Děkujeme za pochopení.
Dr. Fe(4)
Díky moc za pěkný článek
Nezbývá než doufat, že u 15T budou časem "vypuštěny" dvousedačky a přejde se k jednořadým sedačkám po stranách jako uT3 (T6). Je to nejjednodušší a nejlepší řešení pro pohodlné cestování. Nevím proč stále někdo vymýšlí nějáké dvousedačkové inovace, které vedou jenom k horším výsledkům.
Martin Šubrt
Re: Díky moc za pěkný článek
Ony by i v 15T mohly většinou dvojsedačky zůstat. Jen cca na osmi místech bych jednu z té dvojice ubral. Pak by 15T byla opravdu výbornou tramvají, pro hodně sedících, ale i pro ostatní.
cara al sol
Ono to je složitější
Do hry vstupují různé subjekty, nejenom dodavatel a DPP, ale například i subdodavatelé (např. těch sedaček, kterých je samozřejmě v jeho zájmu umístit co nejvíc). Podle mých informací jsou si např. konstruktéři 14T vědomi nedostatků, jenomže oni jsou malí páni a museli se vejít do požadavků, které přišly "shora".
Co se týče těch nových, překližkových, sedaček, vzpomínám si na nějakou anketu, kde se DPP ptal cestujících, jaký druh sedaček by si přáli. Laminátové v ní, pokud si vzpomínám, nabídnuty vůbec nebyly a cestující docela logicky (hygiena) volili ty dřevěné. Nicméně nikdo samozřejmě nevěděl, jak se na konkrétní dřevěné sedačce bude sedět, zda bude klouzat při jízdě apod. Takže teď se sice DPP může alibisticky odvolávat na přání cestujících, nicméně je to nakonec vždy zodpovědnost dopravního podniku, který by měl provést testy a vyloučit nepraktická řešení.
pavev1
Re: Ono to je složitější
Nevím, co je na tom tak složitého. Jinak tato diskuse nehledá viníka (výrobce, DP nebo někdo jiný), tady si jenom všichni postěžovali jak nové tramvaje jsou horší a horší. Dobrý příklad byl uveden u vlaku, kde nové Elephanty jsou pro cestující úplně někde jinde.
Roger Wilco Sr.
No teda!
Člověče Vy jste to zpracoval přímo vědecky. Karma jako hrom! Taky mi ty nové tramvaje vadí. Uvniř samá tyč, člověk má pocit, že se nevejde nebo že se otluče o ty tyče. Zvenku vypadají sice hezky, ale jízda v nich je hrozná. Nejraději opravdu jezdím nejstaršímy typy tranvají, co v Praze jsou.
Vrah
Re: No teda!
A pokud člověk není hubeňour a musí sedět bokem po směru jízdy, tedy u tyče, musí v případě obsazených sousedních sedadel cestovat jako skrčenec. Fuj!
mazlikuzlik
Přidávám se k připomínce k větrání
Nejlepší je T3, kde se okénko posouvá rovnoběžně s kolejnicemi. V ýklopný systém u 14T je nasprosto neúčinný a v létě úděsný...
Řeší se každá blbina, ale že někdo nedokáže vyřešit "prachobyčejné" větrání zůstává s podivem... Přitom bych se nedivil, kdyby nějaké specializované oddělení řešilo proudění vzduchu ve vozu CFD metodami - to vše při relativně dlouhých výpočetních časech s vysokými náklady na komerční software...
Z hlediska cestujícho jsou často nejpodstatnější dvě věci: pohodlné sedačky a účinné větrání. Ostatní jde většinou v pohodě vydržet..
Dlužno podotknout, že někteří výrobci např. nízkopodlažních autobusů už problematiku pochopili a vrátili se od výklopných k posuvným (a nově dostatečně velkým) okénkům.
Jan Havelka
hezky napsáno
Potvrzuji. Jízda touto zvenku krásnou, ale zevnitř neuvěřitelně ergonomicky zprasenou tramvají pro mě byla velkým zklamáním. Pohodlí se pronikavě snížilo, což autor analyzuje velmi podrobně a podle mě i velmi dobře, ale ani podvozek svojí hlučností a drncáním nepřináší vůbec žádný pokrok. O to víc doceňuji nové městské elektrické patrové vlaky City Elefant, které přinášejí významný nárůst komfortu v ergonomii, snížení hlučnosti, podstatně lepším odpružení, klimatizaci, informačních systémech. Těmi jezdím opravdu rád.
Říman
Re: hezky napsáno
Nedávno jsem si při cestě na Karlštejn a zpět uvědomil, o kolik je CityElephant lepší než staré motoráky - protože každým směrem jsem jel jiným vlakem. Hluk je přinejmenším poloviční, pohodlí veliké, ergonomie výborná... takže úplný souhlas.
cerveny
14
me 14 vyhovuje,tramvaji jezdim stanici maximalne dve, ocenuji nizkopodlazni a kolik lidi si tam krom me stoupne ci sedne me nejak netrapi
Tryskomys Muf
Presne
Mate uplnou pravdu. Jakakoli tramvaj (zejmena 14T) s dvema radami sedacek na jedne strane je takrka nepouzitelna. Casto lidi navic sedi jen na sedacce blize unikovym vychodum, tudiz rada u oken je stejne neobsazena (ve spicce je totiz temer nemozne se probit vcas ven pri vystupovani - zejmena pro starsi lidi). Dalsi vec je, ze tramvaje 14T se obvykle pohybuji "priskoky" neb ridici je neumeji ridit. Jestlize bude 15T podobna (bude jich 250), a bude povinne zavedena OpenCard, prestehuji se z centra na kraj mesta a zacnu jezdit vyhradne autem. Prislusne radni bych poslal na popraviste
Tryskomys Muf
Re: Presne
A jak tu mnozi podotykaji, co se tyce prostoru i vetrani, s prehledem nejlepsi zustava stale T3 s jednou radou sedadel na kazde strane. Snadny nastup, vystup, vetrani, ciste a celkem bytelne sedacky, snadny pohyb po vagone.
Zivan
Vetrani
Ja u novych tramvaji (i autobusu) nesnasim vetrani v lete. U starych tramvaji se otevrelo par velkych posuvnych okynek a ve vedrech to nebylo zas tak strasne. U novych jsou jen prtava vyklapeci a pri teplotach nad 30 stupnu je to peklo :( A kdyz tramvaj na chvili zastavi a prestane proudit i ten maly vanek, tak je to na svliknuti, rucnik a uzivat si sauny :(
J i ř í
Re: Vetrani
Přesně to jsem chtěl napsat. Čím starší vůz, tím lepší větrání (u vlaků to samé). Skoro bych řekl, že konstruktéři nových vozů se dopouštějí trestného činu obecného ohrožení ve vedrech.
habásko
Kompromis ?
Pražáci hledáte vši na všem co nepochází z Prahy. Tramvaj je stavebnice a když si ji někdo objedná se sedačkami pozlacenými a na stropě a s madly na zemi, tak to dostane! Tak si stěžujte u objednavatelů a ti jsou pražští, a neházejte špínu na výrobce. Každý člověk má jiná hlediska na to jak má tramvaj vypadat a protože je to prostředek hromadný, je tu nekonečná hromada názorů, která musí logicky vyústit v nějaký kompromis, který méně tolerantním jedincům není po chuti a píší a píší ...
pavev1
Re: Kompromis ?
Co to má co dělat s Prahou? Stejnej šmejd jezdí i v Brně.
Toicem
Problém 14T
Není ani tak v tom, kolik je tam míst k sezení a k stání, ale hlavně v tom, že se tam při stání není čeho držet, neboť madla nejsou nad "uličkou", ale nad sedadly. Designově je to asi zajímavé, ale šíleně nepraktické. Když jedete v nacpané tramvaji třeba s malým dítětem, které nemá jinou šanci, než se držet vás, a vy se nemáte držet čeho, bývá to dost dobrodružné.
Ten kdo tam vymýšlel ten interiér, by zasloužil 25 na holou.
Bejvoc_
Re: Problém 14T
Ano, ty tyče jsou asi opravdu umístěny pro ochranu sedících, místo pro držení stojících. Tuhle tramvaj asi projektoval designér a ne konstruktér.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x