Děkujeme za pochopení.
martin1234
Asi jsem tady jediný
kdo má raději v tramvaje s více sedadly než míst na stání (tj. uspořádání 2 sedačky vlevo, 1 vpravo). Možná je to tím, že raději sedím než stojím. Najít v dobytčáku (staré T3) místo k sezení je štěstí. Anebo v Praze funguje všechno nějak jinak.....
Martin Šubrt
Re: Asi jsem tady jediný
Už jsem psal níže. Záleží, které trasy a jak dlouho jezdíte. Počet míst k sezení v T3 je malý, ve 14T zase moc vysoký. Pokud cestujete denně ve špičce přes centrum, fakt víc naštve to, že si nemáte kam stoupnout, než jindy to, že už si nesednete. Ale skutečně to záleží na typu vašich cest a samozřejmě i tramvaj 14T je pro některé vhodná.
Lessfax
...
Souhlasím. Katastrofální jsou především ty sedačky otočené proti sobě. Na druhou stranu T15 mám rád - v Brně pokud si pamatuju byla velice pohodlná (díky umístění na vhodné linky možná).
FunkyFred
Pěkný článek
Opravdu pěkný článek, i když já mám Porscháka rád, daleko víc než staré tramvaje s podvozkem metr a půl vysokým. :)
rados100
Náhodou...
Náhodou Porsche, to brněnské, se mi líbí a cestuje se s ním krásně. ALE jenom pokud v něm je max 10-20 lidí... :) (Jinak nechápu proč jsou ty sedačky, které jsou proti sobě tak blízko, z mého pohledu laika by se ten prostor dal ještě rozšířit za opěradlem je nevyužitý prostor)
Martin Šubrt
Re: Náhodou...
V Praze měla první tramvaj Porsche evidenční číslo 9111, tak se logicky objevil vtip, kolik lidí se pohodlně sveze autem Porsche 911 a tramvají Porsche 9111? - v obou případech byla odpověď řidič :-). Jinak pod těmi sedačkami je podvozek a sedačky se vyklápějí směrem nahoru, aby se k němu mohlo, takže za nimi je kus místa, aby bylo kam vyklopit...
vajgl2
Slavné Porsche
Naprostý souhlas. Pokud vyloženě nepospíchám, tak když vidím přijíždět stříbrnou tramvaj, ustoupím na nástupišti dozadu, nechám ostatní, ať si to užijou, a počkám na další. Aspoň na trase 26 to tak funguje - pokud někomu jezdí na trase jenom tahle zrůdnost, kterou nemohl projektovat nikdo, kdo už v životě tramvají jel, tak ho hořce lituji
exxd
Re: Slavné Porsche
Vidite. A ja kdyz vidim prijizdet "Porsche" tramvaj tak mi to zvedne nalazu. Zvlastni ze? Kazdy je holt jiny..
leather-man
Super článek!
Mně se v těch kobylkách taky jezdí strašně, navíc tam není klimatizace. No a pak se děsím, kdy přijede předělaná nízkopodlažní T3 v karmínové barvě, to si vždycky odplivnu.
drbas
Re: Super článek!
vypravej to cloveku na voziku.. pak mozna prestanes plivat...
mirek73
Hmmm
Jezdím tramvají denně a občas dojde řada i na 14T. Osobně mám s touto tramvají nejmenší problém a patřím tedy k úplné menšině která si na ni nestěžuje. To nemluvím o tom, že vzhledově se mi líbí nejvíce...Ale chápu osttaní jedu jen kousek a většinou se netlačím (a kdžy jo tak stejně jako v jiném typu)
Martin Šubrt
Re: Hmmm
Mám maily od lidí z Barrandova, kteří ji také celkem snesou. Přece jen, nahoře se všichni nasoukají dovnitř a na Smíchově velká většina zas ven. Pro popojíždění někde na okraji, kde není plno, taky ujde. Když pominu ty boční sedačky, je to tramvaj, která by byla užitečná na koncových úsecích, kde jsou zastávky daleko od sebe. Nebo třeba mezi dvěma městy, jako jezdí tramvaje třeba mezi Bonnem a Kölnem. Důležité je tam si sednout a moc se lidé uvnitř nevyměňují. Jenže zkuste s tím jezdit po centru z Míráku na Anděl, nebo z Olšanského nám. na Národní? Obrovské počty lidí pořád chtějí ven a zas dovnitř, a z tohoto typu cestování plynou ty zážitky většiny lidí v téhle diskusi. Takže máte kliku, že jezdíte tam, kde se to dá :-).
Lord Havelock Vetinari
13 nebo 14T
je opravdu zlo. Na těch dvou nízkopodlažních plošinách jsou vodorovná madla na držení jen dvě, příliš vysoko a daleko od sebe. Při větším obsazení tam pak jeden při jízdě lítá jak hadr na holi, protože se není za co chytit. Ještě větší zlo, když toto vypraví před osmou hodinou na dráhu třináctky v Brně směr Technologický park, kdy se tam pokouší vejít polovina studentstva VUTčka, přírodovědná fakulta masaryčky, žáci Moravského gymnázia, školy uměleckých řemesel a vůbec všeho, co je po cestě..
Nehledě k tomu, že v létě kvůli neotviratelným oknům a chybějící klimatizaci, která se do vozů pro ČR nemontuje, je vzduch poněkud řekněme nedýchatelný.
vimr
Výborně...
...souhlas a karma.
Ale ještě jedna věc, která se změnila jk horšímu, mi vadí. Na předchozích tramvajích byly i zvenku cedule se "záchytnými body" zastávek, kde si člověk mohl letmým pohledem udělat představu, kam tramvaj jede. Dneska aby v případě nejistoty, kam ta tramvaj vlastně jede, jeden prchal luštit jízdní řád nebo pokud to nestíhá, vrhnul se do tramvaje a doufal...
Reeve
Re: Výborně...
To víte, plechová cedule polepená papírem není v dnešní digitální době dostatečně "nóbl". A LCD displej v ceně dvou, tří tisíc by tramvaj za desítky milionů zřejmě strašlivě prodražil.
Klara33
Luxus cestování s kočárkem
To je opravdu hezký článek, konečně něco chytrého a konkrétního! To si tedy ještě představte, jaký je to teprve zážitek cestovat v zmíněné tramvaji s kočárkem! Vmáčknete se na jednu ze dvou plošin určených pro kočárky, snažíte se nevnímat otrávené pohledy spolucestujících, kteří vám musí uvolnit místo a pak už nelze stát jinak, než že svým tělem nebo kočárkem blokujete buď nástup a výstup ostatních z jedné z uliček nebo přímo dveře. Běžně se takhle sejdeme 2-3, někdy i 4 kočárky a pak už neproklouzne nikdo, takže jeden nebo dva kočárky musí vždycky na zastávce vystoupit a opět nastoupit. Fakt mooooc chytře vymyšlená tramvaj ! :-)
Martin Šubrt
Re: Luxus cestování s kočárkem
Vidíte, a to by ta tramvaj pro lidi s kočárky a vozíčkáře měla být zejména. Ony tam dvě plošiny pro kočárek vlastně nejsou. Ta druhá, to je skoro stejné, jako byste si uprostřed staré tramvaje postavila kočárek naproti prostředním dveřím k té sedačce u okna.... A to by vás řidič asi hnal dozadu... Je fakt škoda, že se s cestujícími nikdo z města vůbec o takovýhle věcech nebaví. Já sice zatím nemám kočárek, ale když mi tuhle příšeru nasadili na linku 26 na můj spoj do práce, přestal jsem jezdit z Vinice až na Dlouhou třídu přímo. Protože jsem pravidelně musel vystupovat asi pětkrát ven a zas dovnitř, nakonec jsem popojel jen k metru na Želivského a z Můstku raději do práce došel pěšky.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x