Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
B

Bejvoc_

10. 9. 2010 10:58
Perfektní rozbor.

Jen bych dodal další významné konstrukční zmetky tramvaje "Porsche".

1) Skříň z hliníkového samonosného profilu (jako nové metro, jezdící na trase C) - U metra má tato samonosná konstrukce smysl (metro málokdy bourá). Zatímco u tramvaje jde o holý nesmysl, protože při poškození je oprava této části složitá drahá a často i nemožná. Vidět, je to například na tom, že čelo soupravy se skládá z několika vyměnitelných částí a výrobce po dohodě s DP jej rozdělil na částí ještě více (nyní tuším až 15) právě z důvodu složitých oprav (teď se poškozená část vymění celá). Dále tato konstrukce zvětšila tloušťku stěn a vzhledem k tomu, že tramvaj nemůže růst zvnějšku do šířky, zúžila se zevnitř.

2) Tramvaj má pouze 3 podvozky a navíc neotáčivé vůči skříni. Přitom váží více, než klasická souprava 2 vozů T3, které mají dohromady 4 podvozky.Tím vznikl větší tlak na kolejnice, které dříve odcházejí. Nenatáčení podvozků ničení kolejnic jen umocňuje.

0 0
možnosti
B

Bejvoc_

10. 9. 2010 11:02
pokračování

V důsledku nenatáčení podvozků bylo podle mne mimo jiné narovnáno "esíčko" na Palackého náměstí. DP to sice odmítá, ale podle mne prostě lže.

3) Chybí přední dveře, čímž v "nosu" tramvaje vzniká místo, které lidé nezaplní, ani pokud je tramvaj naplněná tak, že už nikdo další nastoupit nemůže. Místo toho má řidič vlastní dveře ven a ve své kabině místa, že by tam mohl tancovat.

0 0
možnosti
A

AAA2

10. 9. 2010 10:48
Me tedy den dokaze zkazit

reko tramvaj KT8D5N s drevenyma sedackama, ktere si lidi vybrali v ankete.

Sice jsou designove zajimave, zrejme i hygienictejsi, avsak zoufale nepohodlne, proti ten plysovym v jinych tramvajich tohoto i jinych typu. Po pulhodinovem sezeni uz z nich zoufale boli pozadi...

0 0
možnosti
VS

Astaroth

10. 9. 2010 10:51
Re: Me tedy den dokaze zkazit

Pohodli v plysovych sedackach zprijemnuje pomysleni, kdo a co v nich sedelo prede mnou ;-D A jak dlouho napr. profekovane kalhoty predchudce nebyly prany R^

0 0
možnosti
C

certik_bertik

10. 9. 2010 10:43
zdalipak

by se na světě našla tramvaj která by vám vyhovovala?

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 9. 2010 10:49
Re: zdalipak

:-) Třeba v tomto článku vyhovují všechny, a u jedné, která ne, je hned naznačeno proč, a jak se s tím dá něco dělat. Jinak zcela v pohodě mohu doporučit nové tramvaje ve Varšavě, Krakově, Vídni, Zurichu, Berlíně a Kolíně nad Rýnem, kde jsem byl v posledních třech letech. Uspořádání ala 14T skutečně na světě nemá obdoby.

0 0
možnosti
P

pavev1

10. 9. 2010 10:23
?

Obecně, čím novější dopravní prostředek pro MHD tím horší cestování ve stoje. Poslední výkřik je autobus (harmonika) pětidvéřová. Totálně nevhodně uspořádané u čtvrtých dveří. Zbytečné sedačky, nevhodně uspořádané svislé tyče k držení.

Článek R^R^R^

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 9. 2010 10:30
Re: ?

Jo jo, máte pravdu, včera jsem u těch 4. dveří jel a též jsem zíral. Utekl jsem do kloubu, ale pak se bus naplnil a já zas nemohl ven... To víte Sorry :-). Sice to mívá někdy i konstrukční důvody, ale fakt je divné, že se nikdo nikdy cestujících neptá, když to kupuje. 

0 0
možnosti
MF

falm

10. 9. 2010 10:16
Obsahově mi T14 nevadí

Mne naopak frustruje ten design kastle, který mi připomíná rakev Kavla IV. v Hrobce českých králů v Chrámu sv. Víta.

http://www.celemvzad.cz/clanek/hrobka-ceskych-kralu/?cislo=11

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

10. 9. 2010 12:33
Re: Obsahově mi T14 nevadí

Ajo, dobre srovnani...

0 0
možnosti
RJH

Rob J.H.

10. 9. 2010 9:36
perfektní rozbor...

...díky! Konečně někdo odborně vysvětlil, co je špatně s nejdebilnější tramvají :) Vidéme to takhle asi stejně, co tramvajema musíme jezdit, narozdíl od těch hňupů, co se v nich jenom nachají před volbami vyfotit.

0 0
možnosti
CAS

cara al sol

10. 9. 2010 9:25
Doplnění

Osobně jsem ale ve většině situací vzal 14T na milost. Je velká šance si tam sednout a v prostorech skutečně vhodných ke stání se mi stojí docela pohodlně.

 

Co naopak nesnáším, jsou ty plastové

smyčky k držení pro cestující nižšího vzrůstu, které vyšší lidi

pravidelně fackují a v některých tramvajích jsou dokonce umístěny volně na podélné tyči nad dveřmi, takže se pletou do cesty i při nástupu do tramvaje, kdy do nich v nepřehledné situaci člověk narazí hlavou velice snadno. Asi třikrát jsem zkoušel se toho plastového úchytu při jízdě držet. Je to docela adrenalin a cvičení všech svalů v těle, protože to držení je dost nestabilní. Jsem rád, že díky své postavě se můžu držet čehokoliv jiného.

0 0
možnosti
PK

dolch

10. 9. 2010 9:28
Re: Doplnění

To držení je velmi výhodné pro opilce - nemusí vůbec nic předstírat ;-)

0 0
možnosti
PK

dolch

10. 9. 2010 9:24
Dobrý článek

A aby se vám tou ošklivou tramvají cestovalo trochu radostněji, sepsal jsem kdysi návod, jak na to :-) http://krejcir.blog.idnes.cz/c/121264/Teorie-zasedani-v-nove-tramvaji-14T.html

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 9. 2010 9:37
Re: Dobrý článek

R^ Sakryš, a já vám takhle fušuju do řemesla přímo Cimrmanovského rozměru :-)

0 0
možnosti
CAS

cara al sol

10. 9. 2010 9:21
Karmuji

Výborný článek, ale je ještě jedna věc, která mi na 14T vadí a kterou jste nezmínil a to je její špatné řešení nastupování na úzkých ostrůvcích objížděných automobily. Ty zadní dveře jsou tam víceméně do počtu, nastupování a vystupování zadními dveřmi při (polo)zaplněné zadní části tramvaje je skoro nemožné. V situaci, kdy na úzkém ostrůvku stojí hodně lidí a do tramvaje se chystá nastoupit např. skupina turistů nebo studentů, musí se buďto proplétat mezi lidmi stojícími na ostrůvku nebo se vrhat před auta, aby se dostali do některých dveří více vepředu. Ve staré tramvaji, která měla jenom jednu řadu sedaček pro podélné sezení na každé straně, se taková skupina poměrně rychle a bezproblémově dostane klidně až do přední části zadního vagonu zadními dveřmi a prostředními dveřmi zadního vagonu.

0 0
možnosti
EK

Deleter

10. 9. 2010 9:09
Pěkné!

Muselo to dát hodně práce. To se jen tak nevidí.R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz