Děkujeme za pochopení.
J51i76ř69í 84N60o80v19o60t33n58ý
Pan bloger v článku zajisté uvádí řadu zajímavých čísel. Ale přesto mi tam jedno čísílko chybí. Údaj, kolik procent pasažérů pražské MHD si kupuje ten - pro dopravní podnik tak prodělečný roční kupón. Tak jsem se aspoň kouknul na https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/prazske-mhd-loni-prepravilo-o-9-6-procent-vice-cestujicich-v/r~aea5fd16035b11e794440025900fea04/, podle něhož se v r. 2017přepravovalo pražskou MHD denně cca 3,3 mil. cestujících. Jestliže - jak se v článku uvádí - má roční "lítačku" cca 400 tis. cestujících, znamená to, že i kdyby se každý z nich svezl každý den (včetně víkendů, dovolených) čtyřikrát denně (což lze těžko předpokládat), požívala by onu výhodu "pouhých" 10 kč denně necelá ppolovina pasažérů. Navíc těch poctivých, platících předem. A co ta druhá polovina? A kdo jsou ti ostatní? BTW: Když nepočítám "bezďáky", kolik z těch mladých, nakrátko ostříhaných "ukáček" a podobných občanů zemí býv. SSSR, věčně brebentících do mobilů, kterých jsou plné autobusy a tramvaje pražské MHD, má zakoupen předplatní kupón a kolik z nich jede načerno? Že by si někdo z nich označit platnou jízdenku anebo platil mobilem, tak to jsem si všiml jen výjimečně....
V27i27k75t32o85r 10Š95e97d84i48v82ý
Zapomínáte na děti, studující, důchodce ...
Ti také platí nic nebo skoro nic.
M45i92c26h73a38l 59R46o17č22e70k
David Horak: tak to jsi prostě zloděj. Kradeš. A máš ještě tolik drzosti se s tím chlubit. Když jdeš do kina, do divadla, do fitka, jedeš taxíkem, tak taky za lístek úmyslně neplatíš? To si netroufneš, viď, jsi podělaný až za ušima strachy. V Německu je jízda bez lístku trestný čin. To tam zavedli kvůli zlodějům jako jsi ty, Kradaři zlodějskej.
P31e26t18e96r 70M37a53t95i59s41k69o
To, že jediná loupež je opencard je dobrá naivita. Krade se neustále. Stačí se podívat za kolik prodává Škoda tramvaje do světa a za kolik je kupuje PID. Už teď se řesí stamiliony na přebarvování a přitom chybí klimatizace.
Navíc MHD má obrovské příjmy z reklamy. Je nesmysl počítat pokrytí nákladů jenom z jízdenek. Provoz Facebooku stojí také miliardy a přitom jej uživatelé mají bezplatně a přitom je firma v zisku.
Článek obsahuje spoustu nesmyslů a chybných předpokladů.
Pokud financování MHD nebude transparetní a bez tunelů, ať ceny nechají na pokoji.
M95a48r93t38i30n 92Š77u46b59r80t
Omlouvám se, ale z předpokladů o tunelech bohužel konkrétní spoje na příští rok objednat neumím. Jsou lidé, kteří dostanou nějaké číslo a za to musí naplánovat, kolik pojede spojů. Když ukážu na toho či onoho a řeknu, hele, on krade, tak mi to více spojů nezajistí.
PID tramvaje nekupuje. DPP udělal výběrové řízení (před cca 12 lety) a v něm uspěla za nějakých podmínek Škoda Transportation.
O stamilionech na přebarvování nic nevím, dostal jsem informaci, že je zájmem města v budoucnu mít nový vzhled vozidel dle designérské soutěže. Ale v této podobě se mají objednávat pouze vozidla nová a vozidla, která čeká povinný lak při modernizaci. Tj. žádné náklady navíc pro PID tam být nesmějí.
Klimatizace je skutečně pekelně drahá, když se doplňuje do existujícího vozidla. Jinak už 3 roky se do města kupují výhradně vozidla s klimatizací. Také proto více rostou provozní náklady.
MHD nemá žádné zásadní příjmy z reklamy. Reklamy na zastávkách a na městském mobiliáři jsou mimo PID, smlouva přímo s městem dobíhá a většina zisku je používána k pravidelné údržbě, čištění a výměně skel. Reklamy na vozech MHD a v metru přinášení více, ale donedávna to bylo v řádu několika desítek milionů Kč ročně, aktuálně se to možná blíží řádu stovky milionů Kč, ovšem reklamy si zadává každý dopravce sám, takže to není přímý příjem PID. V každém případě i po změnách smluv činí příjmy z reklamy v MHD v Praze ročně jen asi 0,004 % ročních provozních nákladů.
Pokud by měla MHD jezdit z příjmů z reklamy, neobjednal by se zdaleka ani noční provoz během roku, Obecně by se za to dal pořídit tak celoroční provoz třeba tramvajové linky číslo 6.
P94a21v68e41l 75K67u85b51i58š23t25a
Cena 3650 Kč za roční kupon je nízká. Ale zase spoustu lidí včetně mě motivovala, že jsem si ho pořídil a přestal jsem kupovat jednotlivé jízdenky. MHD jsem jezdil cca 4x týdně (4 jízdy) a řekl jsem si, že se mi vyplatí dát 3650 Kč a neřešit před každou jízdou. A spoustu jízd autem jsem nahradil MHD. Pokud zdraží nějak výrazně, tak zase začnu jezdit víc autem. A asi nebudu sám.
A46l75e95š 10F66r34ý24b72a
Já ještě dobře pamatuju plné jízdné 60 haléřů přes celou Prahu, třeba z Komořan do Suchdola. To nebyla Praha, ale 1 přestupní lístek stačil. Tedy, ani komfort ani rychlost.
Mzdy byly asi 1500 až 2000 Kčs za měs.
J51i11ř35í 17N22o49v53o31t44n18ý
Jen bych doplnil, že to bylo v době, kdy Blátotlačka byla schopna zaplatit v každém voze průvodčího, který prodával jízdenky bez přirážky.
J66a68n70a 61D88a36v15i49d65o94v69á
a je pravda, ze vsichni zamestnanci prazskeho dopravniho podniku maji jizdne zadarmo? je to pravda? protoze pokud ano, jak k tomu prijdou jine profese, take se potrebuji dostat do prace, a nektere nemaji vyhody vubec zadne, vsechno si musi zaplatit sami, myslim, ze je to na sirsi diskusi, nez jenom postupne zdrazime bez ohledu na vase prijmy na dvojnasobek
V67á54c11l27a54v 59N72o97v38o62t68n62ý
Nic nebrání zaměstnavatelům koupit roční kupon jako benefit.
T73o17n79d68a 13H55e90j31l45í50k
A co takhle zrušit ROPID a nechat DP dělat vlastní plánování?
M42a90r54t54i83n 85Š69u93b27r67t
ROPID vznikl v roce 1992 proto, že v systému PID jezdí už 25 různých dopravců. DPP je jedním z nich a tedy nemůže organizovat něco, kde je sám konkurentem těch, kterým by provoz organizoval. Samozřejmě by město mohlo rozhodnout o tom, že bude vše opět zajišťovat jen DPP, ovšem pak by se na tom zbytku mírně zvýšily náklady, protože ostatní dopravci jsou v průměru o 10-15 % levnější (z důvodů, že neposkytují část systémových služeb, mohou si vybrat vozidla dle svých potřeba nemusí je soutěžit apod.) V souhrnu by takový krok stál pravděpodobně více, než vše stojí dnes. Ostatně přes 13 lety se už jedna městská organizace rušila a zrušení, stěhování a implementace práce do dvou jiných stála zásadně víc než fungování té původní organizace, takže už i na to existuje praktický příklad.
J55a97n15a 96D53a19v66i11d92o73v72á
Zajimalo by me, kolik stoji rocni jizdenka ve Vídni
M33a26r21t19i72n 98Š75u85b38r43t
365 EUR, v přepočtu při kursu 26 Kč/1 EUR tedy 9 490 Kč.
J44a10n43a 70D33a33v44i24d87o12v49á
Prijmy magistratu jsou velike a vydaje cimdal vetsi, kdyby se financovaly pouze dulezite investice a nepredrazovaly se/ nebyt Krnacove, tak se Blanka jeste stavi a financuje/, tak by se jiste zdrazovat nemuselo. Zdrazovani povede jenom k inflaci, vetsi prostredky to neprinese, navic ti, kteri si koupili rocni jizdenku pro jeji priznivou cenu, to priste neudelaji, budou jezdit autem a nikdo tim nic neziska.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x