Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vladimir.t.gottwald

6. 9. 2010 13:18
Díky, dobrá práce.

Karmuju, výhradu bych asi měl jen vůči závěru druhého odstavce; doplnění okružního systému systémem roštovým není podle mého nápad až tak scestný. Pohříchu však ze tří původně předpokládaných roštových komunikací v poledníkovém směru byla realizována jen jedna (ze dvou ve směru ve rovnoběžkovém žádná) a okruhový systém doposud také nebyl dobudován. A i proto nárůst dopravní intenzity v posledním dvacetiletí funkčnost takového řešení prostě ani vyvrátit ani potvrdit nemohl (osobně bych však spíš předpokládal to druhé).

Čímž ovšem ani v nejmenším netvrdím, že realizovaná trasa centrální severojižní magistrály vedená mezi Muzeem a Václavem není prasárna. ;o)

0 0
možnosti

Martin Šubrt

6. 9. 2010 15:34
Re: Díky, dobrá práce.

Výhodou klasického roštového systému známého spíše z amerických měst je fakt, že jsou silné intenzity rozptýleny na velkou plochu města a tím jsou v jednotlivých ulicích relativně snesitelné. Vzhledem ke konfiguraci pražského terénu by další magistrály (ty 4 plánované a v ploše vlastně jen řídce umístěné) fungovaly jen za předpokladu, že by přetrval trend nižších intenzit, případně by narůstaly jen pomalu. Tedy, že by nebyla revoluce. Současné intenzity už by původně plánované roštové prvky systému uspokojily jen složitě, respektive by se na těchto komunikacích začal odvíjet provoz známý ze SJM. A s tou nevýhodou, že by sloužily k dostředné dopravě a nikoli k jejímu rozvedení po obvodu. Ale je fakt, že o tomto se dá polemizovat velmi dlouho :-). 

0 0
možnosti

vladimir.t.gottwald

6. 9. 2010 18:47
Re: Díky, dobrá práce.

Podstatný rozdíl od měst amerických je ovšem i v tom, že pražská doprava je specifická i tím, že Praha zůstala průjezdným uzlem bez dokončení okružního systému. Máte pravdu v tom, že stávající SJM (původně zamýšlená tuším jako SJM II.) plní při nedobudovaném okruhovém systému a absenci SJM I. a SJM III. tři funkce: úlohu dominantní spojnice severojižní, radiály i komunikace tranzitní. Pokud by byly realizovány okruhy i rošt, pak je asi oprávněný i předpoklad, že při současném odvedení tranzitu na okruhy by byl rošt pro současnou SJM vskutku odlehčením (aniž by se nutně "na těchto komunikacích začal odvíjet provoz známý ze SJM"). Ale to jsou opravdu jen úvahy. Moje výhrada se ostatně týkala zejména toho, že tento původně zamýšlený kombinovaný systém (okruhy plus rošty) prostě nikdy realizován nebyl, a nárůst dopravní intenzity tudíž jeho funkčnost nemohl vyvrátit ani potvrdit. ;o)

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz