Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

Pan bloger v článku zajisté uvádí řadu zajímavých čísel. Ale přesto mi tam jedno čísílko chybí. Údaj, kolik procent pasažérů pražské MHD si kupuje ten - pro dopravní podnik tak prodělečný roční kupón. Tak jsem se aspoň kouknul na https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/prazske-mhd-loni-prepravilo-o-9-6-procent-vice-cestujicich-v/r~aea5fd16035b11e794440025900fea04/, podle něhož se v r. 2017přepravovalo pražskou MHD denně cca 3,3 mil. cestujících. Jestliže - jak se v článku uvádí - má roční "lítačku" cca 400 tis. cestujících, znamená to, že i kdyby se každý z nich svezl každý den (včetně víkendů, dovolených) čtyřikrát denně (což lze těžko předpokládat), požívala by onu výhodu "pouhých" 10 kč denně necelá ppolovina pasažérů. Navíc těch poctivých, platících předem. A co ta druhá polovina? A kdo jsou ti ostatní? BTW: Když nepočítám "bezďáky", kolik z těch mladých, nakrátko ostříhaných "ukáček" a podobných občanů zemí býv. SSSR, věčně brebentících do mobilů, kterých jsou plné autobusy a tramvaje pražské MHD, má zakoupen předplatní kupón a kolik z nich jede načerno? Že by si někdo z nich označit platnou jízdenku anebo platil mobilem, tak to jsem si všiml jen výjimečně....

1 0
možnosti

Zapomínáte na děti, studující, důchodce ...

Ti také platí nic nebo skoro nic.

0 0
možnosti
MR

David Horak: tak to jsi prostě zloděj. Kradeš. A máš ještě tolik drzosti se s tím chlubit. Když jdeš do kina, do divadla, do fitka, jedeš taxíkem, tak taky za lístek úmyslně neplatíš? To si netroufneš, viď, jsi podělaný až za ušima strachy. V Německu je jízda bez lístku trestný čin. To tam zavedli kvůli zlodějům jako jsi ty, Kradaři zlodějskej.

0 0
možnosti
PM

To, že jediná loupež je opencard je dobrá naivita. Krade se neustále. Stačí se podívat za kolik prodává Škoda tramvaje do světa a za kolik je kupuje PID. Už teď se řesí stamiliony na přebarvování a přitom chybí klimatizace.

Navíc MHD má obrovské příjmy z reklamy. Je nesmysl počítat pokrytí nákladů jenom z jízdenek. Provoz Facebooku stojí také miliardy a přitom jej uživatelé mají bezplatně a přitom je firma v zisku.

Článek obsahuje spoustu nesmyslů a chybných předpokladů.

Pokud financování MHD nebude transparetní a bez tunelů, ať ceny nechají na pokoji.

1 1
možnosti
Foto

Omlouvám se, ale z předpokladů o tunelech bohužel konkrétní spoje na příští rok objednat neumím. Jsou lidé, kteří dostanou nějaké číslo a za to musí naplánovat, kolik pojede spojů. Když ukážu na toho či onoho a řeknu, hele, on krade, tak mi to více spojů nezajistí.

PID tramvaje nekupuje. DPP udělal výběrové řízení (před cca 12 lety) a v něm uspěla za nějakých podmínek Škoda Transportation.

O stamilionech na přebarvování nic nevím, dostal jsem informaci, že je zájmem města v budoucnu mít nový vzhled vozidel dle designérské soutěže. Ale v této podobě se mají objednávat pouze vozidla nová a vozidla, která čeká povinný lak při modernizaci. Tj. žádné náklady navíc pro PID tam být nesmějí.

Klimatizace je skutečně pekelně drahá, když se doplňuje do existujícího vozidla. Jinak už 3 roky se do města kupují výhradně vozidla s klimatizací. Také proto více rostou provozní náklady.

MHD nemá žádné zásadní příjmy z reklamy. Reklamy na zastávkách a na městském mobiliáři jsou mimo PID, smlouva přímo s městem dobíhá a většina zisku je používána k pravidelné údržbě, čištění a výměně skel. Reklamy na vozech MHD a v metru přinášení více, ale donedávna to bylo v řádu několika desítek milionů Kč ročně, aktuálně se to možná blíží řádu stovky milionů Kč, ovšem reklamy si zadává každý dopravce sám, takže to není přímý příjem PID. V každém případě i po změnách smluv činí příjmy z reklamy v MHD v Praze ročně jen asi 0,004 % ročních provozních nákladů.

Pokud by měla MHD jezdit z příjmů z reklamy, neobjednal by se zdaleka ani noční provoz během roku, Obecně by se za to dal pořídit tak celoroční provoz třeba tramvajové linky číslo 6.

1 1
možnosti
PK

Cena 3650 Kč za roční kupon je nízká. Ale zase spoustu lidí včetně mě motivovala, že jsem si ho pořídil a přestal jsem kupovat jednotlivé jízdenky. MHD jsem jezdil cca 4x týdně (4 jízdy) a řekl jsem si, že se mi vyplatí dát 3650 Kč a neřešit před každou jízdou. A spoustu jízd autem jsem nahradil MHD. Pokud zdraží nějak výrazně, tak zase začnu jezdit víc autem. A asi nebudu sám.

7 0
možnosti
AF

A46l75e95š 10F66r34ý24b72a

3. 8. 2020 21:38

Já ještě dobře pamatuju plné jízdné 60 haléřů přes celou Prahu, třeba z Komořan do Suchdola. To nebyla Praha, ale 1 přestupní lístek stačil. Tedy, ani komfort ani rychlost.

Mzdy byly asi 1500 až 2000 Kčs za měs.

2 0
možnosti
JN

Jen bych doplnil, že to bylo v době, kdy Blátotlačka byla schopna zaplatit v každém voze průvodčího, který prodával jízdenky bez přirážky.

0 0
možnosti
JD

a je pravda, ze vsichni zamestnanci prazskeho dopravniho podniku maji jizdne zadarmo? je to pravda? protoze pokud ano, jak k tomu prijdou jine profese, take se potrebuji dostat do prace, a nektere nemaji vyhody vubec zadne, vsechno si musi zaplatit sami, myslim, ze je to na sirsi diskusi, nez jenom postupne zdrazime bez ohledu na vase prijmy na dvojnasobek

0 0
možnosti
VN

Nic nebrání zaměstnavatelům koupit roční kupon jako benefit.

0 0
možnosti
TH

A co takhle zrušit ROPID a nechat DP dělat vlastní plánování?

0 0
možnosti
Foto

ROPID vznikl v roce 1992 proto, že v systému PID jezdí už 25 různých dopravců. DPP je jedním z nich a tedy nemůže organizovat něco, kde je sám konkurentem těch, kterým by provoz organizoval. Samozřejmě by město mohlo rozhodnout o tom, že bude vše opět zajišťovat jen DPP, ovšem pak by se na tom zbytku mírně zvýšily náklady, protože ostatní dopravci jsou v průměru o 10-15 % levnější (z důvodů, že neposkytují část systémových služeb, mohou si vybrat vozidla dle svých potřeba nemusí je soutěžit apod.) V souhrnu by takový krok stál pravděpodobně více, než vše stojí dnes. Ostatně přes 13 lety se už jedna městská organizace rušila a zrušení, stěhování a implementace práce do dvou jiných stála zásadně víc než fungování té původní organizace, takže už i na to existuje praktický příklad.

2 0
možnosti
JD

Zajimalo by me, kolik stoji rocni jizdenka ve Vídni

0 0
možnosti
Foto

365 EUR, v přepočtu při kursu 26 Kč/1 EUR tedy 9 490 Kč.

1 0
možnosti
JD

Prijmy magistratu jsou velike a vydaje cimdal vetsi, kdyby se financovaly pouze dulezite investice a nepredrazovaly se/ nebyt Krnacove, tak se Blanka jeste stavi a financuje/, tak by se jiste zdrazovat nemuselo. Zdrazovani povede jenom k inflaci, vetsi prostredky to neprinese, navic ti, kteri si koupili rocni jizdenku pro jeji priznivou cenu, to priste neudelaji, budou jezdit autem a nikdo tim nic neziska.

0 1
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz