Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ritratti

26. 9. 2010 13:37
řešení

Určitě nestavět tunel, tím by se magistrála zakonzervovala. Naopak, magistrálu bych zrušil hned, jakmile bude otevřena západní část městského okruhu. A samozřejmě odstranil estakádu (Florenc) a odstranil tak i teoretickou snahu projet Prahu kratší cestou. Část bývalé magistrály by sloužila jako park (mezi Muzeem a Hlavním nádražím), další část jako bulvár, osazený stromořadím (Žitná až Nuselský most). Vinohradská by byla s Václavákem propojena pěší zónou se stromořadím, bez tramvají. Vše by přišlo na zlomek ceny tunelu a garáží, zbylá část by se využila na změnu centra (např. pěší zóna na Národní třídě). Do vnitřní Prahy vjezd (ale ne parkování) povolen jen MHD, místním a dopravní obsluze. Pro místní a návštěvníky Prahy by byly v blízkosti městského okruhu vybudovány velkokapacitní garáže s přímým napojením na síť elektrobusů (ty by v centru nahradily tramvaje a autobusy) za rozumný roční poplatek a tím se nahradila parkovací stání v centru a minimalizovala nutnost vjezdu do centra.

0 0
možnosti

HrubesaMares

15. 9. 2010 12:48
nojo, tunely

ale dyt preci u muzea je uz pod zemi metro a vlak...

0 0
možnosti

kaktusak

6. 9. 2010 22:37
Když tunely, tak právě v centru

Dnešní móda, dávat místo toho do tunelů pomalu půlku vnějšího okruhu i radiály na periferii, na to by nemělo prostředky ani Švýcarsko.

Samozřejmě že je nutné dobudovat ještě další "dálnice" uvnitř městského okruhu. Tak to taky původně bylo naplánováno. Je čas se k tomu vrátit. Dnešní podoba magistrály byla jen provizorním a laciným řešením.  

0 0
možnosti

Martin Šubrt

7. 9. 2010 15:56
Re: Když tunely, tak právě v centru

Jenže ta auta chtějí do centra a dálnice pod zemí znamená, že budou téměř u každé ulice dlouhé rampy se vjezdy a výjezdy. Pokud to má tedy být dálnice pro obsluhu toho, proč tam ta auta jezdí. Takže rampa u Rumunské, Ječné, Anglické, Žitné, Vinohradské, Václaváku, Hlaváku, Lounských, nám. Hrdinů - vlastně všude. Někde několik ramp. Urbanistický dopad strašný. Navíc dlouhé tunely neumožňují, aby v nich byly kolony, protože se tam pak při požáru pro hasiče není jak dostat. Když by szase byla dálnice bez ramp, jen pod centrem, bude pro ta auta, co tam nyní nejezdí, a to je snad škoda tam lákat? Navíc pro tu obsluhu by zůstala i síť na povrchu...

Jinak k těm tunelům na vnějším okruhu a radiálách. Jaká půlka vnějšího okruhu v tunelu? Na vnějším okruhu podchází tunel jen Komořany a Lochkov, kde je terénní zlom a Suchdol, kde je zástavba. Celkově s 82 km okruhu jsou v tunelu snad 4 km. Na městském okruhu je hůř, ale od Barrandova po Troju opravdu volné pláně bez domů nebyly...    

0 0
možnosti

vladimir.t.gottwald

6. 9. 2010 13:18
Díky, dobrá práce.

Karmuju, výhradu bych asi měl jen vůči závěru druhého odstavce; doplnění okružního systému systémem roštovým není podle mého nápad až tak scestný. Pohříchu však ze tří původně předpokládaných roštových komunikací v poledníkovém směru byla realizována jen jedna (ze dvou ve směru ve rovnoběžkovém žádná) a okruhový systém doposud také nebyl dobudován. A i proto nárůst dopravní intenzity v posledním dvacetiletí funkčnost takového řešení prostě ani vyvrátit ani potvrdit nemohl (osobně bych však spíš předpokládal to druhé).

Čímž ovšem ani v nejmenším netvrdím, že realizovaná trasa centrální severojižní magistrály vedená mezi Muzeem a Václavem není prasárna. ;o)

0 0
možnosti

Martin Šubrt

6. 9. 2010 15:34
Re: Díky, dobrá práce.

Výhodou klasického roštového systému známého spíše z amerických měst je fakt, že jsou silné intenzity rozptýleny na velkou plochu města a tím jsou v jednotlivých ulicích relativně snesitelné. Vzhledem ke konfiguraci pražského terénu by další magistrály (ty 4 plánované a v ploše vlastně jen řídce umístěné) fungovaly jen za předpokladu, že by přetrval trend nižších intenzit, případně by narůstaly jen pomalu. Tedy, že by nebyla revoluce. Současné intenzity už by původně plánované roštové prvky systému uspokojily jen složitě, respektive by se na těchto komunikacích začal odvíjet provoz známý ze SJM. A s tou nevýhodou, že by sloužily k dostředné dopravě a nikoli k jejímu rozvedení po obvodu. Ale je fakt, že o tomto se dá polemizovat velmi dlouho :-). 

0 0
možnosti

Alfie

6. 9. 2010 10:43
A jak se tam ti lidé dostanou?

Jestliže značnou část provozu po magistrále tvoří jízdy s cílem uvnitř města, pak omezením provozu znemožníte těm lidem se do cíle dostat! Že mají jet MHD? A jakou, prosím pěkně? Metro trasy C je v tomto úseku permanentně přetížené a jezdí v nejkratších možných intervalech. Kdyby hypoteticky jen polovina lidí, kteří cestují z jižního okraje Prahy směrem do centra, přestoupila na metro, tak toto zkolabuje, ti lidé se tam prostě nevejdou! Autobusy v téže oblasti pak vypadají ve špičce stejně a stávajícími trasami jich o moc víc nasadit taky nelze.

Jediným "řešením" by bylo vymístit početná sídla firem z Prahy 4 a 2 "někam jinam" - ale kam, abychom jen nepřesunuli problém o pár kilometrů? A co by se stalo s těmi oblastmi bez firem? Zbourat a vybudovat vilovou zástavbu? :-)

Jednoduchá řešení prostě neexistují, všechno souvisí se vším a když něco přiškrtíte na jedné straně, vyboulí se vám malér o kousek dál a možná horší.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

6. 9. 2010 10:56
Re: A jak se tam ti lidé dostanou?

Ony ty počty jsou poměrně zajímavé. V metru jezdí Nuselákem denně do centra 140 000 lidí, na povrchu jezdí 50 000 aut. Pokud jejich počet zregulujeme na 30 000, tak nárůst poptávky ve směru do centra na MHD je pouze 20 000 řidičů a cca 10 000 spolujezdců (obsazenost vozidel 1,5). A v nejbližších letech se začne stavět trasa metra D (buď přímo do centra, nebo do centra s přestupy na A či na vlaky) s kapacitou dalších 140 000 lidí denně. Tudíž poptávku vyšší o 30 000 můžeme uspokojit nabídkou 140 000. Navíc v konceptu územního plánu jsou připravené tangenciální tramvajové trati, které metru C uleví právě o těch cca 20 000 lidí, dále se dále budou rozvíjet vlaky z Braníka a Krče, i s Hostivaře. Ty takovou kapacitu mít nebudou, ale 5 000 lidí denně rozhodně. Dokonce by to šlo zvládnout i bez metra D. A pak je tu ještě jedna věc. Právě že z těch 50 000 jízd aut zdaleka ne všechny jsou nezbytné, ale jsou konány, protože je to pohodlné. Proto je třeba nejprve umět tu situaci popsat.  

0 0
možnosti

Zani

6. 9. 2010 9:27
Pražáky lituju

Ta doprava je fakt hrozná. Já bejt pražákem, tak postavim na okraji obří garáže i parkoviště a do města bych nic nepustil. Za polovinu peněz na údržbu bych zlepšil městskou dopravu, a za druhou bych začal Prahu podvrtávat, aby se veškeré automobily vešli pod město. Zásobování elektrovozy a jen v noci. Na slunce jen za velmi tučnej poplatek. Asi by to lidi zpočátku naprdlo, ale zvykli by si.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz