Děkujeme za pochopení.
P79e34t25r 21Š74k97o20d14a
Mno, sice jsem to přečetl celé, ale zabralo mi to tolik času, že se obávám, že tohle podstoupí málokdo. Přitom je to škoda, protože mnohé v článku je k zamyšlení.
Obecně nemám problém se zdražením roční jízdenky, ale....ať to není šílený skok třeba na 8 tis. Ať je taky vidět snaha z druhé strany, tj. úspory na straně DPP, ale taky města. Nepotřebujeme nové okázalé stanice od architekta, jako přechod pro chodce stačí obyčejná zebra a především by bylo vhodné se vrátit k modelu jízdného z dob dávných, tedy děti do 6 let zdarma, do 15 let poloviční a všichni důchodci nad 65 let slevu max. 50%. Další kapitola je kvalita cestování. Je sice hezký, že jsou autobusy a tramvaje moderní, ale co je mi to platné, když se v tom nedá být, protože vzadu sedí bezďák? No a pak tu máme i současnou situaci, kdy se hujeři na magistrátu snaží nahnat body svou "radši" politikou roušek v MHD.
Takže ano, souhlas, není to rozhodně tak jednoduché. Zdražovat se bude muset, jinak bude město ve finančních problémech. Obávám se ale, že to půjde tak špatnou cestou, že lidi budou jen víc na....
M25a18r83t43i63n 74K86u66l43i12š
Pane Šubrte, logické a vyčerpávající pojednání. Ale je vtipné, že jen pár hodin po zveřejnění vydá ten samý ropid zprávu o tom super efektivním transparentním a smysluplném přebarvení metra a tramvají.
ROPID se trochu střelil do vlastní nohy, že? :)
M79a79r88t32i42n 19Š35u23b88r27t
Dobrý den, ROPID přebarvení nenavrhoval, pouze o něm informuje. Jde o projekt vedení hl. m. Prahy a pokud máme informace, tak záměrem je nový nátěr aplikovat pouze u nově objednávaných vozidel, nebo vozidel, která budou k celonátěru přistavena při opravě či modernizaci.
ROPIDu (předchozím kolegům) se dlouhá léta vyčítalo, že nátěr vozidel neřešili a že ve snaze přesvědčit Středočeský kraj o vhodnosti rozšiřování PID pouze původní nátěr autobusů doplnili o modrou střechu (barva SčK). Vyčítalo se, že ROPID se této věci nevěnuje, že by se jí měli chopit nějací profesionální designéři a navrhnout novou podobu všech vozidel.
Této veřejné kritiky si všimli zástupci nového vedení města a na tyto podněty zareagovali vypsáním soutěže v podobě, ve které oslovili tuším šest studií a následně vybrali vítěze. Z naší strany tato iniciativa nevzešla.
A v kontextu tohoto článku bych se i styděl, kdyby nové barvy měly stát nějaké desítky či stovky milionů navíc. To by absolutně v dnešní situaci postrádalo smysl a tedy je garance, že se tak nestane.
P11a10v83e18l 88J35e36l18í71n72e59k
V USA funguje MHD minimálně a také to jde! Pražští radní mají asi tento vzor.
T26o60m30á29š 26T95a52t18í93č80e14k
Už to štve i ty nejskalnatější Američany, že tam HD nefunguje. Není náhoda, že "vizionář" Musk láká lidi na hyperloop nebo lítání raketama na větší vzdálenosti.
T35o11m54a89s 12N82o11v49a84c31e86k
Automati a podobní exoti by si měli pozorně přečíst ten začátek o poměru MHD a aut. A pak se odebrat do zapomenuti i s Hribem
K72a24r33e74l 53Č38e47r78n94ý
Část lidí může začít chodit pěšky - jenže ani údržba chodníků není zdarma (opravy, úklid) - možná se i unaví a budou se chtít posadit na lavičku (ani ta není zdarma) - To jsou další náměty na zpoplatnění. Ono vlastně ani jízda na kole není úplně bez nákladů - cyklostezky, různá značení. Podle logiky článku lze zpoplatnit leccos. Ale může to klidně být tak, že než financovat zkapacitnění mnoha silnic a ulic, vytváření protihlukových bariér, parkovacích zón, přechodů, .... může být výhodné maximálně zpřístupnit (finančně i kvalitou služeb) hromadnou veřejnou dopravu.
A51n61d29r59e68y 16C45h65e26r29n18y22a74k98h39o28v86s51k35i68y
Co se tyká toho chodit pěšky.
Letos je taková specifická situace - od března jsem přešel na práce z domova (stejně jako, myslím, mnoho kdo), a v dubnu mi vypršel roční kupon. Měsíc jsem vyčkal, ale konečně jsem nový kupon kupil. Totiž jsem si uvědomil, že i při práce z domova roční kupon vyplatí, stačí třikrát za dva týdny někam vypravit (do obchodu, do kanceláře, k notáři, k lékaři atd.), a už za jednotlivé jízdenky uhradíte víc (144 Kč vs 140 Kč). I když ne, tak pořád je to pohodlnější a jednodušší.
Což, podle mého, mluví až moc o tom, jak je ten kupon levný.
R86a51d72i52m 45V95o54k71r66o15u39h97l19í61k
Mám několik známých a příbuzných pracujících v DPP. A kolik peněz se tam ukradne či jinak prošustí, to by jeden brečel.
Navíc víme, kdo ovládá DPP, že.
Já dražší kupón rozhodně platit nebudu.
J73i81ř93í 30B94e47r44g32e65r
Za mně je MHD určitým druhem služby, který by měl být hrazen z mých zaplacených daní a z vybraných daní od firem na území města (nejen Prahy). A jestli by se reálná cena roční jízdenky pohybuje mezi 18 - 40 tisíci, tak je někde něco špatně. Za ty peníze můžu jezdit vlastním autem a někdy by to bylo i efektivnější než kupovat jízdenky.
V23i74k96t25o93r 56Š66e86d22i20v18ý
Proč by mělo být něco špatně?
Uvědomte si, že někdo udržuje v provozu techniku a lidi 24×365 jen na to, abyste se kdykoli si vzpomenete mohl nechat svézt.
L63i24b43o77r 60J85a30n97e60č10e27k
Rec penez a cisel neni jedinnym argumentem. Cilem Prahy je take dost auta z centra. Takze pokud neda vsude zakaz vjezdu, zakaz parkovani... cenou za omezeni tranzitu je dotace do MDH.
Casto jezdim Pha-Ul. Cena za MHD Pha, CD, MHD Ul je vyssi nez kdyz sam jedu autem. Zkuste hadat, zda jezmin autem nebo verejnou dopravou.
L44i96b90o14r 89J45a31n38e97č55e30k
PS: Bude lepsi aby mesto dotoval MHD nez aby stavelo nabijeci stanice pro elektroauta ktera nejsou a asi nebudou.
P11a96v15e79l 91B29e89ň89o
Tolik keců pro PR zdražení...průšvih je spíš v tom, že jakmile se všichni po zdražení vrátí k autům, tak děsivé zneprůjezdňování Prahy s nejhorší dopravní městskoz infrastrukturou na světě , Prahu už zastaví...Holt volte dál Prahu sobě a Piráty...zejména pokud jste cyklista ;-)))
M82a65r97t40i16n 61Š68u83b46r44t
No jo, ale pokud nebude na rozsah MHD v současné podobě, mnohem větší dopad na přesun do aut bude mít to zásadní omezení spojů. Pokud zmizlo jako mávnutím proutku 17 miliard, bude se muset najít někdo, kdo je nedostane. Školy, nemocnice, sociální služby, pracovní úřady, městské části, úklid, odvoz odpadu, nebo MHD?
A24n23d95r96e58j 59H74o81r31á73k
Já bydlím v okrajové části Prahy a spojení se mi neustále zhoršuje, jak jsou vnitroměstské linky rušeny, omezovány, různě zkracovány a nahrazovány (ovšem nedostatečně) příměstskými linkami. Děje se to minimálně od té první velké "optimalizace" (provázené úchylnou kampaní s hesly typu "jé, ono to jede jinam"), od té doby proběhlo ještě několik takových mrzačících akcí. Pokud to bylo způsobeno výpadkem příjmů kvůli zlevnění jízdného (byť to začalo už nějakou dobu před tím zlevněním) a opětovné zdražení jízdenek tuto situaci vrátí do přijatelného stavu, tak mi to zdražení vadit nebude. Ale mám neodbytný pocit, že spíš budeme platit víc za stále horší služby.
M86a90r80t62i62n 61Š27u37b96r67t
Určitý důvod to bohužel má. V Praze získá město jen 20 % nákladů z tržeb a nemá nárok na proplacení státních slev (tzv. Babišovo jízdné). V příměstské dopravě všechny slevy pro studenty a důchodce doplatí stát (tedy 75 %) a jízdné v příměstské dopravě je až 2,6x vyšší než v Praze (přesto levnější než před integrací). Provoz příměstských linek tedy nese Středočeskému kaji a na území Prahy i Praze tržby mnohem výše než 50 % vynaložených nákladů. Také terminály u metra jsou kapacitně omezené a modré busy + zduplikované červené by většinou nebylo kde společně ukončit.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x