Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražská dopravní apokalypsa

Martin Šubrt

Proč některé tramvaje (a zvláště jednu z nich) nemáme rádi...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 13 - Napadlo vás někdy, proč tu či onu tramvaj nebo autobus máme rádi a cestuje se nám v nich příjemně, a u jiných si jen smutně povzdechneme ihned, jak je spatříme na obzoru?

10.9.2010 v 7:10 | Karma článku: 47.85 | Přečteno: 62232 | Diskuse

Martin Šubrt

Palladium, jeho okolí, auta a my...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 12 - Asi ke každému obyvateli Prahy někdy doletěla jistě dobře míněná slova pražských radních, že individuální automobilovou dopravu v centru je třeba omezovat. Jenže při pohledu na skutečný urbanistický rozvoj středu města si bohužel lze všimnout výsledků zcela opačných.

8.9.2010 v 7:10 | Karma článku: 27.31 | Přečteno: 6228 | Diskuse

Martin Šubrt

Pozor i na odborníky...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 11 - Možná vám z předchozích i následujících textů celého seriálu vyplyne, že jen dopravní odborníci s možností navrhovat, doporučovat a rozhodovat jsou zárukou správného rozvoje pražské dopravy. To by byl ovšem velký omyl. Žádná skupina sama o sobě není zárukou, že bude systém fungovat dobře.

7.9.2010 v 7:10 | Karma článku: 20.65 | Přečteno: 3887 | Diskuse

Martin Šubrt

Magistrála do tunelu?...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 10 – Když si sv. Václav prostřednictvím českých vlastenců konečně vyprosil stavbu své sochy na nejznámějším českém náměstí, bylo ještě potřeba zařídit, aby si jí všichni všimli. Nejživější část Václavského náměstí byla však do té doby spíše uprostřed, takže padla památná věta rytíře Hynka z Michle: „No tak to zařiďte, ať je nahoře živo. Hlavní průjezd Prahou tam udělejte. Každý, kdo naší zemí projíždí, ať tu sochu vidí. Třeba zezadu.“

6.9.2010 v 7:10 | Karma článku: 24.62 | Přečteno: 4973 | Diskuse

Martin Šubrt

V Myslíkově se mohlo myslet víc...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 9 – Jak se stane, že si chvályhodné dílko najednou zaslouží chvály méně než půlku?

2.9.2010 v 7:10 | Karma článku: 25.02 | Přečteno: 4161 | Diskuse

Martin Šubrt

Své opravny tramvají Praha nepotřebuje?...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 8 – Jak je důležité míti Filipa, který nám pomůže rychle předat firmě s neznámým vlastníkem tu část Dopravního podniku, která téměř jako jediná může městu vydělávat? Respektive, jak si ze slepice, kterou při troše snahy můžeme naučit snášet zlatá vejce, udělat polévku, dobře se najíst a až pak se začít divit?

1.9.2010 v 7:10 | Karma článku: 28.76 | Přečteno: 4391 | Diskuse

Martin Šubrt

„Dé“ jako Děsně Dlouhé Doufání…

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 7 – Téměř dvacet pět let plánovaní a slibování realizace metra v místech, která ho nutné potřebují. A přesto výsledek stále není úplně jistý.

31.8.2010 v 7:10 | Karma článku: 29.10 | Přečteno: 7488 | Diskuse

Martin Šubrt

Proč „áčko“ stavíme před „déčkem“? Podle abecedy to není...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 6 – Před vámi na stole leží vedle sebe studie jednoho velmi potřebného a druhého zatím zbytečného úseku metra. Koukáte na trasu pro 50 000 nebo pro 10 000 lidí. Máte místo, kde stavbou metra můžete ulevit životnímu prostředí výraznou redukcí naprosto neuvěřitelných 85 autobusových spojů v jednom směru za hodinu. Přesto dáte přednost velmi nákladné stavbě podzemní dráhy v části města, která je obsloužena poměrně kvalitně tramvajemi a od místní nemocnice jezdí většina autobusových spojů do oblasti, jejíž obsluhu nové metro neovlivní.

30.8.2010 v 7:10 | Karma článku: 28.80 | Přečteno: 6894 | Diskuse

Martin Šubrt

Causa Letňany...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 5 – Metrem k olympiádě, k výstavišti nebo do polí?

17.7.2009 v 7:00 | Karma článku: 33.64 | Přečteno: 8766 | Diskuse

Martin Šubrt

Když vystojíte na zastávce v Praze důlek...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 4 – Ono někdy opravdu čekání na tramvaj trvá věky.

16.7.2009 v 7:00 | Karma článku: 28.70 | Přečteno: 6977 | Diskuse

Martin Šubrt

Chtěli metro, ne rychlodráhu! Budou mít obojí...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 3 - Když to metro na letiště přece chtěla spousta lidí a dokonce řada z nich podepsala petici, ne?

15.7.2009 v 7:00 | Karma článku: 39.57 | Přečteno: 13656 | Diskuse

Martin Šubrt

Metro na letiště, ze kterého zůstává rozum stát...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 2 - Prodloužení metra A na letiště Ruzyně je skutečně naprostou záhadou. A protože jde o záhadu pěkně drahou, omluvte opravdu příšernou délku textu. Je to prostě čtení na hodně dlouhé letní bouřkové večery :-).

14.7.2009 v 7:00 | Karma článku: 40.28 | Přečteno: 21759 | Diskuse

Martin Šubrt

Když se člověk začne stydět za sebe, svůj obor i své město...

...aneb Pražská dopravní apokalypsa 1 - Úvod povídání o pražské dopravě a jejích záhadách.

13.7.2009 v 7:00 | Karma článku: 27.74 | Přečteno: 5330 | Diskuse
Počet článků 52 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6699

Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-).



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.