Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daBmV

pouceni

"No uvidíme, třeba se stane zázrak a Letňany budou ještě důrazným

poučením pro chystané prodloužení trasy A do Motola? Co myslíte?"

ne. kde neni zodpovednost neni treba se poucovat. dokud o doprave rozhoduji politici a ne odbornici bude to proste nadale v (_|_)...bohuzel.

0/0
6.7.2010 11:28

Ondřej Kališ

Trasa C do Bohnic

Vážený pane Šubrte,

po volnu jsem se vrátil seznávaje, že jste se náležitě činil stran článků o dopravě a snad ani nebude v mých silách je všechny přečíst. Nicméně po tomto zážitku budu muset.

Mohu jen souhlasit, souhlasit, souhlasit; ani nevím, co bych Vám vytknul, s čím polemizoval.

Stran vedení linek B, C a D jsme došli jen k jednomu odlišnému návrhu, o němž jsem hovořil s Mgr. Ševicem, podle něhož by trasa C byla vedena z Holešovic rovnou do Kobylis, kde by na severní straně vzniklo velké autobusové stanoviště a metro pokračovalo přes okraj Čimic do Bohnic, což by znamenalo jistě nesrovnatelně lepší řešení, než jakým je to současné, ale zase přetěžovalo ulici Ústeckou a zazdilo metro v Bohnicích, navíc nás nenapadla možnost obsluhy Troje právě kvůli již zmíněné ZOO (pozn. zajímalo by mě, jak ta jejich tramvaj dopadne). Asi nejživotaschopnější mně tak připadá dávný návrh z r. 1987, pročež mě napadá otázka - Kam jsme se to s tím pokrokem dostali?

0/0
26.7.2009 22:39

Ondřej Kališ

Prosek a terminál Letňany

Jak již mnozí dříve mohli zjistit, již pár let bydlím na Proseku, a tak se mě daná problematika týká nejen jako dopravního teoretika, ale velmi těsně i jako cestujícího. Mohu se zcela čistým svědomím říci, že prodloužení metra na Prosek mi osobně žádné znatelné zlepšení nepřineslo, mnohdy jsem zmiňoval i fakt, také se objevivší v článku, o tom, jak trasa C vede - nevede do centra, pokud nejedu přímo na stanici na trase C, používám metro B. Pro názornost pak uvedu dvě zajímavá subjektivní časová srovnání:

Zastávka Prosecká je od našeho domu cca 150 m (2 min), stanice Prosek cca 300 m (4 min). Metro z Proseka na Florenc jede 13', t.j. 17 minut čistého času cesty; BUS na Palmovku jede 6', metro dále 5', dohromady 13 minut čistého času; jelikož srovnávám cestu na Palmovku / Florenc a dále přestup na metro B, zanedbám trochu nižší interval metra C proti BUSu, který je vykompenzován dlouhým přestupem na Florenci proti mělké Palmovce, z náznaku je tedy evidentní výhodnost přestupu na Palmovce

0/0
26.7.2009 22:53

Ondřej Kališ

Prosek a terminál Letňany pokračování

A to i kdybych holdoval metru, což neholduju. U tohoto, prvního příkladu si také uvědomte, že bydlím u metra; co teprve lidé, kteří metro v docházkové vzdálenosti nemají, museli by na trasu C ještě přestupovat a nevýhoda béčka spočívá v nejhorším v tom, že si polovinu spojů (končících u stanice metra C) budou muset nechat ujet.

Druhý příklad se netýká konkurence tras B a C (v článku pan Šubrt píše o konkurenci metra s BUSy, resp. povrchovou dopravou, já se raději vyjádřím takto, jedno je prostě příčina, druhé důsledek), ale přiblížení jižní a severní části céčka, což by také páteřní (ano, opravdu páteřní) linka neměla dělat. Jízdní doba metra C z Proseka na Opatov je 30 minut, autobus l.177 jede stejný úsek ve slabším provozu cca o 10 minut déle; zajímavost nastává ve všední dny večer, kdy jsou namátkovým zavedením úsekového provozu na metru C tři po sobě následující spoje z Letňan vedeny jen na Kačerov a na Jižní Město skoro půl hodiny nic nejede...

0/0
26.7.2009 23:04

Ondřej Kališ

Prosek a terminál Letňany pokračování

...autobus, který již tou dobou nezdržují otravné zácpy se tak stává rychlejším; možnost zvířecky přestupovat na Ládví nechávám psům.

Pochybná organizace prosecké autobusové dopravy nakonec některé jeho obyvatele přivedla ke značné nelásce, až nenávisti, k metru; i když aspoň něco přineslo třeba tomu, kdo jezdí do školy nedaleko výstupu z metra C Florenc.

0/0
26.7.2009 23:09

Ondřej Kališ

Konečně k terminálu Letňany

Ačkoliv chápu význam označení terminál, říkejme tomu nyní po staru autobusové stanoviště, však také právě o tuto část zastávkového souboru Letňany budu otírat.

Věřte, že jsem si to nemohl nechat ujít, neboť se jedná o mé oblíbené téma.

Tedy, aut. st. Letňany jsem dříve mnohokrát viděl z povzdálí, neboť jakožto aktivní turista bytem na Proseku, procházívám často cestou kolem letňanského letiště z Kbel k výstavišti. Tehdy jsem se zhroil poprvé:

Autobusák již skoro dokončený a co já nevidím - dvoje blikající semafory! Dvě světelné křižovatky na jednom aut. st.?! Zvěděl jsem, že nás čeká něco otřesného, až dokončenou stavbu uzříme zblízka.

A vskutku. Druhým mým bližším setkáním s AS Letňany byl jeho plánek ze stránek ROPIDu: Jak může nějaké autobusové stanoviště být tak neskutečně nelogicky uspořádáno?!, zhrozil jsem se. A myslel, že mě již nic dalšího ohledně AS Letňany nemůže šokovat.

0/0
26.7.2009 23:19

Ondřej Kališ

Konečně k terminálu Letňany

Ale chyba lávky! Po třetí jsem měl být nemile překvapen, dotřetice jsem pokročil ve svém postupném přibližnování se k oné hrůze - projížděje letňanským autobusákem kloubovým autíčkem linky 375! Přes mé pomyšlení při onom druhém šoku, na svém oblíbeném místě označovávaném nejčastěji číslem 4, zůstal jsem sedět s otevřenými ústy. Něco takového nedokázal jsem si ani nad plánkem, natož z dálky, předtavit! Něco, zvouc se autobusovým stanovištěm, vynechám-li alespoň to známé včetně semaforů, nemělo ani chodníky k přestupování, natož pak přechody, některé zastávky oddělovala od dalších - třeba klidná - silnice a prosím, snad mě ani nenuťte pokračovat...

Po čtvrté, metrem jsem tam z Proseka nejel a co na Letňanech končí, asi nepojedu, jsem Letňany navštívil při přestupu, kdy jsem přeskákal nějakou tu silnici. Že u mně nedošlo k dalšímu zmámení přičítám tomu, že větší šok než Letňany po třetí ve mně už autobusové stanoviště nemůže vyvolat.

0/0
26.7.2009 23:29

Ondřej Kališ

Konečně k terminálu Letňany - závěr

Nakonec jsem navštívil i rozlehlý a celkem solidní vestibul, stanici metra, jak již řečeno, nikoliv, ovšem povrch mi bohatě stačil. Kdykoliv se na Letňany dostanu, či si na ně jen vzpomenu, vždy mi v mysli vyvstane vzpomínka na ty otřesné pocity.

Proto vám všem, kdo jste to ještě neučili, doporučuji navštívit aut. st. Letňany a nechat se šokovat, neboť spoustu faktů jsem zde ani nezvládnul naznačit; na to by nestačilo 10 000 znaků.

Závěrem doplním, že cestou onou 375 do Vinoře mě, odjevšího z okraje Letňan, napadlo, že nebylo by špatné natočit o novém letňanském autobusáku dokument a promítat ho na světových televizích jako příklad, co se taky dá v oboru staveb pro autobusovou dopravu vymyslet.

Proč se proboha my, země s jedním z nejlepších dopravních systémů, jaký kdy kde existoval, snažíme vytvořit pravý opak. Co ještě se bude muset stát a kolik vody odteče z řek a bohužel i z kukuřičných polí, než se češi alespoň z části zbaví svého malismu? Ano, malismu, ne malosti.

0/0
26.7.2009 23:39

Englaw

Re: Konečně k terminálu Letňany - závěr

Pane, měl byste propíště psát méně. Ono méně někdy znamená více. Budete zřejmě jeden z těch, o nichž se říká, že mají pero rychlejší než myšlenky. Stručně řečeno - Vaše bláboly nemají hlavu ani patu a nedají se číst. ;-)

0/0
5.8.2009 15:40

Ondřej Kališ

Re: Konečně k terminálu Letňany - závěr

Nápodobně, pane. On vás taky nikdo nenutí to číst a třířádkové komentáře v podání některých lidí také nemají valnou hodnotu.

0/0
5.8.2009 17:41

Diva.Bara

Velmi názorné!

To schéma vedení tras metra je skvělé! Taky oceňuju, že v článku se opakovaně píše o faktu, že 1. přestup na příliš hluboko umístěnou stanici metra je problém a 2. cestovat metrem na krátké vzdálenosti (1-2 stanice) se nevyplatí. To jsou podle mých zkušeností dvě věci, na které často řada lidí vůbec nepomyslí. Neuvědomují si, že když musí sestupovat na stanici, která je příliš hluboko, nebo naopak z ní vystupovat na povrch, zabere jim už jen ta cesta po eskalátorech tolik času, že jim zatím snadno ujede buď metro, nebo navazující spoj na povrchu. A stejně tak řada lidí neuvažuje nad tím, že právě kvůli sestupu na stanici/výstupu na povrch se metrem vyplatí cestovat jen na delší vzdálenosti, ale ne se v něm "posouvat" třeba dvě stanice.To je důvod, proč jsem třeba zastánkyní vrácení tramvají na Václavák - ale to už je jiné téma. :-)

0/0
17.7.2009 9:24

daBmV

Re: Velmi názorné!

zrovna Vaclavak je vyborny priklad. zkouseli jsme zavod schody u Muzea (budovy) - Mustek (ten barak s hodinama). je to rychlejsi pesky obema smery :( (mozna kdyby clovek bezel po eskalatorech, tak to vyjde na stejno...)

0/0
6.7.2010 11:38

dejavu26

Líbí

Líbí se mi vaše články, předestíráte zajímavé argumenty k zamyšlení, jen bych uvítala, kdyby z nich více vyplynul váš názor,ev. řešení současné situace.

0/0
17.7.2009 8:46

Martin Šubrt

Re: Líbí

Díky za reakci. Problém je, že zrovna u metra A i C je jaksi už vymalováno. C je postaveno a smysluplné řešení odstraňující problém jaksi není. I když jeden student mi nedávno navrhoval metro do Letňan zasypat a začít z Ládví znovu a lépe směrem k Cínovecké. Pokud jde o metro A, tak tam je v článku spousta podnětů, co by se mělo dělat, jak projekt opravit. Ale je to fuk, přes současný plán vlak nejede, jak říkají politici, změnit půjde těžko. Navíc, mé názory jsou jako názory jedné osoby taky často trošku jednostranné, takže hlavním cílem článků je právě uvést do povědomí ty paradoxy a otazníky těch staveb, což snad vrátí do Prahy tu diskusi mezi více názory, aby se chyby pořád znovu a znovu neopakovaly.

0/0
20.7.2009 12:18

jarinjarin

Re: Líbí

Četl jsem všechny Vaše "dopravní" příspěvky na blogu a s jejich obsahem se téměř 100% ztotožňuji (i když třeba z jiné platformy). Nemyslím si ani, že by Vaše názory na dopravní politiku v Praze byly ojedinělé, jen prostě nejsou slyšeny! Ve městě, které je v podstatě "státem ve státě", kde vládnou mocné lobby a klientelismus všeho druhu, je těžké prosazovat názor či zájem odlišný (byť logický, ekonomický i technicky zdravý a fundovaný), než je zájem obou zmíněných skupin. Důkazů na to je již až dost: metro C k Letňanům, metro A do Motola apod... Nechci tím však v žádném případě říct, že Vaše snaha je k ničemu. Naopak, už jen to, že o tom veřejně píšete, třeba přiměje pár dalších lidí k zamyšlení nad daným tématem a třeba se stane ten zázrak ... Za sebe bych ho přál nejen Vám a třeba sobě, ale především Pražanům a Praze samotné. Věřme, že rozum snad přece jen zvítězí. :-)

0/0
20.7.2009 23:31

-fn-

Re: Líbí

Já také s většinou souhlasím a vždy se těším na další článek. Když mi mluví z duše, často na něj odkážu ještě kamarády. Věřím, že se jednou karta obrátí a nastane zase čas rozumného spravování území, konec krátkodobých spekulantů a jim podobných, kteří sice dnes vydělávají mnohokrát více než ti, kteří něco vytvářejí, avšak jejich přínos je často více než sporný, ne-li záporný. Chtěl bych se dočkat doby, kdy zástupci lidu budou alespoň většinou jednat v jeho skutečný prospěch. Bohužel dnes tomu nahrává také mizivá informovanost a malý zájem lidí přijít věcem na kloub. Vaše příspěvky tomu napomáhají, za což i já děkuji.

0/0
22.7.2009 14:54

chytrak20

Re: Líbí

jenže to chce pořád nevolit tu pravici, tkerá v praze vládne snad už od revoluce, a kdoví, zda ti samí lidé a jim podobní tam neseděli i 20 let předtím... 

bohužel levičáci po praze jsou stejně navázaní na všecku tu lobby apod , mafii taky:(

0/0
1.8.2009 3:09

daBmV

Re: Líbí

a koho teda? pravici ne, levici ne, stredove strany nejsou... safra...

0/0
6.7.2010 11:31

looki25

Re: Líbí

to neni špatný...a možná by šlo jenom v Tróji větvenim "zahnout" k Bohnicům, tak se dvě stanice uživí. Ale jak na to technicky, na to nemám patřičný vzdělání :-) Zvlášť větvení v takovym sklonu (trasa do Bohnic z centra by musela stávající podjet).

No a z Ládví k Cínovecký a terminál.

Současný nejnovější C by se taky využilo....pro dvě větve "D". D1-Prosek a Střížkov ideální, no a ty vekokapacitní Letňany by jako terminál zůstaly na větvi D2.

Nejdražší části (stanice) by zůstaly, zaszpaných tunelů pár desítek metrů (a jeden by se mohl využít jako kolejová spojka).

Ale pak je zase problém, že je názor, že větvení tras je nemoderní...?

0/0
22.7.2009 17:22

chytrak20

Re: Líbí

no ale vzhledem  po pásmovosti provozl na okrajích prahy by to azse tak marné nebylo, rpsotě vždycky jeden vzlak by jel po jedný větvi a nsáleedující vlak po té druhé větvi.-)

jinak el tyx obrázky ybch rád viděl a ony mi nejjdou:( zkusim eště jiný prohlížeč...

0/0
1.8.2009 3:11

chytrak20

Re: Líbí

ano - v IE to funguje, FF bohužel:( čím dál horčí browser... ;-O

0/0
1.8.2009 3:13

daBmV

Re: Líbí

user fail a obvinuje prohlizec. jak typicke. Mimochodem co se tyce obrazku, mohl byste je prosim pane Subrte nejdriv zmensit a pak nahrat a ne naopak? napr. ten prvni 4 859px × 2 740px (scaled to 660px × 372px) kdyz jsem videl jak "rychle" se ten obrazek nacita, bylo jasno. Pokud pouzijete opacny postup (resize - upload) nebude mit 2 MB ale par kB ;-)

0/0
6.7.2010 11:35



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.