Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rzekotka drzewna

10. 11. 2010 10:45
zeleznicni varianta

Ten žel.navrh je fajn. Jestli dobre rozumim, D by protnulo C a o stanici dal by zatim koncilo v prostoru Synkac-nádr.Vrsovice. Novym tunelem by se pak zkapacitnila trasa na Hl.N. Navic by se vytvorilo propojeni z Hl.n. na Negreliho viadukt. Predpokladam ze to neni myslene, aby metro pokracovalo tim tunelem na Hl.n., ale spise jako prestup na posilene esko. Nebylo by ale lepsi pak cele Decko udelat zeleznicne kompatibilni, s tim ze se muze/nemusi uz za vrsovicemi rozpletat do 3-4 smeru(Smichov,Hl.n.,Eden/Jahodnice). A pak je tu nulove reseni na vytvoreni alternativy za Nuselák: zkapacitnit jizne od tunelu i trasu Vrsovice-Krc s pridanim kacerovske zastavky a domotat 2kolejku k nemocnici(dal uz jedine pod zemi)-to by muselo byt od nemocnice esko intervalem 5/10minut.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

16. 11. 2010 18:10
Re: zeleznicni varianta

Rozumíte správně, na D na Mírák a do centra dlouho mít nebudeme, ale železniční tunel se státním příspěvkem by se ralizovat dal poměrně rychle. D by ve výhledu pokračovalo na Žižkov. Celé D jako železnice nelze kapacitně zvládnout, u Krčské nemocnice je očekáváno 50 000 lidí v mentru v každém směru denně. Pro srovnání v Motole cca jen 10 000. Zatímco právě dejvice by vlak (rychlodráha) v pohodě odvezla, na jihu to už nezvládá. Právě to větvení by rozptýlilo tu kapacitu, která je na jihu potřebná.

0 0
možnosti

Rzekotka drzewna

10. 11. 2010 10:33
nesikovne umisteni planovanych stanic

Nadrazi Krc-asi nesmysl. Prestupni stanice mezi metrem a vlakem by byla asi jedina funkce a takova se nabizi na Kacerove. Nove dvory - tam nikdo nebydli a funkce terminalu by byla docasna, po dokonceni pisnice budou Nove Dvory stanice k nicemu. Po Olbrachtove by mohla byt dalsi stanice Sidliste Novodvorska:velmi zalidnene+dobra dostupnost od Modran, pak Sidliste Krc s vystupy modry pavilon+tempo a Sidliste Libus... Nemocnice-chapu skoda se ji vyhybat, takze je moznou variantou proti novodvorske (vystupy k nemocnici a k zalesi). O kolik by vlastne bylo drazsi prekonani krcskeho udoli v novodvorske proti nemocnicni variante(tusim ze jedno by bylo most a druhe prakticky povrchove vedeni)

0 0
možnosti

Martin Šubrt

16. 11. 2010 18:07
Re: nesikovne umisteni planovanych stanic

Běmovo odsouvání plánování D ve prospěch A výrazně ublížilo funkčnímu vymezení a správnému využití trasy D na jihu...nakonec už v tomhle sektoru na diskusi o stanicích nezbývá čas...takže zase chyba...

0 0
možnosti

Rzekotka drzewna

10. 11. 2010 10:16
mijeni centra

Stary plan mijel centrum, nebot existovala delnicka poptavka z jihu do Vysocan. V soucasne podobe by vsak velke casti lidi navazenych k metru busem pribyl prestup navic: z D na C. Spojeni zizkov-vrsovice severojizni by se hodilo, jenze metro je na to enormne kapacitni....

0 0
možnosti

Martin Šubrt

16. 11. 2010 18:05
Re: mijeni centra

Ve východním segmentu je dle konceptu ÚP plošně očekáván nárůst osídlení 2-3x za dalších 15 let. Radiální systémy to nemají šanci odvézta a přes centrum už se to neprocpe, proto je D mimo centrum vize, jak cesty, které do centra nemusí, rozptýlit. Podobně trasované D se jeví 3-4x zatíženěji než aktuální metro do Motola.

0 0
možnosti

corvus frugilegus

1. 9. 2010 15:00
sever

Díky za další přínosný článek.

Problematiku trasy D také příležitostně sleduji, ale po pravdě v poslední době jsem se ve všech těch různých změnách přestal už orientovat. Také mi přijde jako poněkud nesmyslná další linka do centrálního trojúhelníku a dost mě zklamala rezignace MHMP na tangenciální směr Jih - Žižkov - Severní město. Osobně se mi alternativa vycházející z projektu z roku 87 jeví jako velmi dobrá.

Co mi však v článku poněkud chybí je zhodnocení původních záměrů na pokračování Déčka ve směru severní město. Ačkoliv po "úžasném" natrasování trasy C v oblasti Letňan či spíše u Letňan je otázka, zda je nějaké smysluplné pokračování Déčka do této oblasti ještě vůbec možné. Přeci jen mi přijde množství bus linek a jejich vytíženost (resp. přetíženost) v tomto směru stále dost vysoká. Osobně jsem například nezažil, že bych si v linkách 177 nebo 195 po nastoupení na Spojovací ve směru Prosek nebo opačně mohl ve špičce alespoň pohodlně stoupnout (o sezení raději ani neuvažuji).

0 0
možnosti

Martin Šubrt

1. 9. 2010 17:06
Re: sever

Něco v tomto směru je naznačeno v článku Causa Letňany. Z něho vyplývá, že vedení D je v tomto prostoru vlastně zabito. Nicméně přes Chmelnici na Nádraží Libeň a Vysočanskou a snad s dotykem C na Proseku či Střížkově... jenže to už je trochu z voleje...koncepce se po roce 1990 rozpadla. Prosek i Střížkov s ostrovními nástupišti an přestup ideální teda nejsou a už tak je tam těch stanic moc...  Jenže ani to vlastně není třeba řešit, povede-li D do centra...

0 0
možnosti

Mouny

1. 9. 2010 9:40
Kolcevaja linija

V Moskvě jsem byl v r. 1976 a byl jsem nadšen z jejich okružní linky. Od té doby jsem nezaregistroval jedinou zmínku o něčem takovém v Praze, tak ji asi budu muset udělat sám. Trasu bych navrhoval třeba Modřany (vlak) - Libuš (D) - Opatov (C) - Hostivař (vlak) - Depo Hostivař (A) - Harfa (vlak) - Vysočanská (B, vlak) - Ládví (C) - Bohnice (:-)) - Podbaba (vlak) - ??? (vlak, A) - Nové Butovice (B) - Barrandov - Velká Chuchle (vlak) - Modřany.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

1. 9. 2010 11:34
Re: Kolcevaja linija

Ono v plánech na konci 80. a na začátku 90. let okružní linka E byla. její trasa měla vést z Pankráce na Kavčí Hory (maniakálně hluboko), Smíchovské nádraží, Anděl, Pohořelec, Hradčanskou, Letenské nám., Vltavskou, Dělnickou, Palmovku, Chmelnici a Strašnickou. Nicméně město se začalo rozvíjet rychleji a tenhle prstenec už je nyní překonaný a skutečně některé jeho segmenty, zejména ten východní, bude lépe uspokojit železniční dopravou. Obrázek okružní trasy v Praze je zde: http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg 

0 0
možnosti

Hroznej_puberťák

31. 8. 2010 10:35
Negrelliho viadukt

Mám takovou obavu, že dlouhodobým plánem některých skupin je mimo již profláklé snahy o uzavření Masarykova nádraží a jeho využití pro jiné účely také úplné zrušení trati vedoucí přes Negrelliho viadukt. On totiž ten areál býv. nádraží Bubny, v kterém je plánována výstavba, bude mít řádově větší hodnotu, když nebude přetnut tratí... Takže určitě tyhle tlaky budou - tuto trať zrušit a dopravu z trati od Kladna převést na nádraží Holešovice. Otázka je, která z těch zájmových a lobbystických skupin bude mít větší vliv.

0 0
možnosti

mubu

31. 8. 2010 10:40
Re: Negrelliho viadukt

Nejsem žádný lobbista, ale myslím si, že třeba vedení rychlodráhy z Kladna a letiště  na hlavní nádraží (do spodního nástupiště, které by se teprve vybudovalo) je logičtější než tyto tratě ukončovat na Masaryčce.

0 0
možnosti

-fn-

31. 8. 2010 9:42
Souhlas a připomínka

Ztotožňuji se s názory autora. Myslím, že není třeba vést linku D za každou cenu do železničního uzlu, neboť i na tangenciální trase má vazbu na železniční linky, a pokud (snad) bude jednou realizován průjezdný systém, dostane se cestující i do vlakových zastávek na opačné straně města. Vazbu na železniční uzel zajistí přestup na linku C či vlaky v Krči. Jedinou připomínku mám k názvu stanice Vršovická, přejatému z tehdejšího sovětsky orientovaného názvosloví (Vršovickaja stancija). V navržené nové poloze leží dost daleko od Vršovické ulice. Naopak by zde (ale až na základě orientace a vyústění vestibulů) bylo konečně možno po právu využít názvu Moskevská, který byl u Anděla užit stejně nevhodně, jako by zde byla Vršovická (nemluvím o tvaru Vršovice, jenž by byl z logického hlediska správně).

0 0
možnosti

Martin Šubrt

31. 8. 2010 12:45
Re: Souhlas a připomínka

Ještě by se to mohlo jmenovat Heroldovy sady :-). Nebo Nad Ďolíčkem (bývalým) :-( Jinak souhlasím, že už to Vršovice vlastně nejsou.

0 0
možnosti

mubu

31. 8. 2010 9:16
Varianta trasy D

kterou navrhuje autor, je jistě velmi zajímavá a vyřešila by spoustu problémů. Nevýhodou by byla méně pohodlná dostupnost hlavního nádraží, které by se mělo stát (po dobudování spodního nástupiště, tak jak navrhuje autor) skutečným železničním uzlem. Ale domnívám se, že výhody navrhované (oranžové) trasy by celkově převážily. S budováním trasy D by se ale v jakékoliv variantě mělo začít co nejdříve, aby byla varianta objíždky při opravě Nuselského mostu.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS