Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

zorro007

15. 7. 2009 14:34
Souhlasím s autorem,

metro až na letiště je pitomost. Bohatě by stačila rychlodráha + autobusy . Zvláště po otevření letiště ve Vodochodech, kam se logicky přesunou všechny nízkonákladové aerolinky, nevím, kdo tím vším bude na/z Ruzyně jezdit Rv

0 0
možnosti
-

-fn-

22. 7. 2009 14:31
Vodochody

Jen by mě zajímalo, jak uspokojivě vyřešit dopravu z Vodochod, má-li se tam část letů přesunout. Že by tramvlak do Kobylis? :-)

0 0
možnosti
RC

r_e_c

15. 7. 2009 13:52
Rychlodráhu co nejdříve.

Kdyby nebylo petice, mohlo se rychlodráhou již dávno jezdit. !!Turisté by na letišti nemuseli řešit na Evropu nemyslitelný problém: JAK DO CENTRA8-o. Navíc by se snížil hluk a emise (moderní elektrické vlaky, méně autobusů a aut z Kladna, Hostivic a okolí). Železnice má i větší přepravní kapacitu, zvláště vhodnou pro přepravu zavazadel. Dneska v metru každý nadává, když si nějaký turista dovolí vzít do metra kufr či batoh. Praha potřebuje prodloužit trasu metra A, ale jen na Motol, protože nemocnice na Motole a na Homolce jsou opravdu špatně dostupné.

Já v tom mám tedy jasno . Rychlodráhu co nejdříveR^

0 0
možnosti
-

-fn-

22. 7. 2009 14:30
Metro možná ještě kratší

Já bych to ještě zkrátil, metro nejvýše na Petřiny. Jak již bylo řečeno, motolská nemocnice spojení ze směru, kterým má metro vést, vůbec nepotřebuje. Kapacita se asi taky zvyšovat nebude, vše myslím celkem v klidu pobírají autobusy. Nejvýše bych se přimluvil za tramvajové propojení Plzeňské a Bělohoské, z nějž by mohla případně vzniknout tramvajová tangenta. Zároveň ukončení na Petřinách umožní dva vestibuly pro obsluhu sídliště, které současná varianta prakticky neobsluhuje.

0 0
možnosti
JV

Vosta Jindra

15. 7. 2009 13:19
Nakonec už pohled na plánovanou trasu áčka

ukazuje, jak je to hloupý plán. Metro by nakonec jelo na letiště déle než současný autobus. A problém z Dejvické s autobusy se přenese na Petřiny a do Motola, které ale mají dobré spojení tramvají.

0 0
možnosti
LG

l.g

15. 7. 2009 12:18
Po pravdě nevím,

v čem je takový problém. Ve světě obecně platí, že letiště je s metropolí spojeno dvěma kridory. Jeden je tranzitní, sloužící návštěvníkum města, druhý lokální pro rezidenty. Na oba nebylo dost prostředků a tak hrozilo, že se bude stavět jen rychlodráha pro cizince.

Rychlodráha měla zajistit rychlé spojení letiště s Hlavním nádražím a centrem Prahy. V Praze 6 by prakticky nezastavovala a navíc hrozilo, že jízdné bude soukromou firmou nastaveno na "světové" ceny. Pro rezidenty tedy zcela nepoužitelná, pouze by výstavba zhoršila prostředí.

V té době se rozhodovalo buď to, nebo to. Je zcela logická že metro při této úvaze bylo pro obyvatele mnohonásobně vyšším přínosem.

Pokud se ale vybuduje oboje, tak přes nedokonalost obou staveb to bude pořád přínosnější, než původní projekt pouze rychlodráhy.Dvě stavby pochopitelně budou stát víc než jedna, ale vybuduje se tak systém obsluhy letiště na úrovni ve světě běžné a vyzkoušené.

Tak co tu řešíme?

0 0
možnosti

Martin Šubrt

15. 7. 2009 12:23
Re: Po pravdě nevím,

Rychlodráhy v původním návrhu, který se Praze 6 nelíbil zastavovala a byla za jízdné MHD. Až když ji Praha 6 zazdila, zůstal o ní zájem jen z letiště a pak byla navržena v tom režimu, o kterém píšete. Mimochodem, už dnes v některých místech má vlak zase zastávky výhodněji a blíže povchu než metro.

Řešíme to, že když je vlak teď na Praze 6 pod zemí a flexibilnější a třeba na Praze 4 jezdí asi milión busů, že se měla nejdřív udělat rychlosráha, metro stavět, kde je potřeba a na letiště ho stavět později nebo alespoň pořádně a ne nesmysleně, rychle a za příšerných nákladů...

0 0
možnosti
JT

jarinjarin

15. 7. 2009 12:18
souhlas

Na rozdíl od některých tady, naprosto souhlasím s obsahem článku. Tlak na dostavbu zcela nesmyslně trasované linky A metra mi přijde spíše jako "pomník" tandemu Bém (bývalý starosta) - Chalupa (současný starosta). Dostavbu linky A metra v této podobě považuji za nezodpovědné mrhání penězi, které bylo zcela nepochybně možné využít  užitečněji třeba při výstavbě metra D.

Chápu, že zakončení metra A ve stanici Dejvická je nešťastné a že je třeba trasu protáhnout, avšak více uváženě. Třeba takto: Dejvická - Červený vrch - Veleslavín - Střešovice (Vojenská nemocnice) - Petřiny (- Bílá Hora).

Na druhou stranu se stačí postavit na zastávku busů u Thomayerovy nemocnice anebo u Polikliniky Modřany. Na těchto zastávkách jsou k vidění argumenty, proč by mělo mít metro D naprostou přednost.

Nevydávám svůj názor za pravověrný, ale jen jako téma k diskusi, která se zde rozvinula. Přeji všem hezký den!

0 0
možnosti
VR

daBmV

15. 7. 2009 12:59
Re: souhlas

souhlas. uprimne receno ta nova trasa Acka pres motol mi prijde dost na palici. zvlast kdyz tahle oblast je relativne dobre vyresena bus+tramvaj. kdo tam cestuje jiste potvrdi, ze tramvaj z rep neni nikdy tak plna jako metro z buttovic (u andela), takze to bude tak akorat prinos, ze se z motola lip dostanou na dejvickou-malostranskou. mustek je rychlejc tramvaji (pripadne v kombinaci s metrem)

0 0
možnosti
L

lungau

15. 7. 2009 11:46
Zlicin

Neustale se opomiji nejrychlejsi a nejlacinejsi varianta spojeni z letiste do centra - prodlouzeni linky metra B ze Zlicina do Ruzyne po povrchu.Tak je to reseno v mnoha hlavnich mestech Evropy (napr.Londyn,Ateny apod.).

0 0
možnosti
VR

daBmV

15. 7. 2009 12:55
Re: Zlicin

to ma ale imho podstatne slabiny.

1) uz tak jede Bcko z centra na zlicin asi 25 minut + cesta na letiste (asi jedna zastavka, bo tam cestou nic moc neni, zalezelo by na trase) dalsich cca 15 minut.

2) linka B je nejnabitejsi metro, ktere u nas jezdi. uz ani nemuzou moc zkracovat intervaly a je porad nabity lidma z butovic-stodulek. jako turista bych byl urcite u vytrzeni z predstavy v takovem metru stravit pres pul hodiny se zavazadlama.

nejlevneji by to sice vyslo, ale neprijde mi to jako vhodne reseni.

0 0
možnosti
JV

Vosta Jindra

15. 7. 2009 11:36
Praha potřebuje S-Bahn

a to více než tunely metra. Mnoho lidí nechápe, že vlak je stejně kapacitní jako metro, a slouží nejen jako lokální doprava na hranice města, ale jako součást městské dopravy. Oněch 40 miliard by mimochodem stál tunel, který by propojil Florenc, Hlavní nádraží a Smíchov a mohly by po něm projíždět všechny S-linky. V Praze se bohužel nepostavila za posledních 30 let ani jedna stanice vlaku, takže pro dopravu po městě vlaky moc neslouží. Na letiště samozřejmě patří také vlak, který současně připojí Kladno. Už dneska je ta trať poměrně vytížená. Zato vést po polích metro na táž místa je hloupost, resp. vychytralost, protože to jsou peníze, nad nimiž má magostrát moc, nad železnicí nikoli. Krom toho jejich kompetence cokoli spravovat se blíží nule.

0 0
možnosti
LG

l.g

15. 7. 2009 12:23
Re: Praha potřebuje S-Bahn

Zapmínáte, že Praha je geograficky zcela nevhodná pro budování železnice.

0 0
možnosti
MJ

kizt

15. 7. 2009 10:43
rychlodráha je nesmysl od samého začátku

tuto blbost používají politici jen  v předvolebních časech,pak to pokaždé usne.Má to také logiku,- ono také modernizovat trať,která je nejdelší možnou spojnicí mezi Prahou a Kladnem je s prominutím hovadina non plus ultra.Poloha Kladenských nádraží je také kapitola sama pro sebe a konečně,když si někdo ,kdo by neměl profit z této nesmyslné stavby udělá průzkum o počtu cestujících na trati Kladno-Praha,který je minimální,má naprosto jasno.Vítězem je jednoznačně autobus + metro protažené na letiště.Ostatní alternativy jsou k ničem a nich mluví pouze lidé,kteří z toho cítí dobrý kšeft.

0 0
možnosti
MP

admiral666

15. 7. 2009 10:18
protihlukova stena

To budete radsi, ze vam za barakem vyroste hradba jako mezi izraelem a palestinou jen proto, abyste jednou za chvilku nebyli ruseni vlakem? Vzdyt elefanty na koridorovem svrsku jen tise sumi a naklady na RD jezdit nebudou. Pres stenu uz nikdy neuvidite na druhou stranu trati, napr. do stromovky, na protizahradu atd.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

15. 7. 2009 7:59
Jako nepražák

bych si velmi přál, aby metro vedlo až na Ruzyni, pokud možno s východem přímo do letištní haly.

Prože nejsem z Prahy, jsou pro mne odlety a přílety vždy problémem.

A co teprve češtiny neznalí cizinci, kteří jsou odkázáni na pražskou taxikářskou mafii!

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz