Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tajné

a je to tak všude

Po tom co v Plzni zrenovovali tramvaje, tak se v nich skoro nedá jezdit. Sedačky tak blízko sebe, že to je snad pro trpaslíky, zbytečně přidaný sedačky a v jedný dokonce upravili strop tak, že se vzadu není čeho chytnout.

0/0
15.11.2010 4:01

kenx

nejen 14T

Souhlasím. Z pohledu funkčního designu je 14T tragedie. Politici nás sice pravidelně krmí informacemi o skvělém hodnocení pražské MHD ve světě, přesto problémy existují. Až diletantské zásahy do interiéru vozidel pražské MHD vedou ke koncepci nevhodné pro masivní zatížení velkým množstvím migrujících cestujících. Prostoje na zastávkách rostou a nervozita cestujících a řidičů též. Stejným problémem trpí mnohé nové typy autobusů pražské MHD. Celé to svým diletanstvím podporuje ROPID, který na na místo více linek s konečnou na migrační stanici typu významná stanice metra hází na papír metrolinky přes půlku Prahy. Řidiči pak nestíhají a jezdí brzda/plyn, na dobíhající se nečeká, cestující reptají a služba MHD je ve výsledku mizerná. Kdysi v americe vymysleli moderní tramvaj, aby byl rychlý nástup a výstup, sedačky jen ve směru/proti směru jízdy pro rychlejší cestování ... Před více než 50 lety. My tyto principy postavíme v Praze na hlavu ...

0/0
6.11.2010 16:16

Honza Sýkora

Výhoda 14T

Nevím, jestli to tu zaznělo, ale 14T má pro mě jednu podstatnou výhodu. Jezdím s ní ze Smíchova na Hradčany (12,20) a vždy si sednu! Zřejmě je to tím, že stojící lidi blokují průchod a vepředu za řidičem je tak vždycky místo k sednutí, i když je tramvaj docela plná.

Přesto mám raději T3.

0/0
22.10.2010 20:50

jirho

Doplnění hodnocení

Nechci hájit Poršetru, ale hodnocení není úplně objektivní. Není to úplně špatně, ale také ne úplně dobře. Je to jistě zajímavý příspěvek ale je třeba ho ještě dopilovat. Autor považuje za spokojené cestující ty cestující, kteří sedí a dobře stojí. Ti cestující, kteří stojí špatně nebo dokonce u dveří, jsou pak nespokojení. Je-li tomu tak, pak by byla nejlepší tramvají tramvaj úplně bez sedadel a klidně by se do ní mohlo šplhat po žebříku třeba do nebe. Myslím, že by do hodnocení mělo přibýt více kritérií, aby bylo úplně v pořádku. Tak např. každý sedící cestující by měl dostat více bodů než pohodlně stojící. A také cestující na nízké podlaze (nebo alespoň jejich část) by měli dostat více bodů než na vysoké podlaze. Nevím, o kolik procent je lepší sedět než dobře stát, ale vím jistě, že pro mne to znamená hodně. Čili chtěl bych požádat autora příspěvku, aby se nad tím zamyslel a pokusil se hodnocení v tomto smyslu doplnit. Třeba pak vyjde, že Poršetra zas tak úplně špatná tramvaj není.

0/0
6.10.2010 21:29

Martin Šubrt

Re: Doplnění hodnocení

Článek ale není o tom, zda je lepší sedět, či stát, nebo o tom, že člověk stojící u dveří musí být nespokojený. Článek je vlastně o jediné věci. Když se tramvaj postupně naplňuje, kolikátý cestující už nemá při volbě místa na vybranou a musí se postavit někam, kde bude překážet? To je jediné zde probírané kritérium, které je dobře použitelné na charakteristiku provozu v centru Prahy. Ale jak je zmíněno, už méně třeba na trati na Barrandov, nebo na rychlodráhách, kde je vhodnější sezení. Samozřejmě, že nejlepší tramvaj je, kde všichni sedí, ale článek právě naznačuje nějaký poměr, kdy jsou všechny užitné vlastnosti vnitřního prostoru v rovnováze. Pouze se pokouší pojmenovat pocit lidí, kdy jim tramvaj vyhovuje, nebo nevyhovuje. Pocit, který má autor článku a 95% lidí, se kterými o tom mluvil. Jestli je to popsáno správně, to pochybuju, šlo opravdu jen o snahu nějak "vědecky" se s tím pocitem vypořádat. Jinak záměrně jsem zdůraznil, že ve vztahu ke 14T nespokojený a podjatý jsem :-)   

0/0
8.10.2010 15:32

Ondřej Kališ

Re: Doplnění hodnocení

Já tedy rozhodně raději sedím i pár zastávek, ale opravdu je třeba si článek pořádně přečíst, abyste zjistil, že autor se snažil o dobré monokriteriální hodnocení, přičemž kritérium zde vybral velmi dobře. O sezení či stání bychom se mohli bavit i třeba v autobusech - zda (příp. kde) je lepší mít autobusy, kam se natlačí víc lidí, nebo v nichž může hodně cestujících pohodlně sedět.

Třeba otázka hodnocení polohy dole či nahoře je velmi sporná. Starší člověk jistě ocení dolní podlahu, a proto je vhodné, aby alespoň část vozu byla nízkopodlažní, já ale silně preferuji vyšší pozice, z nichž je lepší rozhled do okolí a takto se rozhoduje možná většina lidí, kteří nad tímto vůbec uvažují, ale zároveň jim je naprosto jedno, jestli udělají krok či dva nahoru. Proto bych toto kritérium vůbec nezohledňoval.

0/0
30.11.2010 20:44

Invandrare

wow

Tenhle pán nemůže být novinář, protože článek má hlavu a patu! Díky za něj.

0/0
16.9.2010 22:14

Depresivní Robot Marvin

Pěkné

Moc pěkná analýza. Takových se vidí málo. Líbí se mi, že to není jen nadávání, ale vyargumentovaná kritika.

Já cestuju mimo hlavní špičky, takže mi Poršetka nevadí - zalezu si až ke sklu řidiče, tam bývá většinou volno. Já s ní jezdím docela rád.

0/0
16.9.2010 20:42

metafrik

Díky za fajn článek :-))

Na tramvaje Porsche jsem si jako ostatní už zvykl, pokud je ovšem další tramvaj v dohledu, tak na ni počkám... Tragičtější jen snad už jen "maslostroj" -- naklepávající 4dveřový autobus SOR, který jezdí na P3 a P10, ten taky vynechávám/zejména na úsecích s dlažebkami.

Nejlíp mi zkrátka stále vychází staré "pullmany" T3, s charakteristickým čumákem, které do Prahy prostě patří a v tom je nic podle mého nepřekoná!!! Přál bych si, aby Praha jednou měla něco jako RETRO-T3 (nízkopodlažní), stejně jako mají retro ve Vídni, Londýně, S.Francisku.. Tramvaj od Kotase má opravdu lepší uspořádání interiéru, ale jeto typická obluda od Kotase (stejně jako jeho stavby), viděl jsem ji naživo.

Londýn po rozhodnutí vyřadit routemastery vypsal mezinárodní soutěž na nové busy a zde je výsledek, posudte sami, myslím že do Londýna patřit budou:

http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/4895/foster-partners-with-aston-martin-win-joint-first-prize-for-new-london-bus-design.html

0/0
16.9.2010 18:21

Martin Šubrt

Re: Díky za fajn článek :-))

Jo jo, také bych byl pro vypsat soutěž na dodávku plně moderních retro vozů T3 v nízkopodlažní verzi. Kdysi nějací studenti navrhovali plnonízkopodlažní tramvaj v podobě sólo vozu, takže určitá technologie tu je. A T3 prostě k Praze patří, takže bych se v Londýně opravdu nechal inspirovat :-).

0/0
16.9.2010 22:34

čuk2gek

Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.

Tikitální číslovky z nekontrastních puntíků za zakřiveným sklem nejsou ve dne skoro vidět. Ale co zmůžeme. Ti dobří strejcové dostanou od plzeňáků dobrej oběd a je to. Nějaký nedosažitelný madla pro šimpanze, stupidní pozice sedaček, že se to třese jak ten "kočár do vídně", že se v tom nedá větrat? Že se špatně pohybliví lidi na svých vyhrazených místech nemají čeho chytit v místech kam dosáhnou? Nemají se courat po městě.

Fabrika prostě potřebuje kšefty, konkurence žádná, tak držte zobáky a kušte.

Buďme rádi, že se nepodařilo vyházet všechny T3/6 těma škatulema KT8. To ostatní šlak poraz.

Specifický zlozvyk  doby jsou dveře a schody zablokované hrozny lidí    co jedou přes půl Prahy. Mně připadají jako opuštěná zvířátka, která si takto nahrazují nedostatek tělesného kontaktu.

0/0
16.9.2010 11:36

marbo

Re: Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.

Jenom k tý první větě. Asi byste měl navštívit oční.

0/0
16.9.2010 12:30

cara al sol

Re: Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.

Příteli, já vedu několik projektů v Ioblasti T. Židle podřízeného, který by chtěl tvrdit, že si má uživatel vzít brýle, když má problém přečíst nějaký text, by se stala docela povážlivě vratkou.

0/0
16.9.2010 22:29

cara al sol

Re: Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.

V oblasti IT, omlouvám se.

0/0
16.9.2010 22:29

marbo

Re: Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.

Mám to chápat tak, že vámi vedené projekty jsou navrženy tak aby například člověk s 12dioptriemi nepotřeboval brýle? zajímavý..

0/0
17.9.2010 11:02

marbo

ještě jeden dotaz

ty obrázky jste dělal vy nebo jsou z nějakého ofic. zdroje? Ať tak či tak jsou evidentě zaměřiny proti 14T. Kdyby byly místa ke staní v 14T "obarveny" podle stejného principu jako u starších tramvají musel by zelených být snad dvojnásobek. Ale to by se prostě neslučovalo s vaším zaujetím proti této tramvaji

0/0
16.9.2010 10:42

skywolf

Re: ještě jeden dotaz

Nezkoumal jsem uplne vsechny mista k stani, ale v T14 je minimum mist, kam se muzu postavit, aniz bych nekomu branil v ceste. Mezi sedadly, ktera jsou proti sobe se stat neda (ulicka je tak uzka, ze se zablokuje jedinou osobou... a lide s delsimi nohami jsou tam naskladani jak sardinky.

A mista kolem dveri a kloubu jsou "vtipne" obohacena zabradlicky a ruznymi nastavbami, takze v okoli dveri jsou tak maximalne 2-3 mista, kam se muze prumerne veliky clovek "vmacknout" aniz by branil v ceste ostatnim.

Neskutecne zprasena, klaustrofobicka tramvaj.

0/0
16.9.2010 12:20

marbo

Re: ještě jeden dotaz

Zrovna des rádo jsem jel 14Téčkem a věřte nebo ne ale lidi stáli i v oné uličce ve které se stát nedá. nevim jak máte dlouhý nohy ale já osobně měřím asi 186cm a když si sednu tak má kolena přesahují hranu sedadla maximálně o 20cm a věřte nebo ne ulička je mnohonásobně širší.

0/0
17.9.2010 11:05

Martin Šubrt

Re: ještě jeden dotaz

Ale já nepsal, že se tam stát nedá. Stát se tam dá, ale stojící již průchod ucpe. To jsou ty červené body ve všech tramvajích. Místa k stání, na nichž musíte neustále sledovat, kdo chce vystupovat, projít apod... 

0/0
17.9.2010 13:26

marbo

Re: ještě jeden dotaz

ok, ale pokud se nepletu psal jsi neco o bouchání koleny u proti sobě sedících. A to je vážně nesmysl.

0/0
17.9.2010 14:52

Martin Šubrt

Re: ještě jeden dotaz

Ano, ale mezi ta kolena se stojící vejde. Jinak měřím 194 cm a kolegové v práci podobně. Když si tam sedneme, skutečně se téměř koleny dotýkáme. Byť je to nadsázka, stojící pak částečně opravdu musí stát mezi našima nohama, nebo tedy spíše vedle naších nohou. Mezi naše kolena se opravdu stojící nevejde. A skutečně je pak červeně označen správně, neboť nikdo projít nemůže.

0/0
17.9.2010 17:09

Martin Šubrt

Re: ještě jeden dotaz

Obrázky jsou moje. barvy jsou podle jasného principu. Zelené jsou všechny těsně u sedaček, pokud je vedle možné projít řadou červených. Ve 14T v prvním, třetím a pátém článku sice stojíte též u sedaček, ale mezi nohama sedících a tak, že nikdo neprojde, tudíž to v žádném případě není stání pohodlné a shodné s těmi v jiných tramvajách, kde stojíte vedle sedícího a za vámi se dá projít. Červená jsou ve 14T všechna stání, která tramvaj ucpou a ve všech tramvajích jsou místa vybarvena přesně dle stejného klíče. Naopak u 14T jsem při prvním vybarvování dle toho klíče dostal jen 8 zelených míst. Pak jsem si jich ještě 21 musel domyslet tím, že jsem zelenou narval, kde to jen šlo. Schválně se se mnou někdy zajděte projet, můžeme si o tom popovídat v té tlačenici :-). 

0/0
16.9.2010 22:40

marbo

Váš článek je katastrofa

Opravdu byste se měl zamyslet jestli by nestálo za to zapojit aspoň minimum objektivity. Vyvracet každou druhou vaši větu nemá cenu, tak si neodpustím aspoň jednu otázku. Nemyslíte, že na pohodlí cestování má nemalí vliv v podstatě bezbariéroví přístup do vozu? nebo opravdu všechno záleží jen na počtu barevnejch teček na obrázku? O rychlosti jizdy bez toho aby se tramvaj kolíbala ze strany na stranu už vůbec nemluvím.

0/0
16.9.2010 10:30

metafrik

Re: Váš článek je katastrofa

;-D

0/0
16.9.2010 10:40

Istus

Re: Váš článek je katastrofa

Musím bohužel souhlasit, osobně je mojí nejoblíbenější tramvají autorem kritizovaná 14T (Porsche), je pohodlná a na linkách které využívám, jezdí často, takže mi její interíér nedělá problém. Naopak typy z 60. let minulého století a o něco novější "krabicová verze" tramvaje mi přijdou jako slušné kostitřasy, staré tramvaje nemají na sedadlech ani polstrování, takže cesta jimi v sedě je často dost nepříjemná. Občas mi přijde, že zadní vagon za tramvají jen vlaje...samozřejmě vím, že to není pravda. Problém je i částečně v lidech. Já osobně, když vím, že vystupuji až za dlouho, tak se necpu ke dveřím, ale snažím se zalézt co nejhlouběji do vozu abych nepřekážel vystupujícím lidem (nejčastěji volím buďto zadní nebo přední část vozu, nebo kloub soupravy). Naopak, když vystupuji brzy...třeba popojedu jen o jednu dvě nebo tři stanice zůstávám poblíž dveří, abych neobtěžoval svou snahou se procpat ke dveřím. Na jednu až pět stanic jízdy si zásadně nesedám.

0/0
16.9.2010 12:14

skywolf

Re: Váš článek je katastrofa

Polstrovani, na kterem se vozi prazske tlupy bezdomovcu a opilcu me zrovna nenaplnuje nadsenim.

Jizda T14kou na nekterych linkach v centru (pres I.P. Pavlova napr.), kde jsou precpane i T3 a T6ky je nocni mura, kterou se rad vyhnu a pockam na jinou tramvaj.

0/0
16.9.2010 12:34

Istus

Re: Váš článek je katastrofa

Pokud se nepletu, tak v noci, kdy bezdomovci vyrážejí do ulic obvykle T14ky nejezdí, samozřejmě jezdí i přes den, ale zdaleka ne tolik jako v noci, kdy je jich plná tramvaj. Mě osobně prostě tato tramvaj nedělá problém, hlavní problém jsou lidé. Jo a další věc co mě napadla. Vadí mi také lidé čekající na tramvaj, fakt zbožňuju, když přijedu na zastávku chci vystoupit a nemůžu se procpat přes dav nastupujících, kteří se nahromadí kolem dveří. Jednou jsem se už vážně naštval aq aprostě jsem šel a bylo mi jedno, že tam stojej lidi, čekající na nástup. Vrazil jsem do jednoho zhruba 30tiletého pána, ketrý se nehodlal hnout z místa, holt jsem si musel cestu udělat sám, když lidem stojícím na ostrůvku nedošlo, že bych rád vystoupil ani po tom co jsem řekl "zdovolením". Jinak co se týče diskuze na téma místo v tramvajích...tisíc lidí, tisíc názorů, každý se na to dívá jinak.

0/0
16.9.2010 13:46

Istus

Re: Váš článek je katastrofa

O gramatických chybách v textu vím a omlouvám se za ně.

0/0
16.9.2010 13:52

0.81m_a

Re: Váš článek je katastrofa

S autorem článku souhlasím na 100%.

A hlavně proto, že mám velkou zkušenost cestování po Praze ve špičce (i mimo) a hlavně s kočárkem, s dětmi a v různých kombinacích. Ze všech tramvají, je 14T nejhorší ... bohužel. Dětem se sice líbí nejvíce - tak asi působí i na náhodné cestující a turisty - ale jinak ???

Doba, než se vystoupí (i dveře si řidič otvírá až asi po úplném zastavení...)a nastoupí (to ovšem obvykle řidič zavírá hned a ještě rychleji se rozjede, než se vůbec dá čeho chcytit - což se ale v té tramvaji NEDÁ !!!). Pokud je člověk slušný a čeká až ti lidi, co byli u dveří dříve nastoupí - tak skončí u dveří a dál se nedostane - už se jede. Myslím, že 14T má asi často i zpoždění na trati, tak pak jezdí jako o závod - včetně brždění.

¨

Běžte pane Istus do nějaké školy/školky na brigádu jako doprovod - uvidíte, že raději necháte 2x 14T odjet, a pojedete 3T nebo hranatkou ...

0/0
6.10.2010 10:32

Martin Šubrt

Re: Váš článek je katastrofa

Ale článek přece není o té konkrétní tramvaji, šak je na konci také nakresleno, jak STEJNÁ tramvaj může fungovat. A bezbariérový přístup je důležitý, pochopitelně, jenže pak mi vysvětlete, proč my nyní píší maily maminky s kočárky a vozíčkáři, že tam mají málo místa a pokud jsou ve voze, cítí se špatně, když vidí, jak blokují spoustu míst dalším lidem. V návrhu jsou dispozičně upraveny i prostory pro vozíčkáře a kočáryk, aby byly větší a tramvaj se lépe využila. Rychlost jízdy bez kolíbání je dána tím, že tramvaj má místo čtyř tři podvozky, které jsou těžší a sedí daleko lépe. Rychlost v přímé je vykoupena zvýšeným opotřebením všech oblouků.

0/0
16.9.2010 22:44

martin1234

Asi jsem tady jediný

kdo má raději v tramvaje s více sedadly než míst na stání (tj. uspořádání 2 sedačky vlevo, 1 vpravo). Možná je to tím, že raději sedím než stojím. Najít v dobytčáku (staré T3)  místo k sezení je štěstí.  Anebo v Praze funguje všechno nějak jinak.....

0/0
16.9.2010 7:57

Martin Šubrt

Re: Asi jsem tady jediný

Už jsem psal níže. Záleží, které trasy a jak dlouho jezdíte. Počet míst k sezení v T3 je malý, ve 14T zase moc vysoký. Pokud cestujete denně ve špičce přes centrum, fakt víc naštve to, že si nemáte kam stoupnout, než jindy to, že už si nesednete. Ale skutečně to záleží na typu vašich cest a samozřejmě i tramvaj 14T je pro některé vhodná. 

0/0
16.9.2010 10:06

Istus

Re: Asi jsem tady jediný

Přesně tak, jezdím tramvají číslo 9 ze Spojovací na Václavské Náměstí jednou týdně, tramvaj jezdí každou chvilku a zatím jsem ani na Václavském Náměstí neměl problém najít místo k sezení...ale co není může být, to nepopírám.

0/0
16.9.2010 12:33

marbo

Re: Asi jsem tady jediný

Jezdím denně ve špičce mezi Barrandovem a Smíchovem a 14T je pro tyto cesty z dnes jezdících tramvají jednoznačně nejlepší. Upřímně nevidím jediný důvod proč jezdit přes centrum tramvají. V kamkoli v centru se dostanete metrem, popřípadě s dojezdem tramvají maximálně dvě zastávky, na to by možná byla nejvhodnější tramvaj úplně bez sedadel ale na ty dvě zastávky není problém se nasoukat do jakékoli jiné. Pokud někdo centrem tramvají projíždí, pak je to idiot a patří mu to.

0/0
16.9.2010 12:37

marbo

Re: Asi jsem tady jediný

Nebojte, jediný určitě nejste. To jenom autor se snaží vytvářet dojem, že jeho názor je konsenzem společnosti

0/0
16.9.2010 10:25

Martin Šubrt

Re: Asi jsem tady jediný

Právě jsem tu psal, že na cesty Barrandov - Smíchov se to dá, a i z Barrandova mi tu lidi dole píšou, že úplně ne... Tak nevím. Autor jen napsal, jak se mu jezdí. Bohužel asi jezdí denně z Pavláku a má jiné kušenosti. Že s tím souhlasí v diskusi většina, za to autor nemůže. Mimochodem, proč nechcete víc míst pro kočárky a vozíčkáře v nízkopodlažní části?

0/0
16.9.2010 22:50

marbo

Re: Asi jsem tady jediný

Vzhledem k tomu že nejsem ani vozíčkář ani nemám kočárek tak víc místa nechci, ale nikdy jsem neřekl, že by mi vadilo kdyby pro ně víc místa bylo. Já rozhodně netvrdím, že je 14T dokonalá a dokonce ani netvrdím, že byse nedala vylepšit vámi popsaným způsobem, ale rozhodně nesouhlasím, že je to nejhorší tramvaj všech dob jak píšete a z mého pohledu je ve všech ohledech lepší než tramvaje typu T3 a T6.

0/0
17.9.2010 11:13

Martin Šubrt

Re: Asi jsem tady jediný

Po čtyřech letech provozu jsou tyto vozy na konci životnosti, mají o třetinu menší kapacitu než kterékoli rozměry srovnatelné tramvaje ve světě, nemají otočné podvozky, váha vozů zničila všechny pražské dilatace a výměnné výhybky, o polovinu rychleji se těmito vozy opotřebovávají koleje, srdcovky a oblouky. Ve vozech T3 a KT nabídnu stejnou nízkopodlažní službu za 1/3 ceny a dvojnásovnou životnost. Nevidomí, co mají značený nástup do vozů u sloupků složitě hledají první dveře tohoto vozu. Chování vozu v kolejích odpovídá dvounápravovým tramvajím, které dojezdily v roce 1974 s tím, že tyto byly na jeden podvozek daleko lehčí. Pochopitelně souhlasím, že se vyskytují lidé, kteří tuto tramvaj mají rádi. Z ankety vyplynulo, že to je cca 10%. Zbylých 90% a všichni techničtí pracovníci ji skutečně považují za nejhorší tramvaj všech dob. Čímž se spíš myslí porovnání se všemi srovnatelně drahými nízkopodlažními vozy z celé okolní Evropy (Vídeň , Berlín, Varšava, Krakov, Köln, Zurich apod.).

0/0
17.9.2010 13:35

marbo

Re: Asi jsem tady jediný

to je mi opravdu záhadou, proč jste se tímhle nezabíval přímo v článku. ten se celý točí okolo nesmyslu kolikátý cestující má pocit že nastupuje do plné tramvaje a srovnáváním právě s T3. O zahraničních vozech ani slovo.

0/0
17.9.2010 14:57

Martin Šubrt

Re: Asi jsem tady jediný

Ale to s tím souvisí. V zahraničních srovnatelných vozech má pocit, že si nemá kam stoupnout, cca 150. člověk. Ve 14T 75., v T3 128. Těžko tu budu ale malovat zahraniční vozy, když s nimi nikdo odtud nejel a jak se tam postavit tu nikdo neřešil. Také článek nemá být nejakým vyzdvihováním T3, prostě popisuje nějaký pocit, který, a uznejte, že to z diskuse vyplývá, spousta lidí má. A i T3 už umí být nízkopodlažní.   

0/0
17.9.2010 17:13

Martin Šubrt

Re: Asi jsem tady jediný

Vlastně ještě dodám. Dostal jsem i mail, v němž mi čtenář napsal, že si Brno nyní objednalo tuto tramvaj v předním a zadním článku v uspořádání, které cca odpovídá mé úpravě z posledního obrázku. Tedy se sedačkami po směru jízdy v uspořádání 2+1 a dvěma schody. Změnu uspořádání tramvaje a svou objednávku Brno odůvodňuje stejnými důvody, které obsahuje článek. A to Brno už má přední dveře pro cestující i v první sérii dodávek...  

0/0
16.9.2010 22:53

marbo

Re: Asi jsem tady jediný

viz odpověď na předchozí reakci

0/0
17.9.2010 11:15

ghan-buri-ghan

Re: Asi jsem tady jediný

Ano pane Martine, v Praze to skutečně JE jinak. Je to halt velký město.

0/0
17.10.2010 15:17

Lessfax

...

Souhlasím. Katastrofální jsou především ty sedačky otočené proti sobě. Na druhou stranu T15 mám rád - v Brně pokud si pamatuju byla velice pohodlná (díky umístění na vhodné linky možná).

0/0
16.9.2010 7:38

FunkyFred

Pěkný článek

Opravdu pěkný článek, i když já mám Porscháka rád, daleko víc než staré tramvaje s podvozkem metr a půl vysokým. :) 

0/0
15.9.2010 22:06

rados100

Náhodou...

Náhodou Porsche, to brněnské, se mi líbí a cestuje se s ním krásně. ALE jenom pokud v něm je max 10-20 lidí... :) (Jinak nechápu proč jsou ty sedačky, které jsou proti sobě tak blízko, z mého pohledu laika by se ten prostor dal ještě rozšířit za opěradlem je nevyužitý prostor)

0/0
15.9.2010 16:15

Martin Šubrt

Re: Náhodou...

V Praze měla první tramvaj Porsche evidenční číslo 9111, tak se logicky objevil vtip, kolik lidí se pohodlně sveze autem Porsche 911 a tramvají Porsche 9111? - v obou případech byla odpověď řidič :-). Jinak pod těmi sedačkami je podvozek a sedačky se vyklápějí směrem nahoru, aby se k němu mohlo, takže za nimi je kus místa, aby bylo kam vyklopit...

0/0
15.9.2010 17:06

vajgl2

Slavné Porsche

Naprostý souhlas. Pokud vyloženě nepospíchám, tak když vidím přijíždět stříbrnou tramvaj, ustoupím na nástupišti dozadu, nechám ostatní, ať si to užijou, a počkám na další. Aspoň na trase 26 to tak funguje - pokud někomu jezdí na trase jenom tahle zrůdnost, kterou nemohl projektovat nikdo, kdo už v životě tramvají jel, tak ho hořce litujiRv

0/0
15.9.2010 15:20

exxd

Re: Slavné Porsche

Vidite. A ja kdyz vidim prijizdet "Porsche" tramvaj tak mi to zvedne nalazu. Zvlastni ze? Kazdy je holt jiny..

0/0
16.9.2010 13:44

leather-man

Super článek!

Mně se v těch  kobylkách taky jezdí strašně, navíc tam není klimatizace. No a pak se děsím, kdy přijede předělaná nízkopodlažní T3 v karmínové barvě, to si vždycky odplivnu.

0/0
15.9.2010 14:51





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.