Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rzekotka drzewna

pouzitelne A na letiste

Premyslim zda tedy vubec existuje model uzitecneho A na letiste. Rika se ze pri primem vedeni je malo obyvatel kolem a letiste tolik cestujicich a zamestnancu nema.

Ale napr za situace ze 1/bustehradka se necha shnit a posledni zoufali sotousi presednou na bus a veskera busova doprava od Kladna  a Slaneho se svede na dlouhou mili 2/metro povede primo pod evropskou(max vychylka do Petrin). Na jaky interval by pak mohlo byt dimenzovane metro na Dl.Mili?

0/0
6.12.2010 9:47

Martin Šubrt

Re: pouzitelne A na letiste

K první části. To se neříká, to vyšlo ve srovnávacích studiích :-). Pokud by se železnice nechala shnít a skutečně vedlo metro pouze přes Petřiny a Dědinu na Dlouhou Míli, bylo by možné tam mít ve špičce interval 4 minuty, v sedle tak 8 minut. Což je i pro přestup z velkého P+R i busů velmi kvalitní interval a pak skoro s přímou cestou do centra. To už ale padlo, když se už dávno staví tunely pod Vypichem. Aktuálně už model užitečného A na letiště možný není...přes Motol nemožné. Jediná možnost je umožnit u Veleslavína možnost větvení v rámci aktuální stavby, ale to už asi bude technicky nemožné... 

0/0
5.2.2011 16:16

Rzekotka drzewna

Re: pouzitelne A na letiste

DO prime varianty metra by pak mohli zaustit elektrifikovany vlak z Kladna a system predelat na kompatibilni s zeleznici:). A nejlepe pretransformovat metro po cele Praze a jeho koncove linie pripadne zapojit do stavajicich do zel. trati, ktere by ziskaly prostor na naklad a dalkovinu. Napriklad v pripade B na vychod by to bylo docela prakticke: po stavajici trati nechat jezdit rychliky a naklady a regionalni zeleznici svest k ČM a nechat pokracovat metrem. Provovozovat krom tramvaji uz jen opravdu jediny dalsi system kolejove dopravy by bylo urcite mnohem uspornejsi nez vlak+3 vzajemne nekompatibilni trasy metra? 

0/0
5.2.2011 23:56

Rzekotka drzewna

kapacita Veleslavina

DObry den, v tomto clanku se chvastaji, ze bus terminal na veleslavine bude kapacitni.

http://zpravy.idnes.cz/vystavba-metra-do-motola-zmeni-prazske-ctvrti-fqg-/domaci.asp?c=A100106_1314040_praha_itu

Kde se stala chyba v propoctech?

0/0
6.12.2010 9:39

Martin Šubrt

Re: kapacita Veleslavina

Však i v tom článku je psáno, že terminál nebude dost velký a autobusy budou moci vlastně jen projíždět, ne tam parkovat. Chyba v propočtech nebyla žádná. Bém toužil po metru na letiště a traval na tom i při trase přes Motol, která už byla absurdní. Velký bus terminál se tak naplánoval až na Dlouhé míli, kam už absurdní metro snad nyní nedoputuje a toto místo minou i všechny potenciální vlaky od Kladna, které nepojedou k letišti. Metro do Motola je prostě provizorium, které se kvůli absurdní trase stane nakonec trvalým vředem a okolo něhož vše, co je třeba, je nakonec ukončováno stísněně, vymýšleno dodatečně a potrhle... Tak to končí, když plánují politici.    

0/0
5.2.2011 16:23

Rzekotka drzewna

Re: kapacita Veleslavina

Tusim ze Veleslavin bude rozmerove podobny terminalu na Kacerove. Tam zacina mnoho spoju. Je na Veleslavine podobne usporny model uskutecnitelny? Jinak dedousci v infocentru prohlasovali ze ani TT na Divokou Sarku ani na Petriny nepostihne zadne omezeni provozu po otevreni metra. Uspory tak maji byt ve zkraceni tech nekolika mestkych busu, kladenske a slanske busy i kdyby je tam narvali uz stejne z prazskeho rozpoctu.

0/0
5.2.2011 23:34

tx999

Nazor

Osobne si myslim, ze pokud ma vest metro na letiste, tak by se mel proste za stanice Veleslavin rozdelit na 2 vetve - jedna by vedla pod Evropskou pres Dlouhou mili, kde by mohl byt ten slibovany velky terminal, a pak dale na letiste. Druha by pak tedy vedla do Motola a vyhledove pak pres Repy treba do Zlicina. Ale na to by bylo potreba myslet uz pri soucasne stavbe a pripravit tam tu moznou odbocku. Obavam se ale, ze to se nestane a tim padem je obsluha letiste metrem do znacne miry zabita, protoze vest mmetro na letiste oklikou pres Motol je nesmysl.

0/0
3.9.2010 17:10

Martin Šubrt

Re: Nazor

Ano, toto je jedna z možností, na kterou poukazuji i v předchozích dílech seriálu. Minimálně je o ní třeba diskutovat.

0/0
5.9.2010 13:17

Von der Tann

Zdravím,

díky za článek.

Ohledně nového Ačka jsem také vyvýjel určité aktivity, ne příliš úspěšně..:-(, mohl bych Vás případně kontaktovat e-mailem? Platí Vaše adresa na Seznam.cz?

Díky Martin

0/0
31.8.2010 8:47

Martin Šubrt

Re: Zdravím,

Ano, adresa platí.

0/0
31.8.2010 13:56

Ondřej Kališ

Upřímnou soustrast...

Tak je nepochybné, že s takovou dopadne oblast Prahy 6 jako my na Proseku; přesněji ještě hůř :-( .

Shrnu-li vývoj u nás (přímo u stanice metra Prosek), vypadá to asi takto: Metra nám v prac. dny polovinu ubrali, a to včetně sedla, kdy má interval (pokud se nepletu) 7,5 min; autobusy zprznili hned na začátku a na Palmovku jich jezdí čím dál míň, navíc bez prokladů, čehož cílem je uměle vytěžovat metro (a následně škrtat v povrchové dopravě). Radši si ani nepředstavovat, jak nadávají obyvatelé míst dále od stanic metra. Přestup v metru mezi C a B na Florenci se přitom nevyplatí, protože jízdní doba C je tam 13 min a BUSem + B 12 min, navíc s kratším přestupem na Palmovce.

V Praze 6 bude ještě výrazně více oněch stižených obyvatel daleko od stanic metra!!

0/0
30.8.2010 12:44

IRoman35

Pokud vím,

tak z od nemocnice v Krči jede autobus na Kačerov celé tři minuty. Za tu dobu se z Motola dostanu leda do pr....... Tedy přesněji řečeno na Bílou horu, nebo někam dolů na Plzeňskou. Nehledě na to že západní město, nemá autobusový terminál pro Kladno, Slaný, Louny, Most, Chomutov a pod. Autobusy mají konečnou v Dejvicích přímo pod okny místních. Přirozeně že i spojení na letiště se musí do budoucna vyřešit.

0/0
30.8.2010 7:38

Martin Šubrt

Re: Pokud vím,

Jistě, máte pravdu. Jenže v té Krči je v těch autobusech už 40 000 lidí než dojede k té nemocnici a z Libuše a Nových Dvorů se v nich trápí denně. Tudíž nejde jen o občasné návštěvníky nemocnice. V tom je ten rozdíl. Jinak v době mimo stavbu MO jste z Motola busem na Hradčanské za 12 minut. Když tam pojedete metrem, ani to za stejnou dobu na povrch nestihnete. Busem 167 jste z Motola u Anděla za 13 minut (až pojede od Kotlářky po Anděl po kolejích, což bude asi tak v okamžiku otevření metra do Motola, bude to 11 minut). To budete metrem tak nejdál dole v metru na Malostranské. A na Jihozápadní Město vás metro neodveze. A všiml jste si, že pro ty modré busy vznikají znovu zastávky na Hradčanské a i na Dejvické asi zůstanou. On totiž žádný velký bus terminál u stanic Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny ani Motol není. na ty malé se sotva vejde pár městských busů... Jó, kdyby to, o čem píšete, metro do Motola splňovalo, bylo by správné mu zatleskat, bohužel tomu tak není...  

0/0
30.8.2010 9:09

Gaspard

Re: Pokud vím,

Jenom pro pořádek. Modré autobusy se mají v 1. fázi přesunout na nový terminál, který vznikne u žel. stanice Nádraží Veleslavín (zbourá se tam benzínka a ty malé domky kolem trati) a ve fázi 2 se vybuduje velký autobusový terminál na stanici Dlouhá Míle. Viz:

http://www.metroweb.cz/metro/metro-budoucnost.gif

0/0
30.8.2010 13:56

Martin Šubrt

Re: Pokud vím,

Jenom pro pořádek. Prodloužení metra dál za Motol na letiště vypadlo pro jeho absurditu a pro to, že na něj EU nedá ani korunu z návrhové části nového ÚP a dostalo se jen do územní rezervy, což zpravidla znamená, že je odpískáno. Metro tedy v Motole roky zůstane a pak možná bude prodlouženo do Řep (rok 2025). Dlouhá Míle je také mimo hlavní trať železnice na Kladno a průjezdný model vlaku přes letiště je též ohrožen, tudíž význam tohoto terminálu dramaticky poklesl. Miniterminál u Nádraží Veleslavín se ještě zmešil poté, co tento kout nad benzinkou bude částečně zastavěn novou budovou. A bude tak tak stačit pro obraty linky 119 na letiště a linek z Dědiny. Možná se tam několik modrých linek vejde, ale ty budou muset jezdit odstavovat své busy jinam, protože tam sotva stačí někoho naložit a budou muset vypadnout.

0/0
30.8.2010 14:56

Ondřej Kališ

Re: Pokud vím,

A kam je budou vozit odstavovat?

Každopádně pokud nebude stanice ani na Vypichu, aby se tam vybudoval pořádný přestupní bod a ostatní stanice budou vypadat takto, ani si nedovedu pořádně představit způsob omezení povrchové dopravy.

Nepletu-li se - malé obratiště bude na Nádr. Veleslavín a na Petřinách, obrátku Červený vrch pro tramvaje pro jistotu preventivně zrušili. Kde vlastně budou moci tramvaje či autobusy ukončovat?

0/0
30.8.2010 17:28

Martin Šubrt

Re: Pokud vím,

Obratiště autobusů bude ve směru od Motola na Vypichu uvnitř tramvajové smyčky, ale potenciál pro  ukončení většího počtu linek mít nebude. Dále bude obratiště nadále na Bořislavce s docházkovou vzdáleností cca 350 m k metru Červený Vrch. Opět s kapacitou pro linky hlavně od Horoměřic. A pak bude u Veleslavína, ale také poměrně omezené a obecně je spíše deklarované jako provizorní. Pro linku 119 bude snad stačit a pro nějaký zlomek dalších. Na Petřinách by se nic zásadně měnit nemělo, byť tam provoz busů asi naroste, budou objíždět nadále smyčku tramvají.

0/0
30.8.2010 19:20

Ondřej Kališ

Re: Pokud vím,

Nějak tak jsem si to představoval:-(. Ale zmínění obyvatelé domů u aut. st. Dejvická by si při troše rozumu a ochoty mohli oddychnout (pokud jim ty zastávky tak vadí); zmizí stanoviště pro 119, 218 a na Nebušice, které by mohla nahradit stání na Kladno a dalsí modré zastávky zpoza křižovatky.

0/0
30.8.2010 20:59

Martin Šubrt

Re: Pokud vím,

Určitě, Dejvická si uleví o cca 1/3 až polovinu, nicméně při investici 20 miliard je to hodně málo. Dalo se docílit daleko víc. Myslím, že bude snaha ty modré zastávky vymístit někam na Evropskou k Veleslavínu, prostě pryč. U chodníku se někde místo vždycky najde, zvlášť když se třeba Evropská srazí do 1 pruhu. Horší bude, že v tom metru, od kterého se bude odjíždět, hrozí ihned po otevření ten pásmový provoz.... V souhrnu se pochopitelně vše nějak vyřeší, však také projektanti už 4 roky řeší, jak ten nesmysl postavit alespoň částečně funkční, když už jim ho teda "přinesl Bém nakreslený" a s trasou se dělat nic jiného nedalo. 

0/0
30.8.2010 21:10

Ondřej Kališ

Re: Pokud vím,

Třeba si Kladno vytlačí, aby modré zastávky na Dejvické zůstaly. Zdá se, že těm, kdo mají zájem na Hradčanské to přes negativní záměry města také vyšlo (chtělo všechno vystrnadit na Zličín a Dejvickou). Aspoň, že už to metro nechtějí tahat na letiště; třeba ještě někdo někdy postaví terminál Jiviny, nebo to metro jiným ucházejícím způsobem zalomí.

Obávám se, že kdyby pan Bém zůstal na svém křesle, připomínalo by trasování pražského metra změť hadů. Ještě nedávno vypadalo pěkně a dnes? Jeden vingl na Prosek, druhý do Motola...

0/0
30.8.2010 21:59

Martin Šubrt

Re: Pokud vím,

Šak se nám ty bumerangy taky bohužel vrátí....

0/0
30.8.2010 22:24

Janulice78

Re: Pokud vím,

tak nejde snad jen o nemocnici, ale i o lidi, kteri tam bydli....tam, na jihu Prahy, kde to moc uz neznam. Samy sidliste. Zato okolo Motola jezdim denne. Ti, kteri potrebuji se tam v pohode a snadno dostanou, 167 jste na Andelu za par minut a jezdi porad, bus z Motola, ze Stodulek, z Butovic, z opacne strany z Brevnova a Dejvic. A stavet metro kvuli sidlisti na Vetrniku je smesny. Zbytecny. Zato chudaci z Jiznaku se budou i nadale tlacit v busech.

0/0
30.8.2010 10:14





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.