je v síti: správně ho má tvořit metro + páteřní tramvajové linky a tangenciální autobusové linky (návoz k metru), a ne duplicitní linky metra a povrchové dopravy. Mimo Prahu nic takového neexistuje - několik autobusů k vlaku ráno a odpoledne a zbytek dne nic. ROPID na to holt nestačí.................

0 0
možnosti
Foto

Určitě tu vypište ty duplicitní linky, ke každé jsme určitě měli minimálně několik jednání. Pokud jí zrušíme, městská část si jí objedná a zaplatí znovu, následně požádá město o převzetí financování a navrátí se původní stav. Po zrušení některých linek nám hrozí i evropské soudy apod. A realizovaná omezení jsou trvale vyžadována k obnovení, takže ano, nestačí, protože v tom nemá žádnou podporu.

0 0
možnosti
SN

Ono by stačilo vymest povuciny místo přesouvání nákladů na lidi? Ještě furt posíláte těch 17 haléřů z každé jízdenky do Karibiku? Nebo prodáváte svoje budovy, abyste si je obratem pronajali? Problém DP je to, že to je černá díra, jízdné je de facto nulová položka..

14 1
možnosti
Foto

Tohle se snadno řekne, ale stačí vzít rok 2019 a rok 2021, nic nepostavit ani neobjednat, nevypravit ani spoj navíc a změnit jen parametr inflace, růst platů o 10 % a odečíst příjmy z jednotlivého jízdného od turistů. Rázem potřebujete roční dotaci zvýšit o 3 miliardy korun ročně. Nikdo nic neukradne a někde je potřebujete najít jen proto, aby byl provoz jako v roce 2019 stejný v roce 2021.

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz