Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Majkyho_pupik

souhlas s autorem

metro na letiste /pres Motol;-D/ je opravdu naprosta absurdita a vyhazovani miliard z okna. daleko podstatnejsi pro dopravu v Praze je trasa konecne vybudovat trasu metra D a hlavne spoluprace s SZDC na novych 2 kolejnych tratich pro primestskou zeleznici smer 1/ Letiste - Kladno 2/ Vysocany - Neratovice - Melnik

0/0
22.7.2009 14:37

jkkj

pozde

Pozde Bycha honiti, obalky na usek Dejvicka - Motol uz jsou otevrene...

 

http://www.estav.cz/zpravy/new/metro-A-prodlouzeni-motol-metrostav-hochtief-ohl-strabag.html

0/0
20.7.2009 22:57

Martin Šubrt

Re: pozde

Jo jo, aneb výběrové řízení probíhá ještě před vydáním územního rozhodnutí na soutěženou stavbu respektive před vypořádáním všech odvolání... To bude průšvih, až vítězná firma nebude mít co stavět :-).

0/0
21.7.2009 0:36

Tomáš Flaška

A co takhle?

http://flaska.blog.idnes.cz/c/88067/Doprava-z-letiste-proc-tak-slozite.html

0/0
20.7.2009 15:59

Ševčenko kaká kafú

Co má, proboha, společnýho metro

a vlak z Kladna? 8-o To jsou 2 naprosto odlišný spojení, metro je pro pražskou dopravu a vlak je vysokokapacitní způsob přepravy pro Kladno a satelity na západě Prahy!  Navíc díky vlaku výrazně ubude provoz na Evropský, o parkování na Dejvický ani nemluvím...

0/0
19.7.2009 15:34

othoma

Re: Co má, proboha, společnýho metro

nic , dneska když o žádnou rychlodráhu nejde , ale běžný vlak S , to ví už každý rozumný člověk. Bohužel za vším stojí tehdejší matoucí pojmenování (rychlodráha) a časová koexistence obou projektů, to vyvolalo řadu problémů, které vlastně nemají jinde v Praze obdoby...

0/0
19.7.2009 22:58

Martin Šubrt

Re: Co má, proboha, společnýho metro

Mají polečné 4 stanice, dále to, že i vlak přes Prahu 6 vede v tunelu, dále to, že v první etapě bude vlak postaven z centra na letiště a na této trase bude mít 9 zastávek, z nichž řada bude dostupnějších občanům Prahy lépe než daleko hlubší metro. Dále interval na vlaku bude cca stejný jako na metru, vlak je o třetinu levnější, má k sobě záchytné kapacity a právě pomůže Evropské. Tj. splní téměř vše, co oblast potřebovala, a pak až bude, začne se ve stejném prostoru dokončovat metro, které nesplňuje z hlediska městké dopravy téměř nic, jen stojí 40 miliard...

0/0
20.7.2009 12:25

kwert

vestibul čevený vrch

Jak to vlastně vypada s tim vestibulem na cervenem vrchu? Puvodne mel byt nekde u nove vznikajiciho admin. centra horomericka, ale to se pravdepodobne nebude vubec stavet. Vzhledem k namitkam rezidentu sidliste cerveny vrch bylo planovano jeste s jednim vestibulem, ale posledni zpravy jsem mel takove, ze snad misto dalsiho vestibulu bude nejaky vytah.

Jinak s clankem v podstate soouhlasim. Minimalne v tom, ze stavet se muz klidne pozdeji a tak mohlo byt metro lepe naplanovane.

0/0
16.7.2009 10:31

Martin Šubrt

Re: vestibul čevený vrch

Stavba centra je skutečně asi zatím zastavena, což ale asi nic nezmění na tom, že v jeho místě, tedy na křižovatce ulic Evropská a Horoměřická bude jediný vestibul stanice Červený Vrch. Místo druhého vestibulu, cca v místě zastávky busu 119 ve směru do centra Sídliště Červený Vrch vyroste podchod a z něho povedou do stanice dva výtahy typu, který známe od budovy Muzea do metra A. To, že centro zatím nebude přesně ilustruje to, že metro se plánovalo do poměrně nestálých obchodních aktivit, zatímco pevná obytná zástavba v okolí jásat tedy nemůže...   

0/0
16.7.2009 13:45

othoma

žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

předně by si měl autor aktualizovat slovník, rychlodráha už se nepoužívá, trat´ Masaryčka - letiště bude normální součást metropolitní železnice. Tím by mělo být i tomu největšímu skeptikovi jasné, že to s výstavbou sítě metra nemá opravdu nic společného. Jsou to dva naprosto nezávislé projekty, které se jen časově shodují. Pamatuji si však dobu jak nám říkali, že rychlodráha bude takové povrchové metro, takže stavět to klasické je už zbytečné. Ten zmatek vyvolala právě rychlodráha, která se měla stát spíš jakousi výsadní dráhou pro Kladeňáky s milostivými zastávkami na Praze 6. To co kritizujete "metro ne rychlodráhu" byla jen reakce. Kdyby vlak splňoval to co má, tak na letiště zajíždí  IC/EC vlaky z celé republiky a nikoho by to nenapadlo  spojovat s metrem, tak jako to nenapadne v jiných částech Prahy, kde se na vlaky běžně z metra přestupuje (Smíchov, centrum, Holešovice..). Proto mi to celé příjde absurdní asi stejně jako že na ves nesmí vlak, protože už tam jezdí autobus...

0/0
15.7.2009 22:44

othoma

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

Abych jen nekritizoval, uznávám i jiná hlediska - časová shoda obou projektů není štˇastná,  nutná je jistá prioritizace a tady jsem ochoten uznat že vlak bude na letišti dříve a že metro je třeba stavět i jinde (D), nelíbí se mi ani jak se metro klikatí, že v první etapě není pořádný bus terminál, záchytné parkoviště nebo chybějící 2. vestibul na Bělohorskou, s tím vším lze s vámi souhlasit , ale v dané fázi vývoje se s tím asi bohužel už moc nenadělá....

0/0
15.7.2009 22:46

Martin Šubrt

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

Slovník jsem měl aktualizovaný ve včerejším podrobném článku :-). Dnes to byla jen rekce na to, co lidi chtěli a nechtěli. A pokud se podíváte na ten tunel od Hradčanské až po Veleslavín, je současná modernizovaná železnice daleko více metrem, než byla kdykoli předtím :-). Ostatně i s podzemní stanicí Dlouhý lán. Jinak rychlodráha původně měla mít daleko více stanic na Praze 6, do fáze exkluzívního projektu letiště se dostala až s tím prvním odporem a s nezájmem Prahy i středních Čech. paradoxně nyní na ní opět stanic přibylo, interval se zkracuje, doba výstavby též a účely, které prahy 6 občanům slibovala od metra, najednou dříve a lépe poskytne vlak. Jinak boj vlak-metro bohužel existuje, protože oba projekty spolu vlastně soupeřily, kromě toho, že soupeří i s tramvajemi ve stejném místě. A přitom oba mohly koexistovat daleko vhodněji. Pro oba je tam místo, ale pro metro s časovým odstupem po D a s první fází třeba jen do Veleslavína.

0/0
15.7.2009 23:33

Martin Šubrt

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

Ano, dnes se s tím asi už nedá nic dělat, ale obsah těchto dvou článků shrnuje většinu připomínek, které nebyly vůbec při projednávání připuštěny k řešení...Bohužel. Celé je to o tom, že město prostě NEMÁ 60 miliard. Ono se obecně ví, že metro skončí v Motole, ale pak je kapacitnější metro naprosto bez pořádných návazných terminálů a vše BUDE MUSET absorbovat rychlodráha. 

Jinak slovo rychlodráha se nepoužívá, protože si to Praha 6 a Bém fest nepřáli :-), to slovo je pro ně jak červený hadr na býka. Zajímavé, že ten hadr dneska vychází lidem pomalu víc vstříct, než to metro vedle...

0/0
15.7.2009 23:35

Martin Šubrt

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

Jinak vlak na letiště nebo Kladno ude prostě časem běžná S linka, tj, v celém světě při příjezdu do města skutečně chápaná jako metro. A vzhledem k tomu, že na Praze 6 se to zakope...udělají podzemní stanice...prodraží se to o cca 10 miliard, je to opravdu vlastně metro. A protože vede na letiště přímo a stanice bude mít přece jen blíže povrchu nebo zcela na povrchu, je to sakra atraktivní věc, která bude navíc daleko dřív než vůbec metro přijede do Motola.  

0/0
15.7.2009 23:38

othoma

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

Je mi opravdu líto, vlak v tunelu je pořád jenom vlak se zastávkami obvykle mimo centra obytných zón , sídlišt´  atd. To jsou právě ty rozdíly oproti metru nemluvě o intervalech . Vy ale přeci nejste proti prodloužení za Dejvickou jen to chcete jinak a lépe, takže proč to pořád srovnáváte mi opravdu jasné není...

0/0
18.7.2009 23:26

Martin Šubrt

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

Srovnávám to proto, že vlak může za méně peněz velmi Praze 6 pomoci i s místní dopravou a s realizací metra není třeba spěchat a lze ji připravit dobře, aby byla dobrým doplňkem tramvají i vlaku. Teď jsem přijel z Curychu, ten má postavené město na vlacích a tramvajích. Oboje jede na letiště a vlaky prostě plní ve městě úlohu metra. Jinak interval vlaku z letiště bude pravděpodobně srovnatelný s metrem, zvláště pokud by se podařilo udělat průjezdný model přes letiště na Kladno, tj. III. etapa stavby, pak metro absolutně nedokáže v dnešní podobě konkurovat vlaku. Srovnání nedělám proto, že bych chtěl, ale proto, že metro a vlak a ještě tramvaje jsou teď navrženy, aby si konkurovali, ne se doplňovali, proto se ta srovnání nabízí a celkově z toho vychází plýtvání...

0/0
20.7.2009 12:29

othoma

Re: žádný boj vlak-metro fakticky neexistuje !

to máte smůlu, Praha je 35 let postavena na metru , vaše snahy to změnit na vlak jsou dnes utopie, vlak je tu  určen primárně pro příměstskou dopravu , na tom se nic nezmění ani na P-6. Snad vám ani nemusím říkat kolik lidí  přepraví v Praze vlak a kolik metro , to jsou diametrální rozdíly. Jak jsem psal vlak vám příliš centrem obytných zón nepovede , že by dosahoval intervalu metra to už vůbec ne, pražáci tim prostě jezdit nebudou,  nic ve zlém. A co se týká tramvají , na P-6 jsou 3 radiály ,  které metro doplní tangentou, která protne všechny 3 radiály, u mě to není 

konkurence ale právě doplnění. Konkurence je spíš souběh tras jako je např vidět na Sokolovské. Kromě toho nemůžete rychlostně ani kapacitně tramvaj porovnávat  a jsme zase zpátky u rozdílů kolejové dopravy, které vy příliš nerespektujete (ano v jiných městech jsou koncepce dopravy jiné) . Pravda taky je ,že metro je drahá a prestižní doprava, ale bylo by smutné kdyby v této fázi rozvoje na něj Praha už neměla peníze..

0/0
31.7.2009 22:41

Dolorez

jojojo

Je to tak. Nakopat Béma do rozkroku. Je to škůdce, jako každej odesák. Bezvadně shrnuto. Výsledek bude právě ten, co pisatel nastiňuje. Lidi ze sídlišť Červenej Vrch a Petřiny, budou vzpomínat na tramvaj, jak to k ní měli od domu 3 minuty a jak každejch 5 minut nějaká jela. V budoucnu totiž budou muset čtvrthoďku na metro, 5 minut pod zem a pak dalších 10 čekat, protože trasa se nevyplatí, pro tak málo lidí...Cestující na a z letiště metrem jezdit nebudou, pze to bude dlouhý trmácení a stejně s přestupy. BémXODSXRv

0/0
15.7.2009 15:55

pakeeto

Re: jojojo

Z vlastni zkusenosti bych rekl, ze clovek je rad, kdyz sedne na letisti na metro a bez prestupovani dojede az do centra. A jestli to trva o 10 minut vic nebo min, tak je mu to jedno. Jestli nekdo z letiste specha, tak si vezme taxik, at tam metro vede nebo ne.

0/0
15.7.2009 16:07

jarinjarin

Re: jojojo

No a o to tady právě jde! Takovému cestujícímu je totiž jedno, zda sedne za stejný peníz do metra anebo do vlaku (S-bahnu) a jede do centra. Tím vlakem tam bude v našich podmínkách nejen dříve, ale i pohodlněji. Je prostě nemysl, aby k letišti (jehož denní objemy cestujících se rovnají přibližně 8 plným soupravám metra) jezdilo paralelně (okružní) metro a vlak! :-)

0/0
15.7.2009 16:15

pakeeto

Re: jojojo

Metro ma stejne prvotne slouzit obyvatelum mesta a ne letisti. Navic si myslim, ze pocet obyvatel Prahy 6, kteri by denne vyuzili okruzni metro, je mnohem vyssi nez pocet cestujicich, ktere by primemu metru nebo rychlodraze dodalo letiste.

0/0
15.7.2009 17:18

Martin Šubrt

Re: jojojo

Nikdo neříká, že metro nemá být. Ale vlak bude do 4 let, metro stejným prostorem tak do 8 let. Problém je, že oba ty systémy jsou postaveny jako konkurent samy sobě i tramvajím a když už je vlak také na Praze 6 v tunelu a má víc zastávek a je za jízdné MHD a jiná část Prahy zoufale potřebuje D a to prodloužené A je navrženo proklatě špatně, je to prostě luxus za vše dát 60 miliard. Samozřejmě, že by se A následně prodloužilo, ale muselo by se to udělat pořádně, právě pro lidi na Praze 6. Četl jste včerejší článek, že to metro je ZEJMÉNA nevýhodné pro Prahu 6... Snaha, je, aby když už tolik stojí, bylo navrženo opravdu zodpovědně a s myšlením na budoucnost... 

0/0
15.7.2009 17:40

jarinjarin

Re: jojojo

V zásadě se dá souhlasit, osobně jsem však přesvědčen, že metro na letiště je v obecných pražských podmínkách nadbytečným luxusem. Pokud má být metro A prodlouženo, jsem pro, avšak mělo by být prodlouženo smysluplně a právě s ohledem na potřeby obyvatel Prahy 6. V této podobě, jak navrhováno a prosazováno, je jen holým nesmyslem! Cestující by ho využili maximálně v relaci Červený vrch - Veleslavín, ale dál by v podstatě vozilo převážně jen vzduch. A jak situace leží a běží, pak můj názor je: nejprve metro D, rychlodráha na letiště a metro A prodloužit ve směru Červený Vrch - Veleslavín - Střešovice - Petřiny (příp. Bílá Hora). Této logice odpovídá nejen poptávka v přepravních směrech, ale i objektivní nutnost. Závěrem na okraj: nebydlím ani na Praze 4, ani na Praze 6, nelobuji tedy pro "metro za barákem". :-)

0/0
15.7.2009 23:30

koci1977

Všechno je jinak

Bohužel metro v podobě jak je naplánováno neřeší rychlou dopravu z letiště do centra. Železnice zase vadila občanům Prahy 6. Čehož se chopil naši oblíbení politici a šikovně využili situace. Přeci kde se rozděluje celkově 70 miliard tak tam musí něco kápnout zpátky. A proto, že ty státní přihrávají na stavbu železnic a ty pražští na stavbu metra tak na místo, aby se dohodli raději si budou hrabat na vlastním písečku. Určitě by stálo se podívat na sponzory jednotlivých stran.

( nechci spekulovat o jejich kapsách ) Bezpochyby obě stavby vedle sebe jsou nesmysl.

0/0
15.7.2009 15:54

username

nemají ani jedno

nemají ani jedno. Rychlodráhu požadovalo Letiště s tím, že by to byl pokud možno přímý spoj do centra a místo toho tam má tunu zbytečných zastávek, kam z letiště nikdo nejezdí. A metro viz příspěvek. Na druhou stranu lepší než nemít nic jako nyní, toho hluku bych se nebál, moderní tratě a vlaky jsou tišší, máme barák 30 metrů od modernizované tratě bez zábran, vlaky tam jezdí co 10 minut ale vůbec je neslyším

0/0
15.7.2009 15:20

-fn-

Rychlé a zastávkové spoje

Po železnici mohou jezdit jak rychlé spoje do centra, tak zastávkové spoje pro obsluhu území. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem udělat zastávku někde zhruba u Proboštské ulice (naproti kancelářským komplexům), případně tedy ten Dlouhý Lán a Gymnasijní, ale to už zas při existenci tramvají považuji za přehnané - aby ten vlak taky někdy dojel na konečnou :-).

0/0
22.7.2009 14:34

CART09

Hluk?

Nojono, když někdo neumí rozlišit mezi burácejícím dieselem a elektromotorem, tak to je pak těžký...

0/0
15.7.2009 14:45

zorro007

Souhlasím s autorem,

metro až na letiště je pitomost. Bohatě by stačila rychlodráha + autobusy . Zvláště po otevření letiště ve Vodochodech, kam se logicky přesunou všechny nízkonákladové aerolinky, nevím, kdo tím vším bude na/z Ruzyně jezdit Rv

0/0
15.7.2009 14:34

-fn-

Vodochody

Jen by mě zajímalo, jak uspokojivě vyřešit dopravu z Vodochod, má-li se tam část letů přesunout. Že by tramvlak do Kobylis? :-)

0/0
22.7.2009 14:31

r_e_c

Rychlodráhu co nejdříve.

Kdyby nebylo petice, mohlo se rychlodráhou již dávno jezdit. !!Turisté by na letišti nemuseli řešit na Evropu nemyslitelný problém: JAK DO CENTRA8-o. Navíc by se snížil hluk a emise (moderní elektrické vlaky, méně autobusů a aut z Kladna, Hostivic a okolí). Železnice má i větší přepravní kapacitu, zvláště vhodnou pro přepravu zavazadel. Dneska v metru každý nadává, když si nějaký turista dovolí vzít do metra kufr či batoh. Praha potřebuje prodloužit trasu metra A, ale jen na Motol, protože nemocnice na Motole a na Homolce jsou opravdu špatně dostupné.

Já v tom mám tedy jasno . Rychlodráhu co nejdříveR^

0/0
15.7.2009 13:52

-fn-

Metro možná ještě kratší

Já bych to ještě zkrátil, metro nejvýše na Petřiny. Jak již bylo řečeno, motolská nemocnice spojení ze směru, kterým má metro vést, vůbec nepotřebuje. Kapacita se asi taky zvyšovat nebude, vše myslím celkem v klidu pobírají autobusy. Nejvýše bych se přimluvil za tramvajové propojení Plzeňské a Bělohoské, z nějž by mohla případně vzniknout tramvajová tangenta. Zároveň ukončení na Petřinách umožní dva vestibuly pro obsluhu sídliště, které současná varianta prakticky neobsluhuje.

0/0
22.7.2009 14:30

Vosta Jindra

Nakonec už pohled na plánovanou trasu áčka

ukazuje, jak je to hloupý plán. Metro by nakonec jelo na letiště déle než současný autobus. A problém z Dejvické s autobusy se přenese na Petřiny a do Motola, které ale mají dobré spojení tramvají.

0/0
15.7.2009 13:19

l.g

Po pravdě nevím,

v čem je takový problém. Ve světě obecně platí, že letiště je s metropolí spojeno dvěma kridory. Jeden je tranzitní, sloužící návštěvníkum města, druhý lokální pro rezidenty. Na oba nebylo dost prostředků a tak hrozilo, že se bude stavět jen rychlodráha pro cizince.

Rychlodráha měla zajistit rychlé spojení letiště s Hlavním nádražím a centrem Prahy. V Praze 6 by prakticky nezastavovala a navíc hrozilo, že jízdné bude soukromou firmou nastaveno na "světové" ceny. Pro rezidenty tedy zcela nepoužitelná, pouze by výstavba zhoršila prostředí.

V té době se rozhodovalo buď to, nebo to. Je zcela logická že metro při této úvaze bylo pro obyvatele mnohonásobně vyšším přínosem.

Pokud se ale vybuduje oboje, tak přes nedokonalost obou staveb to bude pořád přínosnější, než původní projekt pouze rychlodráhy.Dvě stavby pochopitelně budou stát víc než jedna, ale vybuduje se tak systém obsluhy letiště na úrovni ve světě běžné a vyzkoušené.

Tak co tu řešíme?

0/0
15.7.2009 12:18

Martin Šubrt

Re: Po pravdě nevím,

Rychlodráhy v původním návrhu, který se Praze 6 nelíbil zastavovala a byla za jízdné MHD. Až když ji Praha 6 zazdila, zůstal o ní zájem jen z letiště a pak byla navržena v tom režimu, o kterém píšete. Mimochodem, už dnes v některých místech má vlak zase zastávky výhodněji a blíže povchu než metro.

Řešíme to, že když je vlak teď na Praze 6 pod zemí a flexibilnější a třeba na Praze 4 jezdí asi milión busů, že se měla nejdřív udělat rychlosráha, metro stavět, kde je potřeba a na letiště ho stavět později nebo alespoň pořádně a ne nesmysleně, rychle a za příšerných nákladů...

0/0
15.7.2009 12:23

l.g

Re: Po pravdě nevím,

Vlak řeší příměstskou dopravu, metro městskou. Pokud vlak bude fungovat i uvnitř města, jen dobře. Pokud bude částečně pod zemí, jen dobře.

Jakékoliv povrchové trati uvnitř zástavby zásadně zhoršují urbanizmus města, protože vytvářejí bariéru. Z tohoto pohledu je metro podstatně vhodnější. Využít již vytvořené bariéry ze staré Buštěhradské dráhy je jen dobře.

Za zlepšení dopravy v Praze 6 s co nejmenším dopadem na životní prostředí regionu ta hrůza peněz zas není tak zbytečná.

0/0
15.7.2009 12:47

Martin Šubrt

Re: Po pravdě nevím,

Ale při zakopání rychlodráhy a doplnění jejích zastávek je opravdu stavba metra z 80% jako hodit 40 miliard do ohně... Koukal jste na ten projekt metra, kde jsou stanice. Doporučuju přečíst pozorně včerejší článek... Nikdo neříká, že obě stavby ve výhledu v Praze 6 být neměly, jen se měly lépe koordinovat, využít jejich výhod a ne udělat soupeření, jehož efekt z hlediska zlepšení právě pro Prahu 6 je prostě téměř 0, metro v mhohém přináší spíš zhoršení... Bohužel... 

0/0
15.7.2009 13:10

-fn-

Bariéra

Pokud je trať vybavená podchody takovou bariérou, jakou bariérou je potom ulice Evropská, kde až 24 denně v kuse hlučí auta, autobusy a na rozbité trati nevhodné konstrukce také tramvaje, vše pak nutící lidi čekat na přechodech? Neříkám, že železnice překážku netvoří vůbec, jen se snažím věc uvést do souvislostí. Evropskou ulici přitom nikdo rušit nechce, nejvýše ji pan Bém se zbytečnými miliardami zakope, aby nebyla tak na očích, když nemůžeme lidi omezovat v ubližování druhým auty.

0/0
22.7.2009 14:26

jorbl

Re: Po pravdě nevím,

Jeste ze na oboji mame.

0/0
15.7.2009 12:24

l.g

Re: Po pravdě nevím,

Nejlepší by asi bylo nasadit čoudící autobysy s dvouminutovým intervalem a vyhradit jim na Evropské jeden jízdní pruh. Je to totiž nejlevnější. :-/

0/0
15.7.2009 12:49

Martin Šubrt

Re: Po pravdě nevím,

Pokud by nebyla rychlodráha, ale jen metro v dnešním návrhu, čoudící autobusy v okolí nezmizí, dokonce v oblasti Petřin, Červeného Vrchu a Motola přibývají. Jen díky rychlodráze se podaří právě ty čoudící busy vymístit, jinak s metrem by na Evropské zůstaly, protože metro nemá u většiny stanic zajištěnu dostatečnou kapacitu pro návaznou dopravu... 

0/0
15.7.2009 13:07

jorbl

Re: Po pravdě nevím,

Ach jo. Trochu hloupe...

Co proste uvazovat jen trochu realne? Navic neni zrovna doba na velkorysa reseni.

0/0
15.7.2009 13:08

.MichaL

Re: Po pravdě nevím,

Nebo jeste o malinko lip - na Evropskou nasadit tramvaje, ktere necoudi a maji vlastni pruh tak nejak z principu. Pockejte... ono uz to tak vlastne je... Tak to vidite:)

0/0
15.7.2009 14:33

jarinjarin

Re: Po pravdě nevím,

Já bych to takto neviděl.... Ta města, které ve světě opravdu (a dost dobře) znám - Berlín a Paříž - tak ani jedno z nich nemá to, o čem píšete, tj. spojení s centrem města dvěma koridory! Berlínská letiště (Tegel a Schönefeld) jsou dostupná pouze stejnou trasou S-bahnu (S9) anebo busem od nejbližší stanice metra. Na Tegel U7 do stanice Jakob-Kaiser-Platz a dál busem X9 nebo 109, na Schönefeld také U7 na konečnou v Rudowě a dál busem X7. V Paříži na Orly se lze dostat pouze busem (OrlyBusem od metra Rochereau nebo JetBusem od metra Louis-Aragon) a na Roissy jen RoissyBusem, RER (rychlodráha) linka B, anebo expresem TGV.

Takže ve světě obecně neplatí to, co tvrdíte! Ani taková města jako Berlín a Paříž prostě nemají takový luxus, o jaký se pokouší "naše slavné pražské zastupitelstvo" a k tomu za peníze nás, daňových poplatníků. Chce to jednoduše více, zdravě a hlavně rozumně (!!!) uvažovat.

0/0
22.7.2009 23:11

jarinjarin

souhlas

Na rozdíl od některých tady, naprosto souhlasím s obsahem článku. Tlak na dostavbu zcela nesmyslně trasované linky A metra mi přijde spíše jako "pomník" tandemu Bém (bývalý starosta) - Chalupa (současný starosta). Dostavbu linky A metra v této podobě považuji za nezodpovědné mrhání penězi, které bylo zcela nepochybně možné využít  užitečněji třeba při výstavbě metra D.

Chápu, že zakončení metra A ve stanici Dejvická je nešťastné a že je třeba trasu protáhnout, avšak více uváženě. Třeba takto: Dejvická - Červený vrch - Veleslavín - Střešovice (Vojenská nemocnice) - Petřiny (- Bílá Hora).

Na druhou stranu se stačí postavit na zastávku busů u Thomayerovy nemocnice anebo u Polikliniky Modřany. Na těchto zastávkách jsou k vidění argumenty, proč by mělo mít metro D naprostou přednost.

Nevydávám svůj názor za pravověrný, ale jen jako téma k diskusi, která se zde rozvinula. Přeji všem hezký den!

0/0
15.7.2009 12:18

daBmV

Re: souhlas

souhlas. uprimne receno ta nova trasa Acka pres motol mi prijde dost na palici. zvlast kdyz tahle oblast je relativne dobre vyresena bus+tramvaj. kdo tam cestuje jiste potvrdi, ze tramvaj z rep neni nikdy tak plna jako metro z buttovic (u andela), takze to bude tak akorat prinos, ze se z motola lip dostanou na dejvickou-malostranskou. mustek je rychlejc tramvaji (pripadne v kombinaci s metrem)

0/0
15.7.2009 12:59

jarinjarin

Re: souhlas

Já jsem nějak nepochopil onu navrhovanou okružku linky A přes Motol a Bílou Horu. Argument, že je k největší pražské nemocnici (FN Motol) nutné přivést metro k zajištění její dopravní obslužnosti mi nějak kalí fakt, že FN Motol je spádovou nemocnicí pro občany Prahy 5 a Prahy - západ. Pak tedy proč metro z Prahy 6? už vidím nějakou stařenku, která si to kdesi z Košíř šněruje tramkou k Andělu, pak metrem na Můstek, přestoupí na A a jede do Motola. Na to jí totiž stačí bus 167, kterým tam je za 15 minut.... A z Prahy 6 tam pojede jen málokdo (možná tak pár zaměstnanců ráno tam a večer zpět. Kvůli nim metro? Není to zbytečný luxus?

Kdyby se odpovědní podívali kolik cestujících je v jakém směru v této oblasti obecně denně přepravováno, pak by na navrhovanou trasu nemohli nikdy přijít! A tato čísla jsou zajímavá už hned na letišti. Nejsou zde prostě takové objemy cestujících, resp. tak vysoká poptávka po přepravě do centra, aby se zde stavělo metro a rychlodráha současně!

0/0
15.7.2009 15:42

tissaia

Re: souhlas

Tak tak, jezdila jsem do Písnice 2 roky. Proskákat se autobusem z Budějovické nebo Kačerova ... zejména v létě, ve špičce, když stojíte na jedné noze a ještě ne na vlastní, všichni se v tom nevětratelném autobuse potí... no, to skutečně stojí za to. Odstěhovala jsem se, nebyla jsem ochotná to snášet a jezdit sama autem do práce do centra se mi nechtělo, sama na ty lenochy brblám. Jestli ale někde opravdu metro chybí, tak je to plánovaná trasa D. (A to nemluvím o tom, že teď bydlím na 6ce a když nám kvůli mizerně vedenému metru A zruší tramvaje na Evropské, budu zase v háji :) )

0/0
15.7.2009 19:37

lungau

Zlicin

Neustale se opomiji nejrychlejsi a nejlacinejsi varianta spojeni z letiste do centra - prodlouzeni linky metra B ze Zlicina do Ruzyne po povrchu.Tak je to reseno v mnoha hlavnich mestech Evropy (napr.Londyn,Ateny apod.).

0/0
15.7.2009 11:46

daBmV

Re: Zlicin

to ma ale imho podstatne slabiny.

1) uz tak jede Bcko z centra na zlicin asi 25 minut + cesta na letiste (asi jedna zastavka, bo tam cestou nic moc neni, zalezelo by na trase) dalsich cca 15 minut.

2) linka B je nejnabitejsi metro, ktere u nas jezdi. uz ani nemuzou moc zkracovat intervaly a je porad nabity lidma z butovic-stodulek. jako turista bych byl urcite u vytrzeni z predstavy v takovem metru stravit pres pul hodiny se zavazadlama.

nejlevneji by to sice vyslo, ale neprijde mi to jako vhodne reseni.

0/0
15.7.2009 12:55

jita

Re: Zlicin

to máte pravdu. Metro je moc plné. Na to stačí místní. Pokud se do toho připletou turisti - teď je jich méně, než dřív - zájem o Prahu opadá, tak je to ještě legrace. Celou cestu přemýšlím, vystoupí dříve než já, budu se muset přes ně prodírat?? Rozjíždění a zastavovánímetra je asi velká atrakce, provázená hlasitými výkřiky úžasu. Většinou se nedrží a tak se stává, že jeden člověk stojí, drží se seč může a na něj v intervalech rozjezdů, nebo bžrždění padají, v lepším případě se jen opírají, turisté, kteří se nedrží.

0/0
15.7.2009 14:40



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.