- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
metro na letiste /pres Motol/ je opravdu naprosta absurdita a vyhazovani miliard z okna. daleko podstatnejsi pro dopravu v Praze je trasa konecne vybudovat trasu metra D a hlavne spoluprace s SZDC na novych 2 kolejnych tratich pro primestskou zeleznici smer 1/ Letiste - Kladno 2/ Vysocany - Neratovice - Melnik
Pozde Bycha honiti, obalky na usek Dejvicka - Motol uz jsou otevrene...
http://www.estav.cz/zpravy/new/metro-A-prodlouzeni-motol-metrostav-hochtief-ohl-strabag.html
Jo jo, aneb výběrové řízení probíhá ještě před vydáním územního rozhodnutí na soutěženou stavbu respektive před vypořádáním všech odvolání... To bude průšvih, až vítězná firma nebude mít co stavět :-).
a vlak z Kladna? To jsou 2 naprosto odlišný spojení, metro je pro pražskou dopravu a vlak je vysokokapacitní způsob přepravy pro Kladno a satelity na západě Prahy! Navíc díky vlaku výrazně ubude provoz na Evropský, o parkování na Dejvický ani nemluvím...
nic , dneska když o žádnou rychlodráhu nejde , ale běžný vlak S , to ví už každý rozumný člověk. Bohužel za vším stojí tehdejší matoucí pojmenování (rychlodráha) a časová koexistence obou projektů, to vyvolalo řadu problémů, které vlastně nemají jinde v Praze obdoby...
Jak to vlastně vypada s tim vestibulem na cervenem vrchu? Puvodne mel byt nekde u nove vznikajiciho admin. centra horomericka, ale to se pravdepodobne nebude vubec stavet. Vzhledem k namitkam rezidentu sidliste cerveny vrch bylo planovano jeste s jednim vestibulem, ale posledni zpravy jsem mel takove, ze snad misto dalsiho vestibulu bude nejaky vytah.
Jinak s clankem v podstate soouhlasim. Minimalne v tom, ze stavet se muz klidne pozdeji a tak mohlo byt metro lepe naplanovane.
Stavba centra je skutečně asi zatím zastavena, což ale asi nic nezmění na tom, že v jeho místě, tedy na křižovatce ulic Evropská a Horoměřická bude jediný vestibul stanice Červený Vrch. Místo druhého vestibulu, cca v místě zastávky busu 119 ve směru do centra Sídliště Červený Vrch vyroste podchod a z něho povedou do stanice dva výtahy typu, který známe od budovy Muzea do metra A. To, že centro zatím nebude přesně ilustruje to, že metro se plánovalo do poměrně nestálých obchodních aktivit, zatímco pevná obytná zástavba v okolí jásat tedy nemůže...
předně by si měl autor aktualizovat slovník, rychlodráha už se nepoužívá, trat´ Masaryčka - letiště bude normální součást metropolitní železnice. Tím by mělo být i tomu největšímu skeptikovi jasné, že to s výstavbou sítě metra nemá opravdu nic společného. Jsou to dva naprosto nezávislé projekty, které se jen časově shodují. Pamatuji si však dobu jak nám říkali, že rychlodráha bude takové povrchové metro, takže stavět to klasické je už zbytečné. Ten zmatek vyvolala právě rychlodráha, která se měla stát spíš jakousi výsadní dráhou pro Kladeňáky s milostivými zastávkami na Praze 6. To co kritizujete "metro ne rychlodráhu" byla jen reakce. Kdyby vlak splňoval to co má, tak na letiště zajíždí IC/EC vlaky z celé republiky a nikoho by to nenapadlo spojovat s metrem, tak jako to nenapadne v jiných částech Prahy, kde se na vlaky běžně z metra přestupuje (Smíchov, centrum, Holešovice..). Proto mi to celé příjde absurdní asi stejně jako že na ves nesmí vlak, protože už tam jezdí autobus...
Abych jen nekritizoval, uznávám i jiná hlediska - časová shoda obou projektů není štˇastná, nutná je jistá prioritizace a tady jsem ochoten uznat že vlak bude na letišti dříve a že metro je třeba stavět i jinde (D), nelíbí se mi ani jak se metro klikatí, že v první etapě není pořádný bus terminál, záchytné parkoviště nebo chybějící 2. vestibul na Bělohorskou, s tím vším lze s vámi souhlasit , ale v dané fázi vývoje se s tím asi bohužel už moc nenadělá....
Je to tak. Nakopat Béma do rozkroku. Je to škůdce, jako každej odesák. Bezvadně shrnuto. Výsledek bude právě ten, co pisatel nastiňuje. Lidi ze sídlišť Červenej Vrch a Petřiny, budou vzpomínat na tramvaj, jak to k ní měli od domu 3 minuty a jak každejch 5 minut nějaká jela. V budoucnu totiž budou muset čtvrthoďku na metro, 5 minut pod zem a pak dalších 10 čekat, protože trasa se nevyplatí, pro tak málo lidí...Cestující na a z letiště metrem jezdit nebudou, pze to bude dlouhý trmácení a stejně s přestupy. BémODS
Z vlastni zkusenosti bych rekl, ze clovek je rad, kdyz sedne na letisti na metro a bez prestupovani dojede az do centra. A jestli to trva o 10 minut vic nebo min, tak je mu to jedno. Jestli nekdo z letiste specha, tak si vezme taxik, at tam metro vede nebo ne.
Bohužel metro v podobě jak je naplánováno neřeší rychlou dopravu z letiště do centra. Železnice zase vadila občanům Prahy 6. Čehož se chopil naši oblíbení politici a šikovně využili situace. Přeci kde se rozděluje celkově 70 miliard tak tam musí něco kápnout zpátky. A proto, že ty státní přihrávají na stavbu železnic a ty pražští na stavbu metra tak na místo, aby se dohodli raději si budou hrabat na vlastním písečku. Určitě by stálo se podívat na sponzory jednotlivých stran.
( nechci spekulovat o jejich kapsách ) Bezpochyby obě stavby vedle sebe jsou nesmysl.
nemají ani jedno. Rychlodráhu požadovalo Letiště s tím, že by to byl pokud možno přímý spoj do centra a místo toho tam má tunu zbytečných zastávek, kam z letiště nikdo nejezdí. A metro viz příspěvek. Na druhou stranu lepší než nemít nic jako nyní, toho hluku bych se nebál, moderní tratě a vlaky jsou tišší, máme barák 30 metrů od modernizované tratě bez zábran, vlaky tam jezdí co 10 minut ale vůbec je neslyším
Po železnici mohou jezdit jak rychlé spoje do centra, tak zastávkové spoje pro obsluhu území. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem udělat zastávku někde zhruba u Proboštské ulice (naproti kancelářským komplexům), případně tedy ten Dlouhý Lán a Gymnasijní, ale to už zas při existenci tramvají považuji za přehnané - aby ten vlak taky někdy dojel na konečnou :-).
Nojono, když někdo neumí rozlišit mezi burácejícím dieselem a elektromotorem, tak to je pak těžký...