Děkujeme za pochopení.
Doc. Odine
Mluvite mi z duse
Nejsem zadny odbornik, ale tak nejak intuitivne jsem si uz tohoto vsiml a musim s Vami naprosto souhlasit. Ta tramvaj je proste porad plna, ale zaroven jsou nektere mista neustale neobsazene (ty predni, kam se clovek dostane jen za cenu okopani od spolucestujicich). Je to skoda, protoze jinak je to celkem pekna tramvaj.
Nejradeji mam ale stejne stare T3. Jsou roztomile kulate, uz takove trochu retro, ale vetsinou pomerne dobre udrzovane. Diky plastovym sedackam vypadaji cistsi a urcite se i lepe umyvaji. Ty plysove calounene hruzy z autobusu a jinych tramvaji bych nejradeji zakazal - kdokoliv to prosadil tak at si uvedomi, ze v tramvajich jezdi v zime velke mnozstvi bezdomovcu a ti prenaseji kdovi co. Taky zvonek ve dverich je u T3 mnohem lepsi a snesitelnejsi nez treba to zabijacke pisteni u T6.
daje60
trolejbusy
Dobrý den,
to buďte rád, že nejste v Plzni a nejezdíte trolejbusy a autobusy MHD! To je teprve požitek! Fakt bych toho borce, který to vymyslí a toho, který to schválí a nakonec i koupí, posadila - postavila do nových moderních, nízkopodlažních dopr. prostředků a nechala svézt několikrát na trase celé linky a na kousku trasy ve špičce a v době trochu slunečných dnů - nemusí být zrovna tropické. Nechápu, proč se člověk musí škrábat na sedadlo, které je postavené na navýšené plošině, mezi dvousedadly na obou stranách je 50 cm ulička a kolena.........obrovská prosklenná okna, která se otevírají na škvírku. Postavit se nemáte kam, všude překážíte, vyhnout se nemáte kam, slézt ze sedačky je nadlický výkon a to i v případě, že nejste obtěžkán žádnými objemnými zavazadly, ale jen běžkou kabelou nebo nákupní taškou. Je to děs, běs. Tramvaje jsou proti tomu skoro luxus.
Judge Dredd je o5 tady
Mno, ale problém je, že
ti, kteří jedou tu nejdelší trasu stojí záhadně stále u dveří...
Jinak nejlepší tramvaj je vlastní auto s klimatizací - zejména v létě
Martin Šubrt
Re: Mno, ale problém je, že
No, oni by se totiž, když zajdou dál, taky nemuseli dostat ven. A tak jsme všichni vtom hroznu u dveří ;-). Jó, ta vlastní tramvaj má uspořádání nejlepší :-).
xychteen
Pěkný článek...
...opravdu
Fakt je, že "poršetka" se nepovedla skutečně mimořádně, k celkovému mizernému dojmu přispívají i (výrobně jistě výhodné) vnější boční plochy, které by sice měly být hladké, ale v reálu vypadají dost "fórově". Boční sezení je děsivý úlet, obzvlášť u vozidla, které často a hojně akceleruje a brzdí. Takže můžeme jen doufat, že se "patnáctka" brzy objeví ve velké sérii a že si poradí se záludnostmi pražských tramvajových tratí...
MissKim
upřímně...
nerozumím tramvajím, vůbec. Ale tu novou tramvaj (kterou máte vyfocenou ve fotografii na začátku článku) bytostně nenávidím. Né snad pro malý prostor, špatnou cirkulaci vzduchu, to bych ještě překousla. Ale vadí mi to, jak jezdí. Pokaždé je mi v ní špatně od žaludku, z toho, jak brzdí a jak se rozjíždí. Jízdu snesu akorát když stojím, protože sedět na "supersedačkách" na boku se fakt nedá. Jsem docela vysoká a tak mám i problém kam s nohama. Normálně v těchto tramvajích trpím a modlím se, ať už jsem rychle v cíli. Btw... navrhovatel také podlě mě nemyslel na starší spoluobčany. Kdy často vidím, jak mají problém udržet balanc.
lakozrout
Re: upřímně...
To je ale věc toho šoféra, že s tim jede jak idiot. Naopak se s touhle tramvají dá jet mnohem plynuleji než s těmi starými, ale to by to ti řidiči museli mít asi nějakým způsobem nakázaný.
pavel kula
Perfektní článek a karma.
Osobně si myslím, že pro nákup tramvají 14T mohly hovořit jen dvě věci. Buď se odpovědné osoby, které rozhodovaly o jejich nákupu, řídily jen vnějším vzhledem a uvnitř vůbec nebyly a nebo, a to považuji za pravděpodobnější, hrála hlavní roli výše provizí pro tyto lidi. Jinak rozumně uvažující člověk nemohl tyto tramvaje vybrat.
Podle mého názoru se na špatném cestování těmito tramvajemi podepisují i řidiči, kteří s nimi jezdí jako by řídili soupravu metra. Při nemožnosti se pořádně držet je to dost nebezpečné.
Yarda.
Vnější vzhled?
To myslíte vážně? Ta okna na šíbr na koncích - no učiněná krása. To nemohl vymyslet žádnej malej B. L. Bec.
krasava
Co staré tramvaje?
Perfektní článek. Diskutéři jsou však mladší takže nepamatují...
Nejlepší byly tramvaje předválečné, ve kterých řidič stál a průvodčí procházel. Měly jen dvě chybičky: v zimě tam byla zima a v kopci ve stanici ruční brzda vozy neudržela, řidič musel brzdit proti I. stupni jízdy. Výhod bylo mnoho. Okna se pořádně stahovala a hlavně - dalo se z nich kdykoliv a kdekoliv vystupovat a nastupovat. A byly perfektně označeny na střeše velkými čísly linky viditelnými ze všech stran. To je zajímavé, že s nástupem pozdějších modelů se vždy číslo miniaturizovalo a schovávalo pod sklo.
Martin Šubrt
Re: Co staré tramvaje?
:-). To už nepamatuju ani já :-). Ale třeba ta tramvaj 14T, jak nemá otočné podvozky, to je v oblouku hukot jak ve starém Krasinu :-). Takže alespoň zvuková vzpomínka. Nebo se to dá přirovnat k vozíčku ve strašidelném hradě, jak v oblouku odskáče do strany :-).
Radijo1
Větrání
Někde jsem se dočetl, že u nových typů vozidel je náporové větrání (posunovacími okénky jako u starých T3, K2 atd.) prý zakázáno... a střešní okna mohou být proti směru jízdy (tzn. tak, aby do nich přímo foukal vítr za jízdy) jen ta, co jsou před pantografem, jinak by do vozu a na lidi padal bordel (prach, popílek) setřený pantografem z troleje.... tak proto máme sauny v hypermoderních tramvajích
Fai Rodis
Re: Větrání
Ja myslela, ze troleje jsou snad jedny z nejcasteji utiranych soucasti prazske MHD
blazab
Autore, asi není třeba se omlouvat
tento názor sdílí kdekdo. Osobně bych měl výhrady i proti obousměrným tramvajím, ovšem tam je to daň obousměrnosti (1/2 sedadel proti směru jízdy). Pokud jde o sedačky, myslím, že ideální je 1 řada po každé straně - jednak se zvýší kapacita pro staní a tím celková kapacita, jednak na dvousedačkách často sedí jen jeden člověk, protože mnoha lidem je nepříjemné sedět vedle někoho cizího a radši stojí. K připomínce ohledně větrání se musím rovněž připojit. (Porsche je vůbec pěknej skleník.) Ideální jsou prostě první dva typy, přičemž nejlepší je nejstarší typ s laminátovými sedačkami. :-) (No, ono je to spíš smutné.)
petratuc
Re: Autore, asi není třeba se omlouvat
Bohužel častěji lidé stojí proto,že na dvojsedačce si sobec nesedne až k oknu, ale do uličky. Bojí se,že až bude dvě stanice před konečnou vystupovat,musel by žádat vedle sedícího o umožnění průchodu. Vidím to denně a občas z výchovných důvodů požádám takového hňupa/hňupku, aby mě pustil/a sednout k oknu. Po dvou stanicích vstanu a požádám o puštění ven, i když nevystupuji. Doplním to vysvětlením,že kdyby se dotyčný sedl k oknu rovnou,byl by ušetřen dvojího vstávání. Kvůli existenci těchto pohodlných a nemyslících pasažérů jsou rozhodně lepší jednosedačky + více míst k stání.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x