Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

pepasdepa

10. 9. 2010 16:39
jeste jednou vetrani

pohodlnosti stani ci sezeni se v MHD nijak zvlast netrapim, co me ale zejmena ve vedrech nici je vetrani - konkretne spatna okna

jak stare karosy, tak stare T tramvaje maji okenka na kolejnickach a pri plnem otevreni do vozu celkem dobre proudi vzduch

naopak nove busy i tramvaje maji okenka jednak mensi a navic jeste pouze castecne vyklopitelna, takze vzduchu proudi mene a jeste pouze "ke stropu" vozidla coz je proste des - konstrukteri tehle oken nevzali horke letni dny vubec v uvahu

navic bych si dovolil hadat, ze tohle uchyceni oken bude mit - zejmena u drkotajicich autobusu - mnohem horsi zivotnost nez pomerne odolne kolejnicky (zas ale budou zakazky na opravy ze..)

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 9. 2010 18:01
Re: jeste jednou vetrani

Myslím, že výklopná okna budou výsledkem jakési normy, aby se cestující nemohli vyklánět a vystrkovat ven různé své součásti :-). Většina těch nových vozů by snad měla mít tato okna kompenzována ventilačním systémem, který ale má různé úrovně chodu a někdy záleží na řidiči, co pustí, nebo ne.

0 0
možnosti
ZS

Šimpy

10. 9. 2010 15:26
RT6N

Velmi pěkný článek,vystihující přesně fakta.Ale chtěl bych se zmínit o tramvaji RT6N,které se v článku věnuje jen krátký odstavec,neboť v Praze prakticky v ostrém provozu nejezdila.Pocházím z Liberce,kam byly dodány 2 tyto tramvaje,1 v barvě červené,2. v zelené.Červená byla k vidění jen asi týden a zmizla neznámo kam,zelená byla po ukončení zkoušek nasazena do provozu.Liberecký DP však řešil místo komfortu cestujících daleko palčivější otázku, otázku spolehlivosti a poruchovosti.Tramvaj nevydržela nikdy v souvislém nasazení déle než 4 dny,poté musela být odstavena do opravy.Problémy s brzdami(prý jsou zde moc prudká stoupání a klesání),s trolejovým sběračem(stejný problém stojí údajně i za zpožděním při nasazení 15T v Praze)a především elektronikou, které provázely tramvaj po celou dobu jejího krátkého provozu.Na opravách a náhradních dílech vydal DP obrovské částky,takže tramvaj byla z provozu natrvalo vyřazena a dnes stojí v garáži tramvajového depa v Liberci ponechána svému osudu.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 9. 2010 18:04
Re: RT6N

V Brně ovšem tyto problémy loni vyřešili a jeden vůz tam již jezdí a tuším cca 2 se do provozu chystají. Ony ty potíže byly způsobeny tím, že ČKD končilo a někdo se i trošku snažil tomu pomoci... Jinak ten červený vůz byl do Liberce tuším kratičce půjčený z Prahy, ale to opravdu jen tuším, stěhování tramvají a národů pravidelně nesleduju :-). 

0 0
možnosti
JP

Chytrakz hospody

10. 9. 2010 15:18
Čím dál tím hůř

Obávám se, že poslední tramvaj, která se povedla je T6 V ty ostatní KTRv a  "Porsche"Rv jsou nepovedené a rozhodně se nehoděj do pražské MHD.  KT jsou tak pro lidi menší než 160 cm  a Porsche je tram do scifi filmu, ale ne do reálu. Teď trochu odbočím, stejně je to v metru. Tam se blbě sedí i stojí, zejmena v "Kotasovejch". Ten kdo navrhoval sedačky, tak ten by v nich měl každej den povinně sedět hodinu!

0 0
možnosti
AA

akro

10. 9. 2010 16:17
Re: Čím dál tím hůř

Ano, tento příspěvek trefil hřebík na hlavičku. Samozvaný spasitel českých vozidel MHD, ve skutečnosti však jejich pohroma, se jmenuje Kotas. A je úplně jedno, jestli svými nápady devastuje trolejbus, tramvaj či autobus. Vždy to končí paskvilem. Pro cenzora: Paskvil je spisovné slovo a na svobodný názor má každý občan této země ústavní právo.

0 0
možnosti
JP

Jarousheq

10. 9. 2010 15:10
Díky

Nejsem sám kdo vidí 3,5mld v koši...

0 0
možnosti
KN

mrmmrm

10. 9. 2010 15:07
Rozeslat

Dobře odborně rozebráno a jasně z toho plyne, jak by tramvaj měla vypadat. Doporučoval bych Vám (resp. Vás o to přímo prosím :-)). Pošlete tento text na oficiální maily DP, řediteli i dalším vedoucím. Stejně tak na Magistrát, na co nejvíc mailů (oficiální maily, úsek dopravy, radní apod.). Dále to nabídněte ke zveřejnění nějakému deníku.

To je totiž cesta, jak můžete tu věc nejen popsat, ale i ovlivnit. Nebo je alespoň naděje, že to ovlivníte.

0 0
možnosti
ZS

Šimpy

10. 9. 2010 15:29
Re: Rozeslat

Naprosto souhlasím, jen tak odpovědní úředníci uvidí, jak vypadá tramvaj uvnitř. Zní to možná ironicky ale je to tak. Místo složitých projekčních nákresů jsou tyto obrázky perfektně srozumitelné i naprostému laikovi.R^

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

10. 9. 2010 15:01
velmi zajímavý článek

Nečetl jsem to celé, ale kromě pohybu cestujících ve voze (skladnost) jsou ještě další klíčové faktory - odpružení a hlučnost vozu, ventilace a výhled ven. Nechápu proč to kdysi šlo a dnes je to nemožné - udělat tramvaj s měkkým podvozkem, tichou a třeba s otevírací zadní plošinou pro teplé dny. Přední vůz by mohl být klimatizovaný.

0 0
možnosti
KR

venkovan.1975

10. 9. 2010 15:00
Chválím!

Moc hezky napsaný článek, pěkně připravené obrázky - opravdu děkuju, dobře se to četlo a člověk si i něco odnese.

Jinak za sebe bych ještě přidal jeden parametr, který mi cestu tramvají v neznámém městě zpříjemní - displeje ukazující názvy stanic. Chápu, že je to zbytečné pro ty, co jezdí pravidelně své linky, ale já když občas zavítám do Prahy či Brna, často trnu, jestli vystoupím správně.

0 0
možnosti
ML

marlow

10. 9. 2010 14:58
Skvely clanek

Zda se ze Brno neni jedine mesto kde politici s funkci ziskali i pocit odbornosti na cokoliv :-)

0 0
možnosti
I

iruka666

10. 9. 2010 14:54
...

R^

0 0
možnosti
M

misaa

10. 9. 2010 14:30
Děkuji za zajímavý článek

Naprosto přesně jste vystihl to, co mi vadí, ale asi bych to slovy nedokázala popsat. Ty "novoty" mi vždy zkazí náladu, když je vidím přijíždět, protože je mi jasné, že když si náhodou nesednu, tak budu dozajista někomu překážet. A prapodivné 1,5 sedačky? Asi 5x mě přisedl nějaký další cestující i přes mé argumenty, že je to sedačka pro jednoho. Ale kdo z nás měl pravdu? Jezdit s "babkou na klíně" se mi opravdu nechce;-D

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 9. 2010 14:41
Re: Děkuji za zajímavý článek

To já bych občas nějakou slečnu na klín i vzal :-), škoda, že už tyhle "šikovné" sedačky odstranili :-). Taky v tramvaji či buse nerad překážím, a když už stojím, chci mít svůj klid a ne celou cestu přemýšlet, která že bude další zastávka, jestli je na ní hodně lidí a budu muset s ostatními ven, pak dovnitř, jestli nemám jet další tramvají, když nastupuje kočárek atd.

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz