Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava

Martin Šubrt

Ruská ruleta: Koho zabije tenhle billboard?

Pojďte řidiči a řidičky, budeme si hrát. Co? Ruskou ruletu. Kde? V Praze, na Štěrboholské radiále. Že vás do hry nemusím zvát? Inu ano, tuhle "reality show" vlastně u Štěrbohol hrajete už cca 3 roky. Je v plném proudu, takže naštěstí ještě nemá vítěze. Zatím. Ale co není, může být. Dnes? Zítra? Kdo ví?

15.7.2011 v 7:25 | Karma článku: 32.44 | Přečteno: 4231 | Diskuse

Martin Šubrt

Nová signalizace pro tramvaje není dokončená, potřebuje dopracovat

Pražský dopravní podnik v pátek oznámil, že úspěšně skončilo dvouleté testování nových barevných signalizací pro tramvaje (zde), které byly instalovány na samostatné trati v Braníku, a jejichž největším přínosem mělo být zavedení obdoby „žlutého“ signálu i pro tramvaje. Největší pražský dopravce nyní zašle technickou zprávu o testování na Ministerstvo dopravy, čímž by chtěl zahájit schvalovací proces, po němž by tato signalizace měla být součástí zákona i vyhlášky o pravidlech provozu na pozemních komunikacích.

23.5.2011 v 7:20 | Karma článku: 22.59 | Přečteno: 3501 | Diskuse

Martin Šubrt

Pohádka o zlobivé tramvaji, která zabloudila (fotopohádka)

Asi to bude těmi horkými letními dny, ale pražské tramvaje mají stále častěji svou vlastní hlavu. Někdy jezdí samy bez řidičů, jindy zase úplně zabloudí. Inu, stane se...

2.7.2010 v 7:30 | Karma článku: 46.48 | Přečteno: 22627 | Diskuse

Martin Šubrt

Jak je to s přechody přes tramvajové tratě v Praze?

...aneb uvedení řady mediálních výstupů na pravou míru.

21.5.2009 v 6:50 | Karma článku: 27.52 | Přečteno: 5571 | Diskuse

Martin Šubrt

Pasti, pasti, pastičky – na pražské lidičky...

Chcete si velmi spolehlivě vyzkoušet, jakým rozsahem pohybů disponuje Váš kotník? Případně si promasírovat záda jinak než zakoupením toho proslulého „kosmického disku“? A chcete ještě zaplatit nějaké ty zdravotnické poplatky, než bude naše zdravíčko již provždy zdarma? Pokud žijete Praze, zde je pár tipů, jak výše uvedeného docílit.

3.11.2008 v 6:49 | Karma článku: 28.81 | Přečteno: 7720 | Diskuse

Martin Šubrt

Poněkud podivné aktuální změny v pražské MHD

Vrátili jste se z dovolené a právě dorazili do práce? Možná to některým z Vás Pražáků trvalo poněkud déle, nebo to bylo trošku složitější. Od soboty totiž vstoupily v platnost trvalé změny u řady linek tramvají a autobusů. Jak to tak bývá, někteří cestující se zlobí, jiní jsou radostí bez sebe. Tak schválně, kterých je dnes víc? A kam z hlediska trendů směřují stále častější změny v pražské dopravě?

1.9.2008 v 6:31 | Karma článku: 26.19 | Přečteno: 3870 | Diskuse

Martin Šubrt

Nový objev ministerstva, chodci budou mít přednost i na přejezdech

Svět je plný překvapivých zpráv a absurdních návrhů. Proč se tedy zcela vážně nezabývat i tímto? Představa brzdícího nákladního vlaku nebo Pendolina před přecházejícím chodcem je vskutku lákavá a určitě je třeba ji podrobně posoudit. Po tom, co expertní komise Ministerstva dopravy včera prezentovala záměr dát chodcům na přechodech přednost před tramvajemi, můžeme se asi evidentně dočkat ledasčehos. Ne že by setkávání tramvají a pěších bylo bezproblémové, ale léčit dnešní drobnou absurditu absurditou jinou je poněkud nevhodné.

14.1.2008 v 16:37 | Karma článku: 23.21 | Přečteno: 2986 | Diskuse

Martin Šubrt

Otevřený dopis primátorovi Prahy od zaměstnanců ÚDI Praha

V Praze v posledním roce v řadě městských firem proběhl organizační audit. K tomu nelze mít výhrady. Problém je ovšem ve slově organizační, ačkoli by daleko více, případně současně, byl potřebný audit odborný. Přestože by konkrétně v Ústavu dopravního inženýrství hlavního města Prahy řada zaměstnanců uvítala změny, výsledky auditu bohužel tyto změny nepřinesly. Tedy změny v organizaci práce a v pocitu, že dopravní inženýrství je oborem, který je pro město důležitý. Realita je bohužel opačná.

23.10.2007 v 6:15 | Karma článku: 32.00 | Přečteno: 6703 |

Martin Šubrt

Když nás záplava semaforů učí chodit i jezdit na červenou...

V Pražských ulicích rok od roku přibývá semaforů. Aktuálně jich je cca 500 a již za pár let jich má být o 200 více. Provoz v ulicích houstne a na mnoha místech chtějí chodci přecházet bezpečněji, takže na první pohled je světelná signalizace tou správnou volbou. Jenže ne všechny věci jsou takto černobílé. I geniální vynález může působit problémy, je-li používán nevhodně. A semafor umístěný na špatném místě, nebo fungující v nevhodnou dobu, není zdaleka prvkem dopravní bezpečnosti, ale bohužel spíše nebezpečnosti.

27.9.2007 v 6:10 | Karma článku: 29.34 | Přečteno: 4549 |

Martin Šubrt

Přednost chodců na přechodech = nebezpečné hrátky se lvem

Bude tomu již skoro 7 let, co spatřil světlo světa nový Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v němž se objevil odstavec, který poněkud výrazněji rozvířil nejen odbornou debatu, ale také především vztahy mezi řidiči a chodci na přechodech přes komunikace. Jak to všechno začalo?

9.8.2007 v 5:50 | Karma článku: 25.18 | Přečteno: 5050 |

Martin Šubrt

Nový ředitel pražského DP se asi rozhodl vyhnat cestující do aut?!

To by člověk neřekl, že bude muset za necelé dva týdny po druhém dílu již proslulé série o chování pražského Dopravního podniku k cestujícím psát díleček třetí. Připadám si už skoro jako Joan Rowlingová, po které také pořád chtějí další a další pokračování příběhů o proslulém čarodějnickém učni.

27.7.2007 v 5:58 | Karma článku: 43.74 | Přečteno: 15352 |

Martin Šubrt

Pražský Dopravní podnik se oranžově zbláznil, hurá!?

Jste obyvatelem hlavního města? A využíváte běžně služeb městské hromadné dopravy? Pak si určitě při čtení následujícího článku vzpomenete na mnoho podobných příhod, které se Vám přihodily. Ono se totiž cestování metrem, tramvajemi, či autobusy často mění v utrpení. A to především v období různých změn a výluk. Dopravní podnik si totiž služby veřejnosti evidentně vysvětluje po svém.

18.7.2007 v 6:00 | Karma článku: 23.07 | Přečteno: 3390 |

Martin Šubrt

O vítězném návrhu vzhledu Václavského nám. a magistrále za Muzeem

Už uběhl více než rok od okamžiku, kdy Praha 1 vyhlásila víteze architektonické soutěže o budoucí vzhled Václavského náměstí. Vizualizace vítězného návrhu společnosti Cígler Marani Architects jsou od té doby k dispozici na webových stránkách města na adrese http://www.praha.eu/public/c9/cb/c9/160149_4_vaclavske.pdf. Je to dobrý návrh, nebo jsou věci, na které je třeba upozornit? A co říci k plánovanému tunelu magistály za Muzeem? Je to potřebná stavba?

17.7.2007 v 6:30 | Karma článku: 22.27 | Přečteno: 3841 |

Martin Šubrt

Kam vede snaha o mediální vyvažování názorů?

Spousta politiků ze všech "světových" stran se většinou shodne pouze na jediném tématu. To nebo ono tištěné či elektronické médium se zrovna k nim chová naprosto nepřátelsky, vůbec jim nedává prostor se vyjádřit a naopak dle jejich názoru zcela záměrně upřednostňuje jejich politické oponenty. Objevují se žaloby, omluvy a nová nařčení, každou chvíli jedná televizní rada a všude okolo ve vzduchu létá slovo vyváženost.

9.7.2007 v 22:58 | Karma článku: 19.59 | Přečteno: 2331 |

Martin Šubrt

Malé české železniční zdi nehýbou světovou politikou, ale...

Je to skoro 18 let, kdy se v jednom od nás severně položeném městě začala drolit zeď, která rozdělovala desetiletí ulice, celé městské čtvrti, dvě politické reality a hlavně lidi. Ten pád zdi nepřišel sám od sebe, naopak. Mnoho do té doby oddělených existencí se s chutí na symbolu železné opony v Berlíně vyřádilo a až na malé dosud existující fragmenty jej vymazalo ze světa. Přesto zdí ve světě od té doby nějak neubývá...

9.7.2007 v 9:13 | Karma článku: 24.07 | Přečteno: 2184 |

Martin Šubrt

Smutné konce pohádky o dopravě v Praze 6

Každá pohádka má svůj začátek, zápletku a pak následuje většinou šťastný konec. V případě několikaletých diskusí o řešení dopravy na Praze 6 je ovšem těžké stanovit, co je tou zápletkou a zda je vůbec ještě možné ten pozitivní konec najít. Respektive tento popis záleží na úhlu pohledu pozorovatele. P.S.: Omluvte délku článku, ale tohle téma si ji zasloužilo.

29.6.2007 v 9:31 | Karma článku: 40.22 | Přečteno: 13457 |

Martin Šubrt

Proč je třeba o návratu tramvají na „Václavák“ alespoň diskutovat?

Na stránkách MF Dnes dlouhodobě probíhá diskuse o návratu tramvajové dopravy do centra Prahy, zejména na Václavské náměstí. Dosud se však nikdo nepokusil shrnout alespoň základní argumenty, které některé lidi vedou k tomu, že se touto myšlenkou zabývají. Mým záměrem není kohokoli přesvědčovat, pouze nabídnout některé pohledy, které se zatím v médiích podle mého názoru neobjevily.

28.6.2007 v 9:17 | Karma článku: 20.57 | Přečteno: 2338 |
Počet článků 52 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6699

Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-).



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.