Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ruská ruleta: Koho zabije tenhle billboard?

Pojďte řidiči a řidičky, budeme si hrát. Co? Ruskou ruletu. Kde? V Praze, na Štěrboholské radiále. Že vás do hry nemusím zvát? Inu ano, tuhle "reality show" vlastně u Štěrbohol hrajete už cca 3 roky... 

Hra je v plném proudu, takže naštěstí ještě nemá vítěze. Zatím. Ale co není, může být. Dnes? Zítra? Kdo ví?  

Ostatně na stovkách dalších míst v republice se stejná hra hraje též. A někteří bohužel už i "vyhráli". V médiích se o téhle "kratochvíli" často píše. Téměř stejně jako o zlých praktikách bulváru. Mám nápad. Co kdyby tenhle bigboard byl stejnou poslední kapkou, jaká srazila vaz jedněm hloupým britským novinám? TENHLE bigboard, to je totiž opravdu síla. I na naše divoké reklamní poměry. Až si říkám, a vážně se na mě nezlobte, že by to chtělo tuhle "báječnou" hru ukončit. Co myslíte? Nějak je mi proti mysli čekat, až ten pohár trpělivosti přeteče někomu na podšálku v rozpůleném autobuse...

Seznamte se. To je on. Fešný bigboard. Říkají mu reklamní brána. Že by do pekel? Dokonce má na netu sám na sebe i reklamu. Reklama na reklamu. Jak úchvatné: "Zcela unikátní reklamní konstrukce nesoucí dvě prosvětlené backlightové plochy pokrývající vždy oba směry jízdy, jsou umístěny výhradně na nejexponovanějších dopravních tepnách. Díky své vysoké konstrukci, kdy jsou reklamní plochy umístěny přímo nad jedoucími auty, se reklamní sdělení stává nepřehlédnutelným."

Nepřehlédnutelné jsou rovněž půl metru široké sloupy tohoto zázraku. Ono je těžké si jich nevšimnout, když se skví hnedle 4 metry od krajnice. Člověče Chocholoušku, kde se flákáte, okolo tohohle projektu muselo projít tolik potenciálních klientů, že byste na Koudelku vůbec neměl čas.

Přiznávám se, začíná mi selhávat představivost. Zatím jen ta, naštěstí nejsem ozbrojen. Jak TO mohlo vzniknout? Někdo musel mít "nápad". Strašné nucení změnit neuspokojivý stav, kdy je u dálnice málo mostů, přechodů pro zvěř, nadjezdů, značek, světel a hlavně sloupů. Rozhodl se to vylepšit. Mimo Kocourkov by byl v této fázi projekt ukončen. V Praze nikoli. Vypadá to, že pravděpodobně magistrátní odbor dopravy našel v projektu nebývalé zalíbení. Že by láska na první pohled? Otázkou je láska k čemu?

Nebuďme podezíraví, nepochybně šlo o lásku k ochranným pásmům okolo komunikací. Ona ta pásma působí tak smutně, i kámen by se ustrnul. Kolikrát v nich široko daleko vůbec nic není. Takže když existovala i jen maličká možnost v nich povolit postavit něco velkého, krásného a masívního, tak přece pán s razítkem nemohl odolat. Bum, a mělo to štempl. Začalo čekání na další bum...

Ale zpět k procesu zrodu. Někoho to muselo nejen napadnout, někdo to musel vyprojektovat, někdo to musel odnést na úřad, někdo to musel číst, někdo to musel schválit, někdo musel povolit stavbu, někdo musel navrhnout dopravní opatření při stavbě, někdo to musel vyrobit, někdo to musel přivézt, někdo to musel smontovat, někdo to musel vidět po dokončení a někdo si na tom musel objednat vyvěšení reklamy (ten by se měl stydět nejvíc, ale asi to byl nějaký Český SOBec). Mimo Kocourkov by bylo pravděpodobné, že by se v tomto procesu NĚKDO zamyslel. Ale ono NE.

Vlastně možná ano. Návrh nepochybně téměř dokonalých svodidel totiž zamyšlení určitě potřeboval. Dotyčný navrhovatel byl tak osvícený, že určitě věděl, že takový romantický most (no Millau to není, ale skoro) by měl být před potenciálním vražedným útokem nějakého auta chráněn. Škoda, že třímetrová instalovaná šidítka ochrání sloup tak maximálně před maniakálním sebevražedným útokem cyklisty turisty přejíždějícího přes dálnici z protisvahu. Zato pusa auta či autobusu se sloupem, včetně romantického objetí, je po jakékoli nehodě či defektu vedoucím k jízdě příkopem zaručena téměř s jistotou.         

Inu, takhle to chodí ve městě, které už pár let intenzívně bojuje s papírem, na který smolí jednu protikorupční strategii za druhou. Ještěže to radním jde tak od ruky. Výsledky jsou vidět na každém kroku. Řidiči například určitě ocení i novou bigboard televizi na Florenci, která jim, aby se nenudili, mění záběr každé dvě či tři sekundy. Kdo z nás to při řízení má, viďte? No nejsou ty nahé nožky úchvatné? Že by nožky stonožky Božky?

Nebo proč nedat pěkný plakátek doprostřed křižovatky. Hloupí dopravní inženýři se roky trápí se snižováním počtu sloupků semaforů, aby, pokud možno, nestínily řidičům v rozhledu, ale my jsme to vyřešili. Když bude řidič koukat na reklamu, nebude se přece rozhlížet vůbec nikam jinam, takže mu v rozhledu logicky nemůže nic stínit. Heuréka, máme tu prostě město divů...   

P. S.: Autor je obeznámen a smířen s tím, že smlouva na tu mostní potvoru je v této galaxii a v tomto století nevypověditelná. Dále očekává, že Kocourkovští radní navrhnou problém řešit prodloužením svodidlových šidítek na patřičnou délku, přičemž se dají na modlení, v němž si budou přát, aby takový kus roury nemusel nikdy v praxi svádět patrový autobus. Jak jest totiž bohužel známo, takové svodidlo je o dost nižší liga, takže by muselo být jedině velmi bohaté, aby opravdu dokázalo patrový autobus svést.

Autor: Martin Šubrt | pátek 15.7.2011 7:25 | karma článku: 33,53 | přečteno: 4564x
  • Další články autora

Martin Šubrt

Povídání o jízdném v pražské hromadné dopravě

Často poněkud vyhrocená diskuse na téma zdražení či nezdražení jízdného v pražské MHD probíhá v médiích již několik týdnů. Je to především politické téma, což znamená, že převažují emoce a na konkrétní čísla nezbývá moc prostoru.

29.7.2020 v 18:33 | Karma: 41,24 | Přečteno: 19322x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Múza

Vystupuji z vlaku a kráčím do neznáma. Tu chodbu bych měl znát, ale najednou mi není ani trochu povědomá. Obklopují mě nepřátelské zdi, změť plakátů a prázdných pohledů kolemjdoucích.

31.5.2011 v 7:22 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1852x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Šubrt

Nová signalizace pro tramvaje není dokončená, potřebuje dopracovat

Pražský dopravní podnik v pátek oznámil, že úspěšně skončilo dvouleté testování nových barevných signalizací pro tramvaje, které byly instalovány na samostatné trati v Braníku.

23.5.2011 v 7:20 | Karma: 25,02 | Přečteno: 4134x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Proč některé tramvaje (a zvláště jednu z nich) nemáme rádi...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 13 - Napadlo vás někdy, proč tu či onu tramvaj nebo autobus máme rádi a cestuje se nám v nich příjemně, a u jiných si jen smutně povzdechneme ihned, jak je spatříme na obzoru?

10.9.2010 v 7:10 | Karma: 47,95 | Přečteno: 66840x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Palladium, jeho okolí, auta a my...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 12 - Asi ke každému obyvateli Prahy někdy doletěla jistě dobře míněná slova pražských radních, že individuální automobilovou dopravu v centru je třeba omezovat.

8.9.2010 v 7:10 | Karma: 29,19 | Přečteno: 6674x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Pozor i na odborníky...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 11 - Možná vám z předchozích i následujících textů vyplyne, že jen dopravní odborníci s možností navrhovat, doporučovat a rozhodovat jsou zárukou správného rozvoje pražské dopravy.

7.9.2010 v 7:10 | Karma: 22,93 | Přečteno: 4037x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Magistrála do tunelu?...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 10 – Když si sv. Václav prostřednictvím českých vlastenců konečně vyprosil stavbu své sochy na nejznámějším českém náměstí, bylo ještě potřeba zařídit, aby si jí všichni všimli. 

6.9.2010 v 7:10 | Karma: 26,59 | Přečteno: 5248x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

V Myslíkově se mohlo myslet víc...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 9 – Jak se stane, že si chvályhodné dílko najednou zaslouží chvály méně než půlku?

2.9.2010 v 7:10 | Karma: 27,16 | Přečteno: 4478x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Své opravny tramvají Praha nepotřebuje?...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 8 – Jak je důležité míti Filipa, který nám pomůže rychle předat firmě s neznámým vlastníkem tu část Dopravního podniku, která téměř jako jediná může městu vydělávat?

1.9.2010 v 7:10 | Karma: 29,98 | Přečteno: 4566x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

„Dé“ jako Děsně Dlouhé Doufání…

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 7 – Téměř dvacet pět let plánovaní a slibování realizace metra v místech, která ho nutné potřebují. A přesto výsledek stále není úplně jistý.

31.8.2010 v 7:10 | Karma: 30,71 | Přečteno: 8184x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Proč „áčko“ stavíme před „déčkem“? Podle abecedy to není...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 6 – Před vámi na stole leží vedle sebe studie jednoho velmi potřebného a druhého zatím zbytečného úseku metra. Koukáte na trasu pro 50 000 nebo pro 10 000 lidí. A máte si vybrat.

30.8.2010 v 7:10 | Karma: 30,02 | Přečteno: 7277x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Pohádka o zlobivé tramvaji, která zabloudila (fotopohádka)

Asi to bude těmi horkými letními dny, ale pražské tramvaje mají stále častěji svou vlastní hlavu. Někdy jezdí samy bez řidičů, jindy zase úplně zabloudí. Inu, stane se...   

2.7.2010 v 7:30 | Karma: 46,76 | Přečteno: 27488x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Šubrt

Můj nabitý den. Nebo vybitý?

Ráno vstanu a opařím se čajem... Moment, to je jiný příběh. Literárně a filmově už zpracovaný. Takže raději obraťme list. 

3.11.2009 v 7:00 | Karma: 21,39 | Přečteno: 3804x | Diskuse| Ostatní

Martin Šubrt

Nejen virtuální pohlazení od Jarka Nohavici

Vítejte přátelé na internetu, v zemi blogů, diskusí a chatů... Ale také fajn hravých písniček v mp3. Pár takových poslal na síť sítí před pár dny Jarek Nohavica ve volně stahovatelném albu s názvem Virtuálky.

2.11.2009 v 7:00 | Karma: 33,18 | Přečteno: 5332x | Diskuse| Kultura

Martin Šubrt

Causa Letňany...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 5 – Metro pro lidi, kvůli olympiádě, k novému výstavišti nebo prostě jen do polí?

17.7.2009 v 7:00 | Karma: 36,56 | Přečteno: 10403x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Když vystojíte na zastávce v Praze důlek...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 4 – Ono někdy opravdu čekání na tramvaj trvá věky. I to sobí spřežení na Čukotce pak jede častěji.

16.7.2009 v 7:00 | Karma: 30,86 | Přečteno: 7202x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Chtěli metro, ne rychlodráhu! Budou mít obojí...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 3 - Když to metro na letiště přece chtěla spousta lidí a dokonce řada z nich podepsala petici, ne?

15.7.2009 v 7:00 | Karma: 40,10 | Přečteno: 13865x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Metro na letiště, ze kterého zůstává rozum stát...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 2 - Prodloužení metra A na letiště Ruzyně je skutečně naprostou záhadou. A protože jde o záhadu pěkně drahou, omluvte opravdu příšernou délku textu. 

14.7.2009 v 7:00 | Karma: 40,70 | Přečteno: 22466x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Když se člověk začne stydět za sebe, svůj obor i své město...

... aneb Pražská dopravní apokalypsa 1 - Úvodní povídání o pražské dopravě a jejích mnohých záhadách.

13.7.2009 v 7:00 | Karma: 29,64 | Přečteno: 5445x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Martin Šubrt

Virtuální rande v předpůlnoční tramvaji

Zbývá hodina do půlnoci. Na ostrůvku tramvajové zastávky postává jen několik lidiček. Pár jednotlivců i dvojic se vrací z restaurací, někteří méně šťastnější možná teprve z práce. 

29.6.2009 v 7:00 | Karma: 24,87 | Přečteno: 3636x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7305x
Pražák, křtěný Vltavou v Podolí a později pokřtěný podruhé magistrálou v okolí bydliště :-). subrt.martin@seznam.cz